جام جم ورزشی: پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال در حالی هفته نخست خود را، دور از چشمان کارلوس کی‌روش سپری کرد که سایت‌های پرتغالی از احتمال حضور این مربی روی نیمکت تیم ملی مکزیک خبر دادند.
کد خبر: ۸۲۲۲۰۵
لیگ شروع شد، کی‌روش کجاست؟

به گزارش جام جم ورزشی ، با احتساب امروز، حالا 45 روز است که سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان در مرخصی به سر می‌برد. کی‌روش که ابتدا قصد داشت برای یک تعطیلی سه هفته‌ای به پرتغال برود، بعد از مرگ همسر دومش، سه هفته دیگر هم این مرخصی را تمدید کرد تا به جای حضور در ایران، به تماشای یکی از بازی‌های تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در جام جهانی پرتغال بنشیند.

با این حال به نظر می‌آید وجود برخی اختلاف نظرها باعث شده کی‌روش فعلا از استراحت در کشورش لذت ببرد. سرمربی پرتغالی تیم ملی طبق قرار قبلی قرار بود 8 مرداد ماه به ایران برگردد تا از همین هفته نخست لیگ پانزدهم، عملکرد تیم‌ها را زیر نظر بگیرد، اما برای بار دوم مرخصی او تمدید شد تا براساس آنچه در رسانه‌ها آمده است، زمان بازگشتش به ایران به 29 مرداد ماه موکول شود.

البته علی کفاشیان طی روزهای گذشته بارها در مصاحبه‌های خود، وجود هرگونه اختلاف و مشکل در بازگشت سرمربی پرتغالی را تکذیب کرده و بصراحت گفته با قدرت به کارش ادامه می‌دهد، اما عدم پرداخت مطالبات مرد پرتغالی، شاید بهانه‌ای باشد برای قطع همکاری او با تیم ملی؛ موضوعی که در کنار بی‌خبری فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم ملی، نگرانی‌ها را تشدید می‌کند.

امروز و فردا کردن‌های فدراسیون

کفاشیان در این مدت تقریبا هیچ پاسخ روشنی در قبال زمان بازگشت سرمربی تیم ملی به خبرنگاران نداده است. همین یک هفته پیش و در حاشیه مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال ایران بود که کفاشیان درباره زمان بازگشت کی‌روش گفت: هر زمان که بلیط او اوکی شود، به ایران برمی‌گردد؛ شاید این هفته، شاید هم هفته آینده!

که البته هیچ کدام از این تاریخ‌ها درست نبود. به همین خاطر وقتی دو روز پیش، خبرنگاران این سوال تکراری را برای چندمین بار از کفاشیان پرسیدند، او این بار از واژه «بزودی» برای زمان بازگشت کی‌روش استفاده کرد تا دیگر به دادن اطلاعات غلط متهم نشود.

این اظهارات نه‌چندان مطمئن در حالی است که همه می‌دانند فدراسیون فوتبال برای پرداخت قسط اول قرارداد کی‌روش با مشکلات مالی عدیده مواجه است؛ مشکلاتی که باعث شده کفاشیان چشم به بازخورد توافقات هسته‌ای بدوزد و منتظر بماند تا با آزاد شدن پول بلوکه شده فوتبال ایران در فیفا، به تعهداتی که در قبال کی‌روش و دستیارانش دارد عمل کند.

مکزیک؛ مشتری جدی کی‌روش

این انتظار در برهه کنونی، فقط به طولانی شدن مرخصی کی‌روش و البته شایعات بیشتر، پیرامون این سرمربی پرتغالی نخواهد انجامید. روز گذشته یک سایت پرتغالی از کارلوس کی‌روش و پائولو بنتو به عنوان دو گزینه‌ای یاد کرد که نام آنها روی میز فدراسیون فوتبال مکزیک قرار دارد. پیش از این و پس از برکناری میگوئل هررا از سمت سرمربیگری تیم ملی مکزیک به دلیل درگیری با یک خبرنگار، از پدرو کایکسینیا، پائولو بنتو، گوستاوو ماتوساس، ریکاردو فرتی و کارلوس کی‎روش به عنوان نامزدهای جانشینی هررا نام برده شده بود. نکته جالب این‌که سایتojogo.pt در مطلبی که درخصوص جانشینان سرمربی برکنار شده تیم ملی مکزیک منتشر کرده، نام پائولو بنتو و کارلوس کی‎روش را در تیتر آورده است.

پیشتر علی کفاشیان در واکنش به شایعه پیشنهاد مکزیک به کارلوس کی‌روش گفته بود، کی‌روش از ایران رضایت دارد و همچنان تحت قرارداد با تیم ملی است. کفاشیان دو روز پیش، زمانی که مشخص شد کی‌روش برای بار دوم مرخصی‌اش را تمدید کرده، بصراحت عنوان کرد: او به مسابقات و برنامه‌های آینده تیم ملی فکر می‌کند، نه به پیشنهاد برای سرمربی‌گری هیچ کشوری از جمله مکزیک.

در چنین فضایی باید منتظر روزهای آینده بود. لیگ برتر در حالی آغاز شده است که تا هفته چهارم خبری از کی‌روش در جایگاه‌های ورزشگاه‌های فوتبال ایران نیست و فعلا مارکارآقاجانیان و مهرداد خانبان به عنوان دو دستیار ایرانی او ناظران بازی‌ها هستند؛ البته قرار است در روزهای آینده اوسیانو کروز و دن‌گاسپار، دستیاران خارجی کی‌روش هم با چند روز وقفه به تهران بیایند، اما این‌که خود کی‌روش چه زمان به این مرخصی طولانی پایان خواهد داد؛ پرسشی است که پاسخش شاید در جیب رئیس فدراسیون مکزیک باشد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها