«کاش به جای آن‌که حالا دنبال آدم‌ربایان بگردند قبل از مرگ مهدی این کار را می‌کردند» این قسمتی از گفت‌وگوی پدر کودک ربوده شده زابلی بود که بعد از یک هفته تحمل جراحات شکنجه، در بیمارستان جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۸۳۴۲۹۹
معمای پیچیده کودک‌ربایی مرگبار

اواخر خرداد امسال، مهدی 9 ساله از خواب بیدار شد و برای خرید صبحانه از خانه خارج شد. دقایقی از خروج مهدی از خانه گذشت، اما انتظار مادر برای بازگشت فرزندش بی‌نتیجه بود. مادر اول با خود فکر کرد که شاید فرزندش در راه بازیگوشی می‌کند و به همین دلیل رسیدنش طول کشیده ولی با گذشت یک ساعت از خروج مهدی او نگران‌تر شد.

ساعت حدود 12 ظهر بود که پیامکی به پدر مهدی ارسال شد و در آن نوشته شده بود «فرزندت پیش ماست. اگر می‌خواهی برگردد باید هر چه از تو می‌خواهیم انجام دهی»

پدر مهدی فکر کرد که کسی با او شوخی می‌کند و جواب پیامک را نداد. بیست دقیقه بعد یک پیامک تهدیدآمیز دیگر به گوشی او ارسال شد و در آن لحظه صادق هراتی که در مغازه خود بود احساس خطر کرد و با شماره ارسال‌کننده پیام تماس گرفت.

پدر مهدی در این باره به جام‌جم گفت: زمانی که با آن شماره تماس گرفتم با اولین زنگ پاسخ داد و گفت که پسرت را وقتی داشت به خانه بازمی‌گشت دزدیدیم. او الان پیش ماست و تو باید 900 میلیون‌تومان به ما بدهی تا او را آزاد کنیم.

وی همچنین گفت: من را تهدید کردند که با پلیس تماس نگیرم. گفتند اگر با پلیس تماس بگیرم جنازه فرزندم را تحویلم می‌دهند.

وی که بسیار ترسیده بود نمی‌دانست چه باید انجام دهد. همسرش هم که از موضوع خبر نداشت مدام با او تماس می‌گرفت و از بازنگشتن مهدی به خانه خبر می‌داد.

صادق که وضعیت را خطرناک احساس کرد ماجرا را به همسرش توضیح داد. مادر مهدی نیز به محض با خبر شدن از موضوع بی‌تابی کرد و می‌خواست که هرچه زودتر فرزندش از دست آدم‌ربایان آزاد شود. پدر مهدی که توانایی پرداخت چنین پولی را نداشت ماجرا را با ماموران پلیس درمیان گذاشت و از آنان قول همکاری گرفت.

هراتی در این باره گفت: با وجود آن‌که آدم‌ربایان گفته بودند با پلیس تماس نگیرم ولی من به پاسگاه مراجعه کردم از ماموران خواستم که کمکم کنند و آنها هم به من گفتند که تماس‌های آنها را تحت کنترل می‌گیرند تا به سرنخ برسند ولی در طول پنجاه و چند روزی که آدم‌ربایان با من در تماس بودند پلیس به هیچ سرنخی نرسید و هیچ کمکی به ما نکرد.

آدم‌ربایان هر روز به وسیله یک خط گوشی همراه با کد افغانستان با پدر مهدی تماس می‌گرفتند و او را تهدید می‌کردند. پدر بیچاره هم هیچ کاری از دستش برنمی‌آمد. نه می‌توانست پولی که آدم‌ربایان می‌خواهند را به آنها بدهد نه سرنخی از آنها داشت که بتواند فرزندش را از دست آنان نجات دهد.

او ادامه می‌دهد: من یک مغازه ساندویچی در زابل دارم. همه زندگی خودم و فامیل‌هایم را هم بفروشم نمی‌توانم 900 میلیون جمع کنم. به پلیس هم که مراجعه می‌کردم فقط به ما می‌گفتند که ما داریم شنود می‌کنیم و به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم. تنها کاری که از دستم برمی‌آمد آن بود که با آدم‌ربایان حرف بزنم و در مقدار پولی که از ما می‌خواستند تخفیف بگیرم.

آدم‌ربایان بی‌رحم زمانی که متوجه شدند پدر مهدی نمی‌تواند این مقدار پول را به آنها بدهد، مبلغ پول را کم کردند و به 450 میلیون رسیدند. آدم‌ربایان از صادق هراتی خواستند که پول را به شهر دلارام واقع در کشور افغانستان ببرد. صادق نیز درحالی که نمی‌دانست دلارام کجاست، خواسته آنها را قبول کرد قصد رفتن به دلارام را کرد ولی روز بعد متوجه شد که فرزندش در بیابان‌های شهر‌های اطراف، نزدیک یک مسجد پیدا شده است.

اهالی روستا مهدی 9 ساله را در حالی پیدا کردند که هیچ لباسی به تن نداشت و بیهوش روی زمین افتاده بود. زخم‌های بدن پسر نشان می‌داد که آدم‌ربایان او را شدید شکنجه داده بودند و هیچ رحمی هم در کار نبوده است.

پدر مهدی درباره چگونگی اوضاع پسرش گفت: همه تن فرزندم را با سیگار سوزانده بودند و جای کبودی همه جای بدنش معلوم بود. اهالی با دیدن وخامت حال مهدی او را به بیمارستان منتقل کردند ولی او متاسفانه بعد از یک هفته در بیمارستان درگذشت.

با گذشت دو روز از مرگ این کودک پلیس زابل اعلام کرد که دو نفر از آدم‌ربایان دستگیر شده‌اند و ماموران برای پیدا کردن همدستانشان از آنها بازجویی می‌کند.

فرمانده انتظامی زابل نیز در این باره گفت: زابل شهر کوچکی است و بیشتر مردم همدیگر را می‌شناسند. شایعاتی در این باره پخش شده که ما پیگیر پرونده نبودیم و نتوانستیم آدم‌ربایان را دستگیر کنیم ولی این حرف‌ها درست نیست.کارآگاهان ما به محض آگاهی از موضوع ربودن کودک، تحقیقات خود را آغاز کردند و در پی پیدا کردن هویت آدم‌ربایان بودند.

سرهنگ نوربخش همچنین گفت: اگر ماموران پیگیر پرونده نبودند نمی‌توانستند دو نفر از آدم‌ربایان را پیدا کنند.

پرونده ربودن کودک 9 ساله درحالی ناتمام مانده که ماموران همچنان در پی قاتلان این کودک هستند.

کامبیز یعسوبی / تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
۰
۰
نوش دارو بعد از مرگ سهراب فایده نداره...
اگه پول و پارتی داشته باشی...كارت زود راه میوفته...ولی اگه نداشته باشی....پی كارت نگیر...متاسفانه...عملیات پلیسی در استان ما ضعیف هستش....
مغازه ام دزدا مسلح اومدن جمع كردن زنگ زدم ۱۱۰ اومدن بعد بیست دقیقه اومدن میگن بیا بشین بریم دنبالشون .
ی شهروند سیستانی...
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
۰
۰
شایعاتی در این باره پخش شده كه ما پیگیر پرونده نبودیم و نتوانستیم آدم ربایان را دستگیر كنیم ولی این حرف ها درست نیست.كارآگاهان ما به محض آگاهی از موضوع ربودن كودك، تحقیقات خود را آغاز كردند و در پی پیدا كردن هویت آدم ربایان بودند.!!!!!!!!!!!!!!!!!! خب اگه شایعه بوده چرا نتوستید بچه رو نجات بدهید جناب اقای فرمانده نیروی انتظامی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پدر این كودك بیچاره كه همان اول به شما گفت و بیشتر از پنجاه روز وقت داشتید پس چرا نتوانستید ان ها را قبل از قتل دستگیر بكنید ؟؟؟؟؟؟
.... به مسئولی كه با ورود افغان ها به كشور ما ایران برخورد نمیكند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها