چشم خود را ببندید و دقایقی در خیابان‌های پایتخت قدم بزنید. اگر در این چند دقیقه تصادف نکردید، داخل چاهی بدون حفاظ یا جوی آب نیفتادید، مطمئن باشید جزو خوش‌شانس‌ترین افراد هستید اما اگر گرفتار حادثه‌ای شدید، تازه می‌توانید مشکلات هر روزه نابینایان را در این کلانشهر درک کنید. در این کلانشهر نه از مسیر مخصوص عبور نابینایان خبری هست و نه جایی سنگفرش که با آن مسیر حرکت نابینایان در سطح شهر یا هنگام عبور از خیابان مشخص می‌شود.
کد خبر: ۸۲۴۰۳۵
معلولان، قربانیان پایتخت ناایمن

مهر سال 89 مرگ تلخ خانم معلم نابینا در ایستگاه مترو، موضوع مناسب نبودن فضای شهری برای معلولان بخصوص نابینایان را به رسانه‌ها کشاند و حتی مسئولانی که تا آن زمان سکوت کرده بودند در جهت احقاق حقوق معلولان به پا خاستند اما هنوز مراسم چهلم خانم معلم برگزار نشده بود که این موضوع به دست فراموشی سپرده شد و معلولان هر روز در گوشه‌ای از این شهر قربانی حوادثی تلخ در سکوت خبری می‌شوند.

در آخرین حادثه نیز زن میانسال نابینا براثر سقوط در چاه دچار حادثه شد. این زن 43 ساله نابینا به علت کنده‌کاری‌های سطح شهری خیابان 17 شهریور در منطقه 14، به درون چاله فاضلاب سقوط کرد. این حادثه، موجب شکستگی و ضرب‌دیدگی پا و دیگر اعضای بدن این زن شده است. او پس از بهبود نسبی اعلام کرد؛ صبح هنگام خروج از خانه هیچ چاله‌ای در مسیرم نبود اما عصر موقع برگشت به دلیل کنده‌کاری‌ها و نصب نشدن تابلوها و علائم ویژه نابینایان به چاله سقوط کردم.

به نظر می‌رسد مسئولان شهری بیش از این باید جهت ایجاد شهری ایمن برای معلولان تلاش کنند تا دیگر شاهد حوادثی تلخ برای آنها در کلانشهر تهران نباشیم.

محمد غمخوار - دبیر گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها