رئیس فدراسیون فوتبال:

کی‌روش با خیال آسوده برمی‌گردد

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه کارلوس کی‌روش مربی پروازی نیست، گفت: شک نکنید سرمربی تیم ملی بزودی و با خیال آسوده به ایران برمی‌گردد زیرا با ما قرارداد داشته و به قراردادش احترام می‌گذارد.
کد خبر: ۸۲۲۷۹۹
کی‌روش با خیال آسوده برمی‌گردد

علی کفاشیان در خصوص برگزاری رقابت های فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا در اصفهان، گفت: سفر خوبی به اصفهان داشتیم و مسابقات به بهترین شکل در سالن ۶ هزار نفری برگزار شد. تا به امروز رقابت ها با برنامه‌ریزی منظم و شکلی مناسب انجام شده و نمایندگان AFC که به ایران آمده و زیر مجموعه من هستند، از اقدامات صورت گرفته راضی هستند.به نظرم اصفهان شایستگی میزبان رقابت های آسیایی و جهانی را دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضورش در کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا که منجر به جدایی اجباری عباس ترابیان از این کمیته شد، گفت: من خودم را به عنوان رئیس به این کمیته معرفی نکرده بودم. من پیش از این سابقه حضور در کمیته مسابقات AFC را داشتم و قصد داشتم به کارم در همان‌جا ادامه بدهم. ما از کار ترابیان در کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا راضی و او را برای ادامه کار معرفی کرده بودیم ولی AFC تصمیم نهایی را گرفت.

وی افزود: مسئولان AFC اعلام کردند چون من نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هستم، برای همین باید ریاست یکی از کمیته‌ها را بر عهده بگیرم، به همین خاطر به کمیته فوتسال آمدم. الان هم حضور ما در این کمیته با داشتن یک مقام بالا همراه شده و نبض فوتبال و فوتسال ساحلی آسیا در دست ماست.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: من راضی بودم حتی اگر ترابیان ضعیف باشد در کمیته فوتسال AFC بماند ولی این پیشنهاد خود کنفدراسیون فوتبال آسیا بود و من هم از آن ناراحتم. با این حال حتما از تجربیات عباس ترابیان استفاده می‌کنیم چون او آدم لایقی است.

وی در ادامه درباره وضعیت کارلوس کی‌روش و اینکه آیا او به ایران بازمی‌گردد یا خیر؟ تاکید کرد: شک نکنید کی‌روش برمی‌گردد چون با ما قرارداد دارد و به قراردادش احترام می‌گذارد. این شایعاتی که درباره مذاکره با تیم‌های دیگر مطرح می‌شود، اصلا درست نیست. ما از اول صحبت کرده بودیم و اگر او هنوز به ایران نیامده، به این خاطر است که با موافقت ما این کار صورت گرفته است. کی‌روش بعد از انجام یکسری کارهای شخصی به مالزی می‌رود و بعد از مالزی به ایران می‌آید. فرض کنید او الان ایران بود؛ می‌خواست چه کاری انجام دهد؟

به گزارش مهر، کفاشیان درباره مرخصی‌های طولانی کی‌روش و اینکه او اعلام کرده تا زمانی که فدراسیون به وعده‌هایش عمل نکند، مربی پروازی باقی خواهد ماند؟، تاکید کرد: چه کسی این را گفته است؟

در این هنگام خبرنگاران به رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کردند کارلوس کی‌روش چنین صحبتی را انجام داده که علی کفاشیان در واکنش به این جمله، افزود: امکان ندارد. کی‌روش اینجا منزل و اقامت دارد و همانطور که گفتم برای قراردادش، احترام قائل است. اینکه مرخصی او بیشتر شده، با تفاهم و توافق ما بوده تا با خیال آسوده به ایران برگردد. کی‌روش به هیچ عنوان مربی پروازی نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره صحبت حق پخش تلویزیونی و پخش مسابقات با IPTV، تصریح کرد: بگذارید در این زمینه یک مثال بزنم. یک موقع شما کاری نمی‌کنید و حقوقی نمی‌گیرید. یک موقع کاری انجام می‌دهید و به همان اندازه حقوق دریافت می‌کنید. یک جا هم وارد کار می‌شوید که حداقل حقوق را دارد، ولی شما بر اساس کاری که انجام می‌دهید و به میزان تلاش‌تان، می‌توانید درآمدتان را بیشتر کنید. این اتفاق برای تیم ملی زمان جام جهانی افتاد و ما توانستیم دو برابر حداقل مبلغی که تعیین کرده بودیم، برای تیم ملی پول بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: IPTV هم همین‌طور است. در صورت تحقق این طرح، دیگر نیازی نیست پیگیری کنیم که آیا دولت بودجه‌ای به صدا و سیما می‌دهد یا نه؟ درآمد فوتبال دیگر به خودمان بستگی دارد. این موضوع انگیزه‌مان را هم بیشتر می‌کند. مطمئن هستم اگر این طرح خوب اجرا شود، چندین برابر حق پخش فوتبال برای باشگاه‌ها درآمدزایی و پول خواهد داشت حتی خود صدا و سیما هم از این طرح، درآمد بدست می‌آورد.

کفاشیان افزود: این یک طرح نوین است و ما با آن می‌توانیم از حق پخش سنتی بیرون بیاییم. IPTV می‌تواند در آینده به فوتبال و توسعه آن کمک کند.

وی در خصوص اظهارنظر مقامات فدراسیون فوتبال ایتالیا مبنی بر اینکه آنها برای حق پخش دو شبکه تلویزیونی مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو پول گرفته‌اند، ولی فدراسیون قرارداد ۲۲ میلیاردی با صدا و سیما امضا کرد، افزود: همان ۲۲ میلیارد را هم گفتند به خاطر اینکه دولت بودجه نداده، به شما نمی‌دهیم. ما هنوز آن پول را نگرفته‌ایم و ممکن است شکایت کنیم ولی با سیستم IPTV، سهم فوتبال و درآمد آن مشخص می‌شود. در این صورت یک صندوق در صدا و سیما ایجاد می‌شود که بر اساس آن، درآمدها تقسیم می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین در خصوص بازی کردن باشگاه‌های بدهکار در هفته اول لیگ برتر با وجود تهدیدهای فراوان، اینگونه اظهار نظر کرد: روز قبل از شروع لیگ، ما پول خوبی از اسپانسر تبلیغات محیطی گرفتیم و قرار شد به جای ارسال این پول به باشگاه‌ها، بدهی‌های آنها را از آن کسر کنیم البته استقلال و پرسپولیس بدهی‌های سنگینی دارند که حتی تبلیغات محیطی هم این بدهی را پوشش نداد. احتمال دارد در آینده بخش دیگری از درآمد این دو باشگاه در فدراسیون فوتبال را بلوکه کنیم.

کفاشیان با شوخی و خنده خطاب به خبرنگاران گفت: امسال یک مژده خوب به طلبکاران می‌دهم و آن اینکه اگر امسال مشکل مطالباتشان حل نشد، قول می‌دهیم تا ۱۰ سال دیگر این مشکل برطرف شود!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها