ورود فاضلاب بندرعباس به دریا

فاضلاب شهر بندرعباس درحالی همچنان از محل تصفیه خانه فاضلاب این شهر به دریا می‌ریزد که مسئولان شهری و محیط زیست ورود این فاضلاب به دریا را یکی از عوامل آلوده‌کننده جدی سواحل شهر بندرعباس عنوان و ادامه این روند را خطرناک اعلام می‌کنند و معتقدند در صورت ادامه این روند باید از ورود مردم به دریا و شنا در سواحل خودداری شود.
کد خبر: ۸۳۴۴۰۷

معاون پایش نظارت و حفاظت محیط‌زیست هرمزگان دراین باره به مهر گفت: وظیفه سازمان محیط‌زیست نسبت به تصفیه‌خانه بندرعباس، نظارت بر ضابطه تعیین‌شده و خروجی آن است که اگر مطابق استاندارد نباشد، مغایر با محیط‌زیست است و تمهیدات رفع نقض آن باید اندیشیده شود.

به گفته حبیب مسیحی طبق طراحی‌هایی که در سیستم فاضلاب شهرها لحاظ می‌شود، باید استخرهای اضطراری برای خشک‌کردن پسماندهای ته‌نشینی در آن سیستم طراحی شود، اما متاسفانه سیستم تصفیه‌خانه بندرعباس فاقد این استخرهاست. درحالی بسیاری از مسئولان و کارشناسان استان هرمزگان بر آلوده بودن فاضلاب‌های شهر بندرعباس اذعان دارند که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان وجود هرگونه آلوده‌سازی و رهاسازی فاضلاب شهری به دریا و داشتن برکه یا حوضچه‌ای در مجاورت این تصفیه‌خانه را تکذیب کرد و گفت: تصفیه خانه شهر بندرعباس جزو بهترین، کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری در کشور است.

حسین خادمی افزود: هیچ‌گونه حوضچه‌ای برای نگهداری فاضلاب در مجاورت تصفیه خانه بندرعباس ساخته نشده که محیط زیست به صدور اخطاریه اقدام کند. تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس هم مشکلی ندارد و خروجی فاضلاب به دریا کاملا استاندارد است.

این سخن مسئول آب و فاضلاب هرمزگان در حالی است که مسئولان شیلات و پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریایی عمان مرگ‌ومیر ماهیان در طی سال‌های اخیر، کدری، کف، بو و تغییر رنگ آب سواحل دریا را یکی از عوامل آلودگی آن اعلام کرده و آلوده‌ترین ساحل هرمزگان را ساحل بندرعباس برشمرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها