عماد افروغ خودش را یک مرد سیاستمدار نمی‌داند. او ترجیح می‌دهد که مردم و رسانه‌ها افروغ را به عنوان یک نظریه‌پرداز بشناسند که کاری به سیاست ندارد و گهگاه به اهالی سیاست تلنگری می‌زند.
کد خبر: ۸۲۲۴۶۱
خداحافظی استادِ فردوسی‌پور با سیاست

او چندی پیش مهمان برنامه تلویزیونی «شناسنامه» شد و توضیح داد که علاقه‌ای به سیاست ندارد. افروغ پیش از شروع صحبت‌هایش به مجری گفت: «من تعجب کردم که چرا من را انتخاب کردید چون سابقه شما در برنامه شناسنامه بیشتر حکایت از این داشت که بیشتر سراغ رجال سیاسی رفته‌اید حالا نمی‌دانم چه تغییر جهتی در برنامه‌تان صورت گرفته است.»

کل فعالیت سیاسی او به حضورش در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی محدود می‌شود. در این چهار سال افروغ، به عنوان یک اصولگرا بارها و بارها عملکرد احمدی‌نژاد و یارانش را زیر سوال برد و به همین خاطر نامش بر سر زبان‌ها افتاد. وقتی نام افروغ به میان می‌آید، شنونده ناخودآگاه یاد کلماتی چون اعتراض، انتقاد، گلایه و مخالفت می‌افتد. او در دوران نمایندگی‌اش با کسی تعارف نداشت و حرف‌های انتقادی‌اش را بدون تعارف بیان می‌کرد. اوج مخالفت او با کابینه احمدی‌نژاد به جلسه استیضاح وزیر کار برمی‌گردد که گفت: «امروز در مجلس به نظر بنده استیضاح وزیر کار نبود، استیضاح رئیس جمهور رخ داد و رای بدست آمده به معنای استیضاح رئیس‌جمهور بود.» او در جلسات استیضاح مجلس معمولا به عنوان مخالف سخنرانی می‌کرد و تلاش داشت که وزیر مورد نظر رای نیاورد. افروغ با حرف‌های تند و تیزی که می‌زد همواره مورد توجه رسانه‌های مکتوب و اینترنتی بود. حرف‌هایش درباره فساد اقتصادی و این‌ جمله که «یک وکیل‌الدوله، گرین کارت دارد» سر و صدای زیادی به پا کرد. او برای نامزدی در دوره هشتم مجلس از سوی اصولگرایان دعوت شد؛ ولی دست رد به سینه یاران قدیمی‌اش زد. افروغ که دکترای جامعه‌شناسی‌اش را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرده این روزها تدریس و پژوهش را بر هر چیزی ترجیح می‌دهد. او بیشتر وقتش را با تدریس به دانشجویان مقطع دکترا می‌گذراند و در کنارش در هیأت نظارت بر نشر کتاب بزرگسالان هم عضویت دارد.

آخرین کتابی که از این استاد دانشگاه به چاپ رسیده «ما قال و من قال» نام دارد که شامل مقالات اینترنتی او از سال 1378 تاکنون می‌شود. جالب است بدانید یکی از دانشجویانی که هر هفته پای درس استاد می‌نشیند عادل فردوسی‌پور است. چندی پیش مجری برنامه نود در برنامه «خندوانه» اظهار امیدواری کرد که بتواند از عماد افروغ نمره خوبی بگیرد.

چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها