سینما ایران

از سینمای هسته‌ای بوشهر حمایت کنید

این بار سری به شهر بندری بوشهر ـ لیانِ سابق ـ در جنوب غربی کشور زدیم تا ببینیم مردم سینمادوست این منطقه در چه حال و روزی به سر می‌برند و ارتباطشان با فیلم‌های روی پرده سینمای ایران چگونه است؟ شهری که علاوه بر علاقه‌مندی و گرایش فرهنگی و ادبی و هنری، چهره‌ها و جوانان مستعدی را هم در حوزه فیلمسازی دارد؛ از داریوش غریب‌زاده، کارگردان برجسته عرصه فیلم‌های کوتاه و مستند و سازنده فیلم‌هایی چون «لاک‌پشت»، «مرد آبی» و «بومرنگ» گرفته تا احسان عبدی‌پور که با فیلم «تنهای تنهای تنها» و روایت قصه رنجرو شهرتی فراگیر پیدا کرد.
کد خبر: ۸۲۴۱۸۹
از سینمای هسته‌ای بوشهر حمایت کنید

مدیر سینما بهمن بوشهر درباره فیلم‌های درحال اکران این سینما می‌گوید: الان فیلم‌های دوران عاشقی، گینس، یاسین و مردن به وقت شهریور در سه سالن سینما بهمن روی پرده است.

امیر دیانت‌فر گرمای بیش از حد و طاقت فرسای هوا را از مهم‌ترین دلایل کاهش تماشاگران در فصل تابستان می‌داند و می‌افزاید: بیشتر مردم در بوشهر طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که از خرداد تا شهریور را به مسافرت می‌روند و زندگی خود را بیرون از استان می‌گذرانند، درواقع از مهر و در نیمه دوم سال که مردم به بوشهر برمی‌گردند، فیلم‌ها با استقبال بیشتری روبه‌رو می‌شود.

او درخصوص دیگر سالن‌های نمایش فیلم بوشهر هم توضیح می‌دهد: بجز سینما بهمن، مجموعه‌هایی چون سینمای شهید آوینی، مجتمع 9 دی، سینما ولایت در پایگاه هوایی، سینما نیروگاه اتمی و سینما کانون هم در بوشهر فعال بوده و پذیرای علاقه‌مندان به سینما هستند.

دیانت‌فر، تناسب این مجموعه‌ها را با جمعیت مثبت ارزیابی می‌کند و می‌گوید: جمعیت شهرستان بوشهر حدود 300 هزارنفر است و این تعداد سینما پاسخگوی نیاز مردم منطقه است، به شرطی که حمایت شوند، اما متاسفانه مسئولان فقط صحبت می‌کنند و وعده می‌دهند و حمایت واقعی صورت نمی‌گیرد. پول برق سینمای ما ماهانه دو میلیون تومان است، چون به دلیل گرمای بیش از حد هوا و استفاده از کولرهای گازی پرقدرت، مصرف برق ما بالاست. در نتیجه این میزان مصرف با نرخ بالای پول برق باعث بالارفتن هزینه‌ها می‌شود. به عبارت دیگر با درآمد پایین و هزینه‌های بالایی روبه‌روییم. اداره ارشاد بوشهر باید از سینما و تئاتر حمایت کند. بوشهر با این همه جوان مستعد هنوز یک سالن آمفی‌تئاتر برای تمرین و اجرای نمایش ندارد. در حالی که شهری با این همه ظرفیت و ثروت ، نباید چنین وضعی داشته باشد.

او بازسازی سینما بهمن در سال 80 را در استقبال تماشاگران بسیار موثر می‌داند و می‌افزاید: با کمک‌های آقای کاظمی که الان مدیر بهمن سبز هستند و آقای محمودپور، استاندار قبلی بوشهر توانستیم ساختمان سینما را بازسازی و مجهز کرده و همه چیز را نو کنیم. الان هم که هر سه سالن سینما دیجیتال هستند.

مدیر سینما بهمن، علت بی‌اعتنایی مردم به سینما را سالن‌های سینما ندانسته، بلکه دلیل آن را سوژه تکراری فیلم‌های ایرانی می‌داند و می‌گوید: فقط اسم فیلم‌ها و بازیگران و کارگردانان سینما عوض می‌شود، اما موضوع فیلم‌ها تکان نمی‌خورد و فیلم‌ها همه شبیه هم است. مردم ما با این همه مشکلات، دیگر حوصله فیلم‌های غمگین را ندارند و دلشان فیلم طنز و کمدی می‌خواهد. کسی که یک هفته کار کرده و آخر هفته دست خانواده‌اش را می‌گیرد و 50 هزار تومان خرج بلیت سینما و رفت و آمد می‌کند، دوست ندارد برود سینما و غمگین برگردد. او می‌خواهد شاد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها