وزیر خارجه روسیه بشار اسد را رئیس‌جمهور قانونی سوریه و ارتش این کشور را تنها نیروی تأثیرگذار در میدان مبارزه با داعش دانست. سخنان لاوروف دست ردی چند باره بر تمام گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است که اخیرا درباره تغییر احتمالی موضع روسیه نسبت به بشار اسد مطرح شده بود .
کد خبر: ۸۳۱۶۱۶

به گزارش تسنیم و به نقل از المیادین، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با بیان این که مبارزه با داعش امری اساسی است و نباید با معیارهای دوگانه با این موضوع برخورد کرد، افزود: باید از طریق سازمان یونسکو سازوکارهایی تأثیرگذار برای محافظت از آثار باستانی در مقابل اقدامات داعش ایجاد شود. لاوروف گفت: ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش بدون مشارکت سوریه هرگز تأثیرگذار نخواهد بود.

این اظهارات درحالی منتشر می‌شود که یک روزنامه چاپ رژیم صهیونیستی مدعی شد روسیه با موافقت آمریکا قصد دارد رسما وارد کارزار نظامی در سوریه برای نجات بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور شود. به گزارش ایلنا و به نقل از یدیعوت آحارونوت، مسکو با استقرار یک ناوگان هوایی در یک پایگاه نظامی سوریه در حومه دمشق، به طور رسمی مداخله نظامی در این کشور را برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تندرو آغاز کرده است. به گفته این منبع، در همین چارچوب قرار است در روزهای آینده، هزاران نظامی روس از جمله مستشار، مربی، تیم تدارکاتی، پرسنل فنی، اعضای گروه حفاظت هوایی و خلبانانی عازم سوریه شوند و جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه و بالگردهای تهاجمی آن حملات علیه گروه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه را آغاز خواهند کرد.از سوی دیگر در خبری به نقل از پایگاه خبری 24 امارات اعلام شد وزیر خارجه عربستان در دیدار با نماینده ویژه دولت آمریکا که به ریاض سفر کرده بود، درباره بحران سوریه گفت‌وگو کردند. همچنین گفته می‌شود یک هیات عرب مرکب از امارات، اردن و مصر روانه مسکو شده است تا در باره تحولات سوریه با مقامات روسیه گفت‌وگو کند. همزمان گفته شد استفان دی میتسورا، نماینده سازمان ملل در سوریه نیز طرح تازه‌ای را تهیه کرده است که هدف از آن اجرای توافق ژنو بوده و مقرر می‌کند یک دولت جدید انتقالی با اختیارات کامل تشکیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها