با حکم وزیر جهاد کشاورزی انجام شد؛

انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران

وزیر نیرو از اجرایی شدن طرح مطالعاتی 10 سد در استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۸۲۶۹۷۶
اجرایی شدن مطالعات ساخت 10 سد در مازندران

"حمید چیت‌چیان "درنشست شورای اداری استان مازندران گفت: 400 میلیون مترمکعب آب مازندران از طریق سد و 300 میلیون مکعب آن از طریق آب‌بندان‌ها تامین می‌شود.

به گزارش ایسنا ، وی افزود: وزارت نیرو 10 سد در دست مطالعه دارد که با احداث آن 450 ملیون متر مکعب از آب‌های سطحی استان مازندران جمع‌آوری می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: 15 هزار هکتار شبکه آبیاری زهکشی در دست بهره‌وری است و در آینده 170 هزار هکتار به شبکه آبیاری زهکشی اضافه می‌شود.

وی افزود: در زمینه آب شرب در شهرها و در روستاها، متاسفانه عمده تامین آب شرب تکیه بر آب منابع زیرزمینی است که مشکلات خاص خود را دارد.

چیت‌چیان اظهار کرد: در یک برنامه منسجم کل استان مازندران به 9 منطقه تقسیم شده که درباره هر یک از آنها اقداماتی در دست اجرا است.

وی درباره نیروگاه نکا گفت: این نیروگاه دومین نیروگاه بزرگ کشور است و نیز نیروگاه سیاه‌بیشه که اولین نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای کشور است برای تامین برق استان کافی نیست.

وزیر نیرو با بیان اینکه دو نیروگاه در غرب و یک نیروگاه در سرخرود در دست احداث است، اظهار کرد: بیش از 700 مگاوات نیروگاه‌های برق آبی کوچک در رودخانه قابل بهره‌برداری است اما باید در این باره اقدام لازم صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها