وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

ایران سکوی منطقه ای تولیدات مشترک با اروپا

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در کنفرانس «ایران- اتحادیه اروپا، تجارت و سرمایه گذاری»گفت: امیدواریم با اجرای توافق هسته ای گشایش بیشتری در روابط اقتصادی ایجاد شود.
کد خبر: ۸۱۹۴۰۴
ایران سکوی منطقه ای تولیدات مشترک با اروپا

محمدرضا نعمت زاده دراین کنفرانس اقتصادی که پیش از ظهر امروز پنجشنبه در اتاق اقتصاد اتریش آغاز بکار کرد، طی سخنانی با تاکید براینکه جهان حق ایران را برای استفاده انرژی صلح آمیز مورد تایید قرار داده است، افزود: اروپا شریک مورد اعتماد ما در زمینه های مختلف است و امیدواریم هر دوطرف با اجرای توافق هسته ای عمق بییشتری به روابط دوجانبه بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش همچنین گفت: مقررات کشور اکنون اجازه مالکیت صد در صد به سرمایه گذار خارجی می دهد، اگر چه تحریم ها در زمینه های فنی به ما وارد شده است ولی در نتیجه آن، دستاوردهای خوبی در زمینه های مختلف از جمله فناوری داشته ایم. بعنوان مثال بخش تولیدات صنعتی 6.7درصد و بخش معدن 9.8درصد رشد داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اروپاییان می توانند از ایران بعنوان یک سکوی منطقه ای برای تولیدات مشترک و صادرات کل منطقه استفاده کنند.

اولویت، توسعه صنایع نفت و گاز

وی افزود: اولویت های ما توسعه صنایع نفت و گاز، تولید محصولات فناوری شده، فناوری فلزات، تولید ماشین های مسافرتی براساس استاندارهای جهانی می باشد که هدف ما تولید سه میلیون خودرو تا 2025 و صادرات یک سوم آن است.

نعمت زاده گفت: طراحی و تولید یک و نیم میلیون موتورسیکلت و ایجاد انقلاب در این زمینه از دیگر اولویت های ما است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران خاطرنشان کرد: :ما مایلیم که به سازمان تجارت جهانی ملحق شویم و علاقه مندیم با اتحادیه اروپا، کشورهای آسیای مرکزی و منطقه همکاری داشته باشیم.

کنفرانس دو روزه ایران- اتحادیه اروپا، تجارت و سرمایه گذاری از پیش از ظهر امروز پنجشنبه با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در اتاق اقتصاد اتریش در وین آغاز بکار کرد.

در این کنفرانس مقامات عالیرتبه اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران، اتریش و بیش از 150 شرکت از بخش های خصوصی کشورهای اروپایی حضور دارند.(خبرگزاری صداو سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها