نتانیاهو ضمن ابراز نگرانی نسبت به فعالیت های هسته ای ایران:

انتخاب آیت الله جنتی به ریاست خبرگان رهبری خبر بدی است!

اجبار زنان موصل به "جهاد نکاح"

نتانیاهو دیگر از توافق هسته ای سخن نمی گوید

نیویورک تایمز نوشت: در هفته ای که مشخص شد کنگره تواققی را که نتانیاهو از آن متنفر است را رد نمی کند، او لفاظی های خود را کاهش داد و به سخن گفتن درباره مسائل دیگر روی آورده است.
کد خبر: ۸۳۴۳۵۲
نتانیاهو دیگر از توافق هسته ای سخن نمی گوید

این روزنامه در ادامه آورده است: نتانیاهو در بیانیه ای کوتاه پیش از دیدار با همتای بریتانیایی خود در روز پنج شنبه به ایران اشاره کرد، اما نه مثل همیشه. او تنها گفت که ایران خطر مودجودیتی برای اسرائیل است.

دیوید هاروویتس سردبیر تایمز آو اسرائیل می گوید:« نتانیاهو تمایل ندارد درباره این واقعیت صحبت کند که توافقی که او به شدت با آن مخالفت کرده ، حالا وارد مرحله اجرا شده است.اگرچه او نمی گوید که قافیه را باخته است اما با تلاش برای صحبت نکردن درباره این مسئله به همه یادآوری می کند که او باخته است.»

تحلیلگران می گویند ، چرخش لفظی نتانیاهو بیشتر بیانگر یک واقعیت بین المللی است واین که نتانیاهو در نهایت ممکن است وارد مرحله جدید و ترمیم رابطه با کاخ سفید شود.

اجبار زنان موصل به "جهاد نکاح"

یک منبع کرد در موصل فاش کرد که گروهی از زنان داعشی اسامی زنان بیوه در موصل را ثبت کرده تا آنها را به "جهاد نکاح" وادار کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری باسنیوز، سعید مموزینی، مسئول بخش اطلاع رسانی در حزب دموکرات کردستان در سخنانی عنوان داشت: نیروهای زن از "گردان خنساء" که وابسته به داعش است، اسامی تعدادی از زنان بیوه را برای مجبور کردن آنها به فعالیت‌های جنسی با افراد مسلح داعش در موصل ثبت کردند.

وی خاطرنشان کرد: این زنان داعشی از بیوه‌هایی که اسامی‌شان ثبت نشده است، خواسته‌اند تا به مراکز این گردان مراجعه کنند و زنان داعشی کسانی را که در این امر تخلف کنند، تهدید کرده‌اند.

در همین حال، سعید مموزینی تصریح کرد که نیروهای داعش گوش 42 غیرنظامی را در موصل بریدند.

وی عنوان داشت که این اقدام پس از آن صورت گرفت که "دادگاه شرعی" داعش این افراد را به "اهانت به داعش" متهم کرد.

چرا شاه عربستان به مصر نرفت؟

منابع سیاسی آگاه گفتند که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در نتیجه اختلافات روز افزون بین کشورش و مصر درباره چندین پرونده در منطقه، به قاهره سفر نخواهد کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه القدس العربی، این منابع تأکید کردند که بدلیل درز یافتن برخی از اطلاعات درباره همکاری بین امارات و مصر که به نفع عربستان نیست، ملک سلمان به مصر نخواهد رفت.

منابع آگاه در کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس نیز گفتند که پادشاه سعودی از مواضع مصر و امارات درباره مسائل منطقه‌ای بویژه بحران سوریه خشمگین است.

مسئله دیگر نیز که نشان دهنده اختلافات بین مواضع عربستان و مصر است ایستادگی قاطعانه عربستان در مقابل میل و اراده مصر برای تأسیس نیروی عربی مشترک است.

پشت پرده برکناری الجبری از نگاه "مجتهد"

فعال عربستانی با نام مستعار "مجتهد" پشت پرده برکناری وزیر مشاور و عضو هیئت وزیران سعودی را برملاکرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه اینترنتی رای الیوم، دفتر پادشاهی سعودی اعلام کرد: ملک سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی سعد بن خالد بن سعد الله الجبری وزیر مشاور و عضو هیئت وزیران را بعد از گذشت هفت ماه از تصدی این سمت از کار برکنار کرد.

در بیانیه دفتر پادشاهی سعودی آمده است: دکتر سعد بن خالد بن سعدالله الجبری وزیر مشاور و عضو هیئت وزیران از سمتش برکنار می شود.

فعال عربستانی با نام مستعار"مجتهد" که به خاطر افشای وقایع پشت پرده خاندان حاکم شهرت و هواداران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی دارد، فاش کرد: الجبری نزدیک به شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد است و پرونده های بخش آگاهی و اطلاعاتی را مدیریت می کند و پرونده اطلاعاتی یمن به طور جزئی به او ارجاع شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها