نگاهی به پر‌سر‌و‌صداترین انتقالات بین2 باشگاه منچستریونایتد و رئال‌مادرید

جنگ کهکشانی‌ها با شیاطین سرخ

جام جم ورزشی: وقتی رئال‌مادرید تصمیم می‌گیرد بازیکنی را بخرد این تصمیم فقط یک نتیجه به دنبال خواهد داشت، خرید بازیکن مد نظر آن هم با صرف هزینه‌ای کلان.
کد خبر: ۸۲۱۶۷۲
جنگ کهکشانی‌ها با شیاطین سرخ

به گزارش جام جم ورزشی ، منچستریونایتد بهتر از هر باشگاه دیگری در دنیا این عادت باشگاه رئال‌مادرید را خوب می‌فهمد و درک می‌کند. رئالی‌ها مدت‌هاست سرسختانه در پی جذب دیوید دخیا سنگربان اسپانیایی منچستریونایتد هستند، اگرچه روند مذاکره با باشگاه انگلیسی بر سر این انتقال طولانی شده، اما به نظر می‌آید دخیا در هر حال جانشین ایکر کاسیاس خواهد بود، چه این فصل و چه برای فصل آینده. در حالی که پیش از این بین دو باشگاه رئال‌مادرید و منچستریونایتد معاملات و انتقال‌هایی بسیار پر‌سر‌و‌صدا انجام شده بود اکنون به نظر می‌رسد یونایتد در برابر رئال سرسخت‌تر شده و روند طولانی مذاکره برای انتقال دخیا بخوبی این موضوع را نشان می‌دهد. سران منچستریونایتد از دو ماه پیش تاکنون موانع زیادی بر سر راه انتقال دخیا به رئال تراشیده‌اند که بزرگ‌ترین مانع درخواست آنها برای انتقال سرخیو راموس به منچستر در ازای فروش دخیا بوده است.

انتقال دخیا به رئال‌مادرید اتفاق بیفتد یا خیر، به چهار انتقال جنجالی دیگر می‌پردازیم، انتقال‌هایی که طی آن ستاره‌های بزرگ منچستر با وجود مخالفت‌های بسیار زیاد باشگاه راهی رئال‌مادرید شده‌اند:

1 ـ دیوید بکام

فوریه 2003 همه اخبار به دیوید بکام مربوط می‌شد، ستاره‌ای که در نهایت تصمیم گرفت تمام افتخارات خود با یونایتد را پشت سر بگذارد و راهی رئال‌مادرید شود. در حالی که الکس فرگوسن، سرمربی اسطوره‌ای و اسبق منچستریونایتد سعی می‌کرد جلوی این انتقال پر سر و صدا را بگیرد خورخه والدانو، مدیر ورزشی رئال با ابراز اطمینان از این اتفاق تاکید می‌کرد خرید بکام پروژه بسیار بزرگی برای آنهاست. به هر حال بکام خود نیز تمایل بسیار زیادی داشت تا به رئال برود و در این میان فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال نهایت تلاش خود را برای تحقق این موضوع انجام داد. نکته بسیار جالب و البته عجیب این بود که در پروژه انتقال دیوید بکام به رئال‌مادرید هیچ تماسی بین دو باشگاه برقرار نشد. عجیب‌تر آن که رئال‌مادرید هیچ تماس مستقیمی با خود بکام برقرار نکرد و تمام مذاکرات، از طریق خود باشگاه بود. کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال انگلستان در حالی راهی رئال‌مادرید شد که خوان لاپورتا رئیس وقت باشگاه بارسلونا در انتخابات این باشگاه، خرید بکام را یکی از شعارهای تبلیغاتی‌اش عنوان کرده بود. خرید بکام 29 ساله از سوی رئال‌مادرید خشم بارسلونایی‌ها را برانگیخت. ستاره محبوب انگلیسی‌ها که شماره 23 رئال را بر تن کرد، یک خرید ناکارآمد برای باشگاه کهکشانی محسوب می‌شد، این نظری بود که منتقدان داشتند. آنها اعتقاد داشتند بکام تنها به دلیل جنبه‌های تبلیغاتی به رئال منتقل شده است و گرنه در میان فوق ستاره‌هایی مثل زیدان، رائول و فیگو چه نیازی به بکام بود؟ فروش بکام به رئال چیزی بود که باشگاه منچستریونایتد با آن موافق نبود اما قدرت تبلیغاتی و مالی به هر عنصر دیگری برتری داشت.

فوریه 2003 همه اخبار به دیوید بکام مربوط می‌شد، ستاره‌ای که در نهایت تصمیم گرفت تمام افتخارات خود با یونایتد را پشت سر بگذارد و راهی رئال‌مادرید شود. در حالی که فرگوسن سعی می‌کرد جلوی این انتقال پر سر و صدا را بگیرد

2 ـ رود فن نیستلروی

نیستلروی، ستاره محبوب و مورد احترامی برای منچستریونایتد بود. این مهاجم هلندی فصل 2006 ـ 2005 را با قرار گرفتن در رده دوم جایگاه برترین گلزنان فصل به پایان رسانده بود و عملکرد بسیار خوبی در طول فصل داشت اما در پایان همان فصل دو مشتری قابل توجه برای نیستلروی پیدا شد. نخستین مشتری بایرن مونیخ بود که البته منچستریونایتد سرسختانه با این انتقال مخالفت کرد. مشتری دوم هم رئال‌مادرید بود. یونایتد باز هم مخالفت کرد، اما نیستلروی برای جدایی تصمیم خود را گرفته بود چرا که احساس می‌کرد با این که ستاره تیمش است فرگوسن چندان از وی حمایت نمی‌کند و او کاملا زیر سایه کریس رونالدو گم شده است. او پس از جدایی از منچستریونایتد گفت احساساتش جریحه دار شده است. نیستلروی انتخاب خوبی داشت. این هلندی در رئال هم ستاره بود و در 68 بازی که برای این تیم انجام داد 46 گل زد.

3 ـ گابریل هاینزه

درست شش ماه پس از آن که نیستلروی منچستریونایتد را طی یک انتقال جنجالی و پر‌سر‌و‌صدا به مقصد رئال‌مادرید ترک کرد، گابریل هاینزه، ستاره آرژانتینی یونایتد نیز تصمیم به جدایی از این تیم و پیوستن به رئال گرفت. هاینزه مدتی پیش از آن نیز مورد توجه لیورپول قرار داشت اما منچستری‌ها پیشنهاد 8/6 میلیون پوندی این باشگاه را بدون مشورت با هاینزه رد کردند تا او بشدت از دست باشگاه عصبانی و ناامید شود. هاینزه وقتی با پیشنهاد رئال‌مادرید مواجه شد که تقریبا همان مبلغ را به وی پیشنهاد کرده بودند و او بدون ذره‌ای تردید تصمیم به جدایی گرفت. یک نکته جنجالی درباره هاینزه وجود داشت و آن هم این که گفته می‌شد منچستریونایتد او را نه به دلیل توانایی فوتبالی‌اش که به دلیل ارتباط خوب و دوستانه با رونالدو به خدمت گرفته بود. فرگوسن بعدها به این موضوع اعتراف کرد.

4 ـ کریستیانو رونالدو

از ماه می ‌2008 که روزنامه مارکا اعلام کرد رئال‌مادرید علاقه‌مند به جذب کریستیانو رونالدو است یک سال طول کشید تا این انتقال به واقعیت تبدیل شود. رونالدو که با این انتقال گران‌ترین بازیکن تاریخ شده بود، تیتر نخست تمام رسانه‌های ورزشی و غیرورزشی بود. البته منچستریونایتد تا لحظه آخر مخالف صددرصد انتقال فوق ستاره خود به رئال بود. رامون کالدرون، رئیس جدید رئال‌مادرید در آن زمان طی مصاحبه‌ای اظهار داشت عصر برده‌داری خیلی وقت است تمام شده و یونایتد نمی‌تواند رونالدو را مجبور به ماندن کند. از سوی دیگر فرگوسن سرمربی اسبق منچستر تلاش بیش از اندازه رئال برای صید رونالدو آن هم با نجومی‌ترین پیشنهاد تاریخ را غیراخلاقی خواند. البته یک فصل پیش از انتقال رونالدو به رئال‌مادرید، این بازیکن پیشنهاد ابتدایی رئالی‌ها را رد کرده بود تا یک فصل دیگر در جمع شیاطین سرخ بماند، اما در برابر پیشنهاد نجومی رئال‌مادرید تنها یک فصل توانست مقاومت کند. وقتی رونالدو تصمیم به ترک منچستر و دادن پاسخ مثبت به پیشنهاد 80 میلیون پوندی رئال گرفت، هیچ‌کس حتی فرگوسن هم نتوانست جلوی او را بگیرد.

منبع: دیلی میل

مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها