کلاهبرداری با وعده تورهای ارزان قیمت

«هشوتن» دستگیر شد

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی به نام «هشوتن»​ که با دادن وعده تورهای ارزان قیمت اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود خبر داد.
کد خبر: ۸۲۷۸۱۲
«هشوتن» دستگیر شد

سرهنگ محمدمهدی کاکوان گفت: چندی پیش شماری از شهروندان با مراجعه به پلیس اعلام کردند که از فردی تورها یا بلیت‌هایی به مقاصد مشهد و کیش را خریداری کرده اما پس از واریز مبلغ یا فرد فروشنده از دسترس خارج شده و یا بلیت جعلی بوده است.

وی افزود: شاکیان در اظهاراتی مشابه به ماموران اعلام کردند که در سایت‌های اینترنتی یا شبکه‌های اجتماعی با فردی به نام «هشوتن» آشنا شده و این فرد ادعا کرده به دلیل ارتباطی که با آژانس‌های مسافرتی و دفاتر هواپیمایی دارد می‌تواند تورهای دقیقه نودی و لحظه‌آخری را با نصف قیمت برایشان خریداری کند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه متهم شماره موبایلی را به مال باختگان اعلام کرده و از آن طریق شماره حسابی را برای واریز وجه برایشان پیامک کرده، افزود: این فرد برای برخی از شاکیان بلیتی جعلی را از طریق ایمیل ارسال کرده و برخی دیگر از شاکیان نیز پس از واریز پول به حساب این فرد دیگر موفق به صحبت با وی نشده‌اند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کاکوان گفت: با کسب این اطلاعات تیمی از کارآگاهان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با استفاده از شیوه مهندسی معکوس و دیگر شیوه‌های پلیسی متهم را در تاریخ 27 خردادماه دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

وی با بیان اینکه متهم 31 سال سن دارد، افزود: در بررسی سوابق این فرد که خود را «هشوتن» می‌نامید مشخص شد وی سابقه‌دار بوده و پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری مدتی را در زندان سپری کرده است.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت: این فرد در اعترافات خود به 9 فقره کلاهبرداری از شهروندان تهرانی به بهانه فروش بلیت یا تورهای کیش یا مشهد مقدس اعتراف کرد.

سرهنگ کاکوان افزود: علی رغم اینکه متهم به این تعداد کلاهبرداری اعتراف کرده اما در بررسی از سیستم‌های نرم افرازی وی مشخص شد که این فرد با همین عنوان هشوتن از شماری از ساکنان زنجان، قم، مشهد و... نیز کلاهبرداری کرده است که در این خصوص تحقیقات ادامه دارد.

وی از افرادی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده و پس از حضور در فرودگاه از خیالی و جعلی بودن بلیت خود مطلع شد‌ه‌اند خواست چنانچه که مشخصات فرد کلاهبردار با این فرد مشابه است از طریق مراجعه یا تماس با پلیس فتای تهران بزرگ موضوع را اطلاع دهد.

رییس پلیس فتای پلیس تهران بزرگ در هشداری به شهروندان گفت: موضوع تورهای ارزان قیمت و لحظه‌آخری موضوعی است که در برخی از آژانس‌های مسافرتی رواج داشته و این به این معنا نیست که تمام تورهای لحظه‌آخری به منظور کلاهبرداری از شهروندان تبلیغ می‌شود بنابراین لازم است کسانی که قصد خرید تورها یا بلیت‌های ارزان قیمت را دارند پس از تماس با شماره تلفن‌های تبلیغاتی حتما آدرس و شماره تلفن ثابت آژانس مسافرتی را دریافت کرده و پس از اطمینان از صحت وجود چنین آژانسی اقدام به خرید بلیت کنند بنابراین هیچ گاه شهروندان نباید با صرف یک شماره تلفن همراه و ادعای فردی ناشناس که می‌گوید می‌تواند بلیت‌ها یا تورهای ارزان قیمت خریداری کند به وی اعتماد کرده و مبلغی را پرداخت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها