معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به معترضانی که یارانه‌شان قطع شده، گفت: کسانی که تا الان یارانه‌شان حذف شده است، می‌توانند برای ثبت اعتراض خود، روز چهارشنبه هفته جاری به سامانه استعلام یارانه نقدی مراجعه و پاسخ خود را دریافت کنند.
کد خبر: ۸۲۶۸۳۲

به گزارش ایسنا، احمد میدری در حاشیه نشست تخصصی نقد و بررسی احکام سالمندان در برنامه ششم توسعه در جمع خبرنگاران، درخصوص دو میلیون نفری که یارانه‌شان قطع شده‌ است، تصریح کرد: کسانی که یارانه‌شان حذف شده و نسبت به آن اعتراض داشته‌اند، می‌توانند از روز چهارشنبه به سامانه استعلام یارانه نقدی به نشانی www.yaraneh10.ir مراجعه و علت حذف خود را مشاهده کنند؛ پس از ثبت اعتراض، یا یارانه آنها عودت داده شده یا به طور کل قطع خواهد شد.

وی درخصوص نحوه عودت یارانه‌ها نیز افزود: افرادی که یارانه مردادماه‌شان را دریافت نکرده‌اند، چنانچه پس از ثبت اعتراض یارانه عودت داده شود، یارانه مردادماه خود را قبل از واریز یارانه شهریورماه دریافت می‌کنند و یارانه شهریورماه‌شان نیز مانند عموم افراد پرداخت خواهد شد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درخصوص افرادی که یارانه مرداد خود را دریافت نکرده و به عبارتی در مردادماه یارانه آنها حذف شده است نیز عنوان کرد: کسانی که یارانه آنها در مردادماه حذف شده، می‌توانند از سه‌شنبه هفته آینده به سامانه یارانه 10 مراجعه و وضعیت خاص خود را مشخص کنند و چنانچه نیاز به انجام تعهداتی است، آن را اعمال و پس از بررسی اعتراض آنها یا یارانه‌شان عودت داده می‌شود یا به طور کل قطع خواهد شد.

وی عنوان کرد: تا پیش از این با مقداری تاخیر به اعتراضات رسیدگی می‌کردیم؛ زیرا سرعت برای ما ملاک نبود، بلکه دقت را در دستور کار خود قرار داده بودیم تا حق کسی ضایع نشود، اما از این پس با سرعت بیشتری اعتراضات را رسیدگی خواهیم کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آن که درصد زیادی از ایرانیان مقیم خارج نسبت به حذف یارانه خود معترض بوده‌اند، گفت: طبق قانون مصوب شده، آن دسته از ایرانیان مقیم خارج که در دیگر کشورها «کارگر» هستند، می‌توانند یارانه دریافت کنند.

میدری تصریح کرد: این افراد می‌توانند به سامانه یارانه 10 مراجعه و نسبت به دریافت کارت «اشتغال در خارج از کشور» اقدام کنند و پس از دریافت این کارت و ثبت اعتراض در سامانه یارانه 10 نه‌تنها یارانه آنها عودت داده می‌شود، بلکه از برخی معافیت‌ها نیز بهره‌مند خواهند شد.

پرداخت یارانه نقدی؛ شب مصیبت عظمای دولت

در همین حال، وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به بار مالی سنگین پرداخت یارانه‌ها در شرایط سخت تامین درآمدهای دولت گفت: شب‌های پرداخت یارانه، شب مصیبت عظمای دولت است.

به گزارش فارس، علی طیب‌نیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت ماهانه 3000 و چند میلیارد تومان یارانه می‌پردازد و شب‌هایی که قرار است یارانه بپردازیم، شب مصیبت عظمای دولت است.

وی گفت: در وضعیت حساسی هستیم. اقتصادی که از سال‌های دور با بیماری نفتی روبه‌رو بوده و در دهه اخیر با سیاست‌های نادرست اقتصادی، تحریم، رکود و تورم وضع بدتری پیدا کرده، نیازمند مدیریت صحیح است.

طیب‌نیا افزود: سال قبل با کاهش چشمگیر درآمدهای نفتی روبه‌رو شدیم و در دو سال گذشته تمام تلاش ما این بود که شرایط حاد کشور و تورم لجام‌گسیخته مهار شود و از رکود به رشد اقتصادی برسیم.

وی با اشاره به مشکلات دوچندان نفتی بودن اقتصاد در دوره‌های گذشته و سوءمدیریت‌هایی که رکود تورمی را تشدید کرد، اظهار کرد: تلاش کردیم تورم لجام‌گسیخته را مهار کنیم، اگر می‌شد به این اهداف برسیم توفیق در مذاکرات هسته‌ای فراهم می‌شد.

وزیر اقتصاد گفت: طی این سال‌ها مشکلات زیادی را تحمل کردیم و مردم رنج‌های زیادی کشیدند، اما تیم هسته‌ای به توفیق دست یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها