بازار داغ ماهی‌های چینی و کره‌ای در ایران

شاید تا همین اواخر، کسی ماهی سفید شمال یا قزل‌آلا و زبیده را به ماهی دیگری ترجیح نمی‌داد، اما اکنون مصرف ماهی وارداتی از چین و کره، مصرف ماهی‌های نام‌آشنای ایرانی را تحت تاثیر قرار داده است.
کد خبر: ۸۲۲۰۵۶
بازار داغ ماهی‌های چینی و کره‌ای در ایران

این روزها، پرطرفدارترین ماهی‌های وارداتی در ایران، ماهی لیستائو و تیلاپیاست که به‌طور متوسط، به ترتیب با قیمت کیلویی 6000 و حدود 14 هزار تومان از جمهوری کره و چین به کشور وارد می‌شود.

در سه ماه اول امسال، کمتر از ده هزار تن ماهی لیستائو به عنوان اولین ماهی وارداتی و 2000 تن ماهی تیلاپیا در مقام دوم وارد کشور شده‌ است. علاوه‌بر آن، فهرست اقلام وارداتی گمرک نشان می‌دهد، انواع دیگر ماهی ازجمله سالمون سوئدی، هیک، قزل‌آلا، تن و کاد نیز از هشت کشور وارد شده است. در این مدت، بزرگ‌ترین صادرکننده ماهی لیستائو به ایران نیز جمهوری کره است که نزدیک به 5000تن ماهی لیستائو به ایران صادر کرده‌ است. پس از آن به ترتیب هند و چین، بیشترین صادرات لیستائو به ایران را در دست دارند. قیمت گمرکی هر کیلو ماهی لیستائوی وارداتی حدود دو دلار یعنی تقریبا معادل 6000 تومان است. البته لیستائو جز این سه کشور از امارات، اندونزی، ترکیه، نیوزیلند و هند نیز به کشور وارد می‌شود.

دومین ماهی پرطرفدار

دومین ماهی پرطرفدار وارداتی در بازار ایران، تیلاپیاست که در فصل اول امسال، حدود 2000 تن از آن با ارزش بیش از 5/8 میلیون دلار به کشور وارد شده‌ است. اطلاعات گمرک ایران در فصل بهار نشان می‌دهد، بزرگ‌ترین فروشنده تیلاپیا به ایران، چین است که بیش از هزار تن یعنی حدود نیمی از تیلاپیای وارداتی از این کشور خریداری شده‌ است. علاوه‌بر چین، ایران از امارات نیز حدود 500 تن تیلاپیا را در سه ماه اول امسال خریداری کرده‌ است. قیمت هر کیلو از این ماهی در گمرک، حدود 5/4 دلار یعنی نزدیک به 13 هزار تومان است.

newsQrCode
برچسب ها: ماهی چین
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها