سخنگوی دولت درخصوص اینکه یارانه نقدی صرفاً به خانوارهای نیازمند پرداخت می شود، گفت : وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی حذف تدریجی یارانه نقدی خانوارهای پردرآمد را در دستور کار دارد تا عدالت در توزیع یارانه نقدی استمرار یابد.
کد خبر: ۸۲۷۰۱۲
حذف تدریجی یارانه نقدی پردرآمد ها ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به اطلاع رسانی های وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درخصوص موضوع یارانه ها گفت : از رسانه ها تقاضا دارم همانطور که تاکنون برای ساماندهی حذف دهک های پردرآمد و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به دولت کمک کرده اند ، در ادامه نیز در جهت بهبود کارها کمک کند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه همانطور که وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که در حذف خانوارهای پردرآمد امکان خطا و اشتباه وجود دارد ، گفت : به همین دلیل برای سرپرستان خانوار امکان اعتراض نیز محفوظ است و اعتراضات درست یا نادرست مردم رسیدگی می شود.

وی افزود: ادعای برخی افراد که مثلا درخصوص حذف یارانه نقدی در رسانه ها به عنوان مشکل مطرح می شود ، می تواند روند حذف یارانه نقدی پردرآمدها را کند کند.

نوبخت افزود: وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شاخص ها را برای رسانه ها توضیح داده و روند به خوبی در حال اجراست و رسانه ها همانطور که تا کنون کمک زیادی کرده اند ، در این زمینه مساعدت کنند و واقعیات را منعکس کنند.

افزایش ۲۲۹درصدی پرداخت بودجه عمرانی

سخنگوی دولت با تقدیر از نقش خبرنگاران در جهت اطلاع رسانی خدمات دولت گفت: بر اساس گزارش خزانه داری کل تاکنون ۵ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان برای طرح های عمرانی پرداخت شده است که در مقایسه با زمان مشابه پارسال ۲۲۹ درصد افزایش دارد.

نوبخت با تاکید بر اینکه این رقم بودجه عمرانی برغم مجراهای بودجه ای و با هدف رونق اقتصادی در کشور پرداخت شده است ، گفت :‌ از این رقم حدود 3900 میلیارد تومان به طرح های ملی داده شد که در این بخش 260درصد یعنی حدود 2.6 برابر سال قبل افزایش داریم.

وی گفت :‌ 1600 میلیارد تومان نیز به طرح های عمرانی استانی پرداخت شد که این بخش نیز در مقایسه با تاریخ مشابه سال قبل 1.7 برابر افزایش یافته است.

نوبخت خاطرنشان کرد ‌: پرداخت منابع درآمدی دولت به طرح های عمرانی به جای مصارف هزینه ای با هدف ایجاد اشتغال و تسریع در رشد اقتصادی و حرکت در جهت خروج از رکود انجام شده و آمارهای قابل قبولی است که امیدواریم در آینده نیز وضعیت بهتر شود.

اقتصاد مقاومتی با محوریت افزایش تولید

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به گزارش منتشر شده درباره اقتصاد مقاومتی با محوریت افزایش تولید و ایجاد اشتغال گفت ‌: در این زمینه توافق سه جانبه ای میان سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، بانک ها و دو وزارت خانه به تفکیک انجام شد.

نوبخت گفت :‌ در یکی از این توافق ها سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، وزارت جهاد کشاورزی و دو بانک سپه و پارسیان برای فعال کردن واحدهای تولید ورق های فولادی با ظرفیت 1 میلیون تن و طرح های آبرسانی به 92 شهر و 1846 روستا توافق کردند.

سخنگوی دولت گفت :‌ این منابع را بانک های مذکور تامین می کنند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز تعهد کرده است در قالب بودجه سالانه این منابع بانک ها را بازپرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت منابع نمی توان 15 سال برای رفع تنش آبی در کشور منتظر ماند ، تاکید کرد : بر اساس این توافق 2 هزار میلیارد تومان از منابع بانک برای افزایش تولید این واحدهای فولادی پرداخت می شود.

نوبخت اضافه کرد ‌: در توافق دیگر نیز برای تامین مالی 1500 میلیارد تومان طرح پرورش یکصد هزار تن ماهیان در قفس در سواحل شمالی و جنوبی کشور به ویژه سواحل مکران توافق شد که از منابع صندوق توسعه ملی استفاده شود.

وی افزود : همچنین 1500 میلیارد تومان نیز برای سرمایه گذاری در توسعه کشت گلخانه ای و تقویت تولید و اشتغال در بخش کشاورزی اختصاص می یابد که 25 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

اینترنت قطع نمی شود

سخنگوی دولت با اشاره به اختلاف وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات درباره مسائل مالی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کمک می کند تا این مشکل با کمک این دو دستگاه حل و فصل شود و مشکل قطع اینترنت نخواهیم داشت.

نوبخت افزود : اعتبارات نزد سازمان مدیریت و برنامه ریزی است و تلاش می کنیم بین وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات توافق شود.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سئوالی درباره فعالیت فرمانداران همسو با دولت گفت : نماینده عالی دولت در هر استان ، استاندار و در شهرستان فرماندار است که باید سیاست های دولت تدبیر و امید را که ممکن است تفاوت هایی هم با دولت گذشته داشته باشد ، اجرا کنند.

نوبخت خاطرنشان کرد: اگر عملکرد استانداران و فرمانداران همسو نباشد، امکان اجرای منویات دولت فراهم نخواهد بود و وزارت کشور تلاش می کند اگر مواردی را در این زمینه تشخیص داد ، موضوع را هماهنگ کند.

سخنگوی دولت درباره ارائه لایحه شفاف سازی انتخابات مجلس نیز گفت‌ : هم اکنون مجلس تعداد زیادی طرح و لایحه در دست بررسی داردکه در آینده اضافه نیز خواهد شد.

نوبخت گفت:‌ ماه آینده بخش اعظم لایحه برنامه ششم توسعه و تا پانزده آذر نیز لایحه بودجه سال 95 را دولت به مجلس تقدیم می کند.

وی گفت: پس از این دو لایحه قسمت کلیات برنامه و جداول برنامه ششم توسعه نیز در شرایط قبل یا بعد انتخابات مجلس به این نهاد ارائه خواهد شد و به نظر نمی رسد که قانون شفاف سازی انتخابات در این مجلس به نتیجه برسد اما دولت و مجلس همکاری دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها