سخنگوی نیروهای مسلح یمن:

متجاوزان سعودی را غافلگیر می‌کنیم

سخنگوی ارتش یمن گفت : ارتش با همکاری نیروهای مردمی موفق شد عربستان را وارد جنگ فرسایشی کند.
کد خبر: ۸۲۷۰۲۷
عربستان را وارد جنگ فرسایشی کرده ایم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، سرتیپ شرف غالب لقمان، درگفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی وابسته به انصار الله موفقش شدند عربستان را در جنگی فرسایشی در یمن وارد کنند. نیروهای ما پس از توافقاتی که با برخی از قبایل یمنی داشتند از برخی مناطق جنوبی عقب نشستند.

لقمان افزود:« ما بر اساس راهبرد جدید، در استقرار نیروهایمان در برخی مناطق جنوبی تجدید نظر کردیم به همین منظور دشمن مناطق معینی از جنوب کشور را هدف قرار داد.»

سخنگوی ارتش یمن ادامه داد:«ارتش راهبردش را برای مقابله با دشمن تغییر داده است همانگونه که دشمن راهبرد هجومی خود را از عملیات (طوفان قاطعیت) به (بازگرداندن امید) و پس از آن (نیزه طلایی) تغییر داد. ارتش یمن از مرحله دفاع مستقیم به جنگ فرسایشی و طولانی مدت روی آورده است، این روند نیازمند تاکتیک ها و راهبردهای جدیدی است تا بتوان با اعتماد به آنها دشمن را وارد جنگ فرسایشی کرد،البته میان ما و دشمن ما از نظر امکانات نظامی تفاوت زیادی وجود دارد.»

وی درباره عقب نشینی نیروهای ارتش یمن از مناطقی در جنوب گفت:« بر اساس توافقی که با قبایل و مسئولان محلی داشتیم از بسیاری از مناطق جنوبی خارج شدیم. این کار بر اساس درخواست قبایل بود، آنان خواستند مسئولیت دفاع از این مناطق را خودشان بر عهده داشته باشند.»

سخنگوی ارتش یمن درباره آمادگی نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی(رئیس جمهوری مستعفی یمن) برای حمله به صنعا گفت:« بعید می دانم این کار برایشان آسان باشد با این حال ما همه گزینه ها را بررسی می کنیم تا از صنعا دفاع کنیم... ما نیروی نظامی، نیروی قبیله ای و کمیته های مردمی در اختیار داریم و همه این نیروها آماده جنگ هستند... آماده ایم از صنعا، اطراف صنعا و همه بخش های شمالی کشور دفاع کنیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها