با حکم وزیر جهاد کشاورزی انجام شد؛

انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران

وزیر نیرو خبر داد

اجرایی شدن مطالعات ساخت 10 سد در مازندران

وزیر نیرو از اجرایی شدن طرح مطالعاتی 10 سد در استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۸۲۶۹۷۶
اجرایی شدن مطالعات ساخت 10 سد در مازندران

"حمید چیت‌چیان "درنشست شورای اداری استان مازندران گفت: 400 میلیون مترمکعب آب مازندران از طریق سد و 300 میلیون مکعب آن از طریق آب‌بندان‌ها تامین می‌شود.

به گزارش ایسنا ، وی افزود: وزارت نیرو 10 سد در دست مطالعه دارد که با احداث آن 450 ملیون متر مکعب از آب‌های سطحی استان مازندران جمع‌آوری می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: 15 هزار هکتار شبکه آبیاری زهکشی در دست بهره‌وری است و در آینده 170 هزار هکتار به شبکه آبیاری زهکشی اضافه می‌شود.

وی افزود: در زمینه آب شرب در شهرها و در روستاها، متاسفانه عمده تامین آب شرب تکیه بر آب منابع زیرزمینی است که مشکلات خاص خود را دارد.

چیت‌چیان اظهار کرد: در یک برنامه منسجم کل استان مازندران به 9 منطقه تقسیم شده که درباره هر یک از آنها اقداماتی در دست اجرا است.

وی درباره نیروگاه نکا گفت: این نیروگاه دومین نیروگاه بزرگ کشور است و نیز نیروگاه سیاه‌بیشه که اولین نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره‌ای کشور است برای تامین برق استان کافی نیست.

وزیر نیرو با بیان اینکه دو نیروگاه در غرب و یک نیروگاه در سرخرود در دست احداث است، اظهار کرد: بیش از 700 مگاوات نیروگاه‌های برق آبی کوچک در رودخانه قابل بهره‌برداری است اما باید در این باره اقدام لازم صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها