فوق‌تخصص بیماری‌های ریه کودکان خبر داد:

افزایش شیوع سیاه‌ سرفه در اواخر تابستان

پایان تابستان و شروع پاییز با آلرژی و سیاه‌سرفه همراه است. سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس جزو علائم آلرژی است. همچنین قرار گرفتن در معرض باد کولر و مصرف مواد غذایی مانند سس‌ها و فست‌فودها علائم تنفسی مبتلایان را تشدید می‌کند.
کد خبر: ۸۲۴۹۰۵
افزایش شیوع سیاه‌ سرفه در اواخر تابستان

سیداحمد طباطبائی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره علل و علائم آلرژی تابستانی در کودکان، اظهار داشت: در اواخر تابستان و اوایل پاییز به دلیل خشک شدن گل‌ها و برگ‌های گیاهان افرادی که آلرژی دارند دچار علائم تنفسی می‌شوند.

وی ادامه داد: چنانچه فرد مبتلا در مناطقی که کشاورزی انجام می‌شود یا در معرض مستقیم باد کولر قرار بگیرد دچار علائم تنفسی شدید می‌شود.

رئیس بخش ریه بیمارستان کودکان مفید تصریح کرد: سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس به ویژه حین فعالیت و عدم تحمل فعالیت سریعتر از حد معمول جزو علائم آلرژی است.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه کودکان افزود: برخی مبتلایان به آجیل، تخم‌مرغ و ماهی حساسیت دارند که طی آزمایش‌های خاصی حساسیت به این مواد مشخص می‌شود.

دبیر رشته فوق‌تخصصی ریه کودکان در کشور، گفت: اگر فرد مبتلا به آلرژی در دوره درمان به سر می‌برد باید مصرف داروها را ادامه دهد چنانچه مصرف دارو قطع شده است باید دوباره به پزشک مراجعه کند و تحت دارودرمانی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اواخر مرداد تا پایان شهریور بیماری‌های همه‌گیری مانند سیاه‌سرفه قرار شایع می‌شود، اظهار داشت: کسانی که ایمنی بدنشان نسبت به سیاه‌سرفه کمتر شده است یا واکسن سیاه‌سرفه نزده‌اند در معرض ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه کودکان گفت:‌مبتلایان به سیاه‌سرفه سرفه‌های قطاری و پیوسته دارند،‌ چندین سرفه می‌کنند و در انتهای آن صدای خاصی شنیده می‌شود، استفراغ و کبودی نیز جزو علائمی است که مبتلایان به سیاه‌سرفه پس از سرفه‌های قطاری آن را تجربه می‌کنند.

وی افزود: بعد از این سرفه‌ها فرد تا مدتی علائمی ندارد تا اینکه تحریک ته حلق، تجمع ترشحات، فعالیت و بازی و هوای سرد موجب از سرگیری سرفه‌های قطاری می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها