یک مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر افت شدید منابع آب در کرمان گفت: آبرسانی به ۷۳۷ روستا از طریق چاه و تانکر صورت می گیرد.
کد خبر: ۸۲۰۱۳۹
آژیر بی‌آبی ۶۲۸ روستا در فلات مرکزی

علی رشیدی با بیان اینکه هم اکنون ۶۲۸ روستا در کرمان با کمبود آب مواجه است، گفت: پنج هزار و ۱۷۸ روستا در استان کرمان وجود دارد که از دو هزار و ۴۸۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان کرمان، ۷۳۷ روستا فاقد آب هستند و از طریق حلقه‌های چاه و تانکر تامین آب می‌شوند.

این مقام مسئول در وزارت نیرو از افت شدید منابع آب در روستاهای استان کرمان خبر داد و افزود: خشکیدگی منابع آبی و کمبود آب طی سال‌های اخیر در این روستاها بر اثر خشکسالی، کاهش بارندگی و استفاده برخی کشاورزان از آب شرب برای مصارف کشاورزی محسوس‌تر شده است.

رشیدی تصریح کرد: روستاهایی که مهم ترین منبع تامین آب آنها در کرمان قنات‌ها و چشمه‌ها بوده امروز به مرور زمان بر اثر خشکسالی خشک و یا بسیار کم آب شده‌اند و این خود عاملی بوده که مهاجرت را به سمت شهرها افزایش داده و حتی بحث حاشیه نشینی را نیز به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ روستا در سال ۹۴ تامین آب خواهد شد، افزود: در این راستا مجتمع‌های آبرسانی که نیمه تمام بوده یا دارای پیشرفت فیزیکی بالاتری هستند در اولویت آبرسانی قرار گیرند.

این مقام مسئول در وزارت نیرو دو مشکل عمده ناپایداری سفره‌های آب زیرزمینی و کمبود منابع آب در مناطق روستایی و محدودیت های منابع مالی را از چالش‌های اصلی کرمان عنوان کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها