باشگاه لندنی برای ششمین بار ستاره مورد نظر یک باشگاه دیگر را خرید

سارقی به نام چلسی

لوئیس فن خال در حال تبدیل شدن به یک دشمن بزرگ برای خوزه مورینیو است. دلیل خوبی هم برای این کار دارد. این مربی هلندی، پدرو رودریگوئز، بازیکن تیم بارسلونا را در سبد خرید تابستانی خود می‌دید و همه مطمئن شده بودند پدرو منچستری است، اما ناگهان چلسی از راه رسید و در آخرین لحظه، این بازیکن را شکار کرد. چلسی برای شکار پدرو و ربودن او از دست منچستریونایتد، 1/21 میلیون پوند هزینه کرد.
کد خبر: ۸۲۹۳۱۰
سارقی به نام چلسی

نخستین‌بار نیست که چلسی اقدام به جذب بازیکنانی می‌کند که خبر پیوستن آنها به تیم‌های دیگر قطعی بوده است. این موضوع به سیاست چلسی در فصل نقل و انتقالات تبدیل شده است؛ خرید بازیکنانی که در آستانه پیوستن به باشگاه‌های دیگر هستند. کار آنها هر چقدر هم غیراخلاقی باشد، برایشان به یک برنامه تبدیل شده است. شش بازیکن‌ربایی چلسی در تاریخ نقل و انتقالات اروپایی ثبت شده است. نگاهی به این شش بازیکن می‌اندازیم که در آخرین لحظه سر از چلسی در آوردند:

1 ـ ویلیان

آگوست 2013 وقتی چلسی مهره مورد نظر تاتنهام را جذب کرد، سران این باشگاه بشدت علیه چلسی انتقاد کردند. ویلیان که در آنژی ماخکالای روسیه بازی می‌کرد، تقریبا تاتنهامی شده بود، اما چلسی با سیاست خاص خود از راه رسید و ویلیان را در آخرین لحظه صید کرد. آنچه باعث شد ویلیان راه خود را کج کند، تماس تلفنی مالک روسی چلسی با سران باشگاه آنژی ماخکالای روسیه بود. رومن آبراموویچ آنقدر نفوذ داشت که یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان مورد توجه نقل و انتقالات را به طرف خود بکشاند. تاتنهام، ویلیان را در حالی از دست رفته دید که پیش از این، لیورپول را برای خرید این بازیکن شکست داده بود، اما زمانی که دیگر خیال می‌کرد این بازیکن را خریده، ویلیان برزیلی را در پیراهن چلسی دید.

2 ـ جان اوبی میکل

تابستان 2005، جان اوبی میکل نیجریه‌ای در حال ترک باشگاه لین نروژ بود و باشگاه منچستریونایتد نیز رسما در سایت خود اعلام کرد در حال امضای قرارداد با این ستاره 18 ساله تیم ملی فوتبال نیجریه است، اما منچستر در اینجا یک اشتباه بزرگ مرتکب شد. آنها می‌خواستند با اوبی میکل بدون دخالت نمایندگان رسمی نقل و انتقالات قرارداد امضا کنند، اما اوبی میکل که در آستانه پیوستن به یونایتد قرار داشت، هرگز پیراهن این تیم را بر تن نکرد. نماینده‌های چلسی وارد کار شده بودند و این بازیکن مستعد را به امضای قرارداد با این باشگاه آبی پوش لندنی ترغیب کردند. در نهایت اوبی میکل به چلسی پیوست و منچستریونایتد نیز در پروژه انتقال این بازیکن با شکست عجیبی روبه‌رو شد.

3 ـ خوآن ماتا

آرسنال، سال 2011 برای جذب خوآن ماتا به باشگاه والنسیای اسپانیا پیشنهاد رسمی داد. توپچی‌های لندن پیشنهادی بالغ بر 18 میلیون پوند فرستاده بودند. این هافبک ملی‌پوش اسپانیایی در آستانه پیوستن به آرسنال قرار داشت، اما تعلل این باشگاه لندنی همه چیز را تغییر داد. دلیل تعلل هم این بود که آرسن ونگر، سرمربی آرسنال در حال بررسی زوایای مالی این انتقال بود، هر چند بشدت تمایل داشت این بازیکن را به تیم خود بیاورد. البته ونگر گمان می‌کرد ماتا دیگر آرسنالی است، بنابراین نگرانی درباره تعلل نداشت. همین مکث بیش از اندازه باعث شد سران جاه‌طلب چلسی از راه برسند و ماتا را با 5/23 میلیون یورو بخرند.

4 ـ محمد صلاح

محمد صلاح از سوی باشگاه‌های انگلیسی متعددی پیشنهاد داشت که پرو‌پاقرص‌ترین آنها لیورپول بود. این ستاره بازل سوئیس از علاقه خود برای پیوستن به لیورپول گفته بود، اما باز هم چلسی از راه رسید و همه معادلات را به هم ریخت؛ حتی علاقه صلاح به لیورپول را! ساشا امپاشر، مدیربرنامه‌های صلاح در این میان نقش اساسی ایفا کرده و راه صلاح را از لیورپول به سمت چلسی کج کرد. با این که صلاح مدت‌ها با لیورپول مذاکره کرده بود، اما در نهایت این چلسی بود که این بازیکن را ربود.

5 ـ آرین روبن

روبن به لندن سفر کرده بود تا دیداری با سرآلکس فرگوسن، سرمربی سابق منچستریونایتد داشته باشد تا آخرین مذاکرات خود را برای پیوستن به منچستریونایتد انجام بدهد. این اتفاق سال 2003 افتاد و یونایتد قصد داشت این ستاره هلندی را با پنج میلیون پوند از آیندهوون به خدمت بگیرد. حضور این بازیکن در منچستریونایتد قطعی به نظر می‌رسید و حتی رئیس باشگاه آیندهوون موافقت و رضایت خود را با این انتقال اعلام کرده بود، اما باز هم چلسی از راه رسید. آبراموویچ، مالک چلسی بسرعت رقمی دو برابر به باشگاه هلندی پیشنهاد کرده تا طی مدت زمان کوتاهی، روبن راهی چلسی شود و منچستریونایتد بابت این اتفاق شوکه شود.

6 ـ پتر چک

چک که یکی از اسطوره‌های چلسی به‌شمار می‌رود، اخیرا از این باشگاه جدا شده و به آرسنال رفته است. او پیش از آن که به چلسی برود، مدنظر آرسنال قرار داشت. تقریبا مقدمات پیوستن او به آرسنال فراهم شده بود. توپچی‌های لندن برای جذب این بازیکن مدت‌ها انتظار کشیدند و تا سال 2004 صبر کردند، اما درست وقتی همه منتظر ورود این دروازه‌بان چک‌تبار به آرسنال بودند، او سر از چلسی درآورد. فقط چلسی می‌توانست بازیکنی را از چنگال یک تیم این‌گونه برباید.

منبع: دیلی میل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها