جام جم ورزشی: هوای غبارآلود اهواز و گرمای طاقت‌فرسای این شهر، شاید از نگاه برانکو ایوانکوویچ دلایل قانع‌کننده‌ای برای نخستین شکست قرمزها در فصل جدید لیگ برتر باشد، اما برای هواداران این تیم که کم‌کم دارند به شروع‌های ناامیدکننده پرسپولیس در لیگ عادت می‌کنند، فقط توجیهاتی است برای یک نتیجه بد دیگر.
کد خبر: ۸۲۴۰۱۹
روزهای غبارآلود پرسپولیسِ برانکو

به گزارش جام جم ورزشی ، پرسپولیس لیگ پانزدهم را با یک تساوی خانگی و یک شکست آغاز کرد؛ آن هم در شرایطی که دو حریف نخستش دو تیم نیمه پایینی جدول فصل گذشته، یعنی پدیده مشهد و استقلال خوزستان بودند. کسب فقط یک امتیاز از دو بازی و چنین شروع بدی را پرسپولیسی‌ها سه بار دیگر هم در 14 دوره قبلی لیگ تجربه کرده بودند:

لیگ چهارم با راینر زوبل، لیگ یازدهم با علی دایی و لیگ چهاردهم، دوباره با علی دایی. حالا نام برانکو را هم باید به فهرست مربیانی که بدترین شروع را با پرسپولیس در لیگ برتر داشتند اضافه کرد.

در این میان یک نکته وجود دارد که باعث می‌شود نگرانی هواداران پرسپولیس دوچندان شود. این تیم در آن سه دوره قبلی که لیگ را فقط با یک امتیاز شروع کرد، درنهایت هم جایی در میان مدعیان قهرمانی نداشت. به زبان ساده‌تر عنوان چهارمی لیگ چهارم، در شرایطی که پرسپولیس 9 امتیاز با فولاد قهرمان فاصله داشت، بهترین جایگاه این تیم در مواقعی است که لیگ را فقط با یک امتیاز از دو بازی اول آغاز کرد. پرسپولیس با دایی در لیگ یازدهم در رده دوازدهم ایستاد و فصل گذشته هم که آن شروع بد منجر به رفتن دایی، آمدن درخشان، رفتن درخشان و آمدن برانکو شد، این تیم در نهایت هشتم شد.

حالا در شرایطی که از آخرین قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیش از هفت سال می‌گذرد، هواداران این تیم نمی‌خواهند بار دیگر لیگ را در شرایطی دنبال کنند که تیمشان جایی در میان مدعیان قهرمانی نداشته باشد.

برانکو هم این را خوب می‌داند. شاید به همین دلیل فعلا به دنبال توجیهات قانع‌کننده برای این نتایج بد می‌گردد. سرمربی کروات قرمزها در پایان بازی با استقلال اهواز با اشاره به این‌که بازیکنانش هنوز صددرصد آماده نیستند، گفت: واقعا بابت این شکست متاسف شدم اما شرایط هوا در اهواز خیلی غیرعادی و غیرقابل تحمل بود. این شرایط توام با گرما، رطوبت و گرد و غبار به صورت مستقیم روی سلامت بازیکنان ما تاثیر می‌گذارد. شرایط زیادی طول می‌کشد تا بازیکن با چنین شرایطی آشنا شود.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: به استقلال خوزستان بابت این پیروزی تبریک می‌گویم ولی آنها با اشتباهات بزرگی که ما انجام دادیم به گل رسیدند. البته نباید از ضربه عالی بیت سعید در گل دومی که به ما زد، بسادگی گذشت. وی تاکید کرد: بازیکنان ما تلاش کردند ولی فشار هوا فراتر از تحمل انسان بود ولی با این شرایط هم ما یک گل را جبران کردیم ولی در ادامه موفق عمل نکردیم. البته نمی‌گویم مقصر اصلی شکست ما آب و هوای اهواز است ولی
بی‌تاثیر هم نبود.

برانکو در ادامه خاطرنشان کرد: بازیکنان من تلاش خود را کردند و تا آخرین لحظه به سمت دروازه حریف حمله کردند ولی ما برابر یک حریف با انگیزه قرار گرفتیم که با هدف پیروزی وارد میدان شده بود، ضمن این‌که برخی بازیکنان ما هنوز به فرم صد درصد آمادگی خود نرسیده‌اند.

بهانه دیگر برانکو، قرعه بد تیمش بود. او گفت: ما در لیگ برتر هم با قرعه بدی روبه‌رو شدیم. مقابل استقلال خوزستان در این شرایط بد آب و هوایی اهواز بازی کردیم و بعد از آن باید به مصاف سپاهان برویم.

با وجود این هواداران پرسپولیس از تیمشان برد می‌خواهند و این انتظاری است که در هفته‌های آتی کار را برای برانکو و شاگردانش دشوار می‌کند.

فرار دوباره فولاد از شکست

فولاد که در هفته نخست بازی 2 بر صفر باخته مقابل راه‌آهن را، با گل دقایق پایانی به تساوی کشاند، در هفته دوم هم در همین دقایق از شکست یک بر صفر مقابل پدیده گریخت تا همچنان روی نوار تساوی قدم بردارد.

در این بازی محمدحسین مرادمند در دقیقه 38 گل برتری پدیده میزبان را زد اما حسین ابراهیمی در دقیقه 89 کار را به تساوی کشاند تا هر دو تیم با تقسیم امتیازها، قدم به هفته سوم لیگ بگذارند.

گلزنی نکونام

تیم سایپا هم در یکی دیگر از دیدارهای روز پنجشنبه با دو گل مقابل راه‌آهن به پیروزی رسید تا از همین ابتدا، در قواره یک تیم مدعی ظاهر شود. نکته قابل توجه این بازی گلزنی جواد نکونام در همان نخستین دیدار خود با پیراهن سایپا بود. در این بازی که در ورزشگاه شهر قدس تهران برگزار شد، میلاد میداوودی (۵۸) و جواد نکونام (۷۰) گل‌های تیم فوتبال سایپا را به ثمر رساندند تا این تیم صعود موقتی به صدر جدول داشته باشد.

سرمربی تیم سایپا ضمن تمجید از عملکرد بازیکنانش گفت: حضور در تهران بر عملکرد ما تاثیر چندانی نداشت.

مجید جلالی پس از پیروزی ۲ بر صفر تیمش مقابل راه‌آهن در هفته دوم لیگ برتر، گفت: برای موفقیت در این بازی سعی کردیم تغییراتی را در سیستم بازی ایجاد کنیم و حریف را تحت‌کنترل خودمان قرار دهیم. زمان بیشتری برای آماده‌سازی داشتیم و به همین علت در نیمه دوم بهتر بودیم. وی افزود: سبک بازی راه‌آهن به شیوه‌ای بود که ما روی آن به‌نوعی در فصل گذشته هم ضعف داشتیم، اما در دوران آماده‌سازی بخوبی خودمان را برای شروع فصل آماده کردیم و توانستیم در این بازی این‌گونه عمل کنیم؛ این در شرایطی است که راه‌آهن تیم خوبی است و به نظر من در ادامه فصل می‌تواند بهتر عمل کند.

بازی اهواز نباید برگزار می‌شد!

انتقادات برانکو بی‌جا نبود. جدول بین‌المللی پیشگیری از گرمازدگی در فیفا می‌گوید بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس نباید برگزار می‌شد.

به گزارش وبسایت برنامه 90، در این جدول درجه حرارت استاندارد برای برگزاری بازی مشخص شده و بازی در شرایط خطرناک هم به همراه درجه‌ای که ناظران بازی و داوران باید بازی را تعطیل کنند مشخص شده است. فیفا بر اساس این جدول قوانین سفت و سختی را اعمال می‌کند و به ناظران و داوران تاکید کرده است بر اساس این جدول عمل کنند اما ظاهرا در اهواز فکر و ذکر همه فقط برگزاری بازی و به پایان رساندن آن بوده است.

با توجه به این که دمای اهواز در لحظه شروع بازی ۴۶ و در پایان بازی 44 درجه سانتی‌گراد بوده است، بر اساس این جدول بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس نباید انجام می‌شد. به همه این شرایط گرد و غبار در دقایق پایانی را هم اضافه کنید که انجام بازی را سخت‌تر کرد. گفته می‌شود که سازمان لیگ قرار است بازی‌های اهواز را تا زمانی که دمای هوای این شهر کاهش پیدا نکرده به بعد از ساعت 10 شب موکول کند.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها