9 مرد که در جنایت‌های جداگانه 12 زن و مرد را به قتل رسانده بودند، سحرگاه دیروز در زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته شدند.
کد خبر: ۸۱۹۳۰۰
سحرگاه مرگ برای 9 جنایتکار

به گزارش جام‌جم، نخستین اعدامی که دیروز پای چوبه دار قرار گرفت، محمود 30 ساله بود. او 13 دی سال 86 راننده 52 ساله خودروی نیسان را به قصد سرقت خودرو به قتل رسانده است.

مرد قاتل در جلسه دادگاه که در شعبه 74 دادگاه کیفری برگزار شد، در مورد روز قتل گفت: آن روز مرد راننده تنها بود. او را به بومهن کشاندم و با ضربات چاقو به قتل رساندم. سپس جسدش را در حاشیه جاده رها کردم و با سرقت خودرو به تهران بازگشتم.

قتل در شرکت فیلمسازی

دوم آذر سال 91 ماموران پلیس در جریان کشف جسد مرد جوانی در کرج قرار گرفتند.

با تحقیقات تخصصی هویت مقتول 29 ساله به نام داوود شناسایی و در تحقیقات تخصصی مشخص شد او در یک شرکت فیلمسازی حوالی خیابان انقلاب تهران کار می‌کند و با مدیر شرکت اختلافاتی داشته است. بلافاصله با دستگیری مدیر 47 ساله شرکت، او به قتل اعتراف کرد.

قاتل در جلسه دادگاه در مورد قتل گفت: داوود عاشق یکی از کارمندانم شده بود که من مخالف این موضوع بودم. او بار دیگر این بحث را پیش کشید که دعوایمان شد. در آن لحظه چند قرص در چای او حل کردم که داوود با خوردن آن بی‌هوش شد. بعد از آن با کابل برق او را خفه و جسدش را در اطراف کرج رها کردم.

قتل برای بازی

28 دی سال 91 تیم جنایی در جریان نزاع خونینی حوالی میدان رازی قرار گرفتند. با حضور ماموران در محل، مشخص شد دو پسر جوان با هم درگیر شده که در جریان آن پسر 28 ساله ای به نام مهدی به قتل رسیده است. با دستگیری مرد قاتل، او به قتل اعتراف کرد. قاتل 30 ساله در جلسه دادگاه مدعی شد من و مهدی دوست قدیمی بودیم. چند روز قبل مشغول بازی بودیم که بین ما اختلاف به وجود آمد. روز حادثه مهدی را در خیابان دیدم و او با چاقو به من حمله کرد. من در دفاع از خود یک ضربه به او زدم که به مرگش منجر شد.

قتل مرد کارخانه‌دار

پانزدهم بهمن سال 91 ماموران پلیس در جریان کشف جسد پیرمردی در اطراف تهران قرار گرفتند. با انجام تحقیقات مشخص شد جسد متعلق به مرد کارخانه‌داری است که روز قبل ناپدید شده بود. بررسی‌های پلیسی مشخص شد مقتول از چندی قبل با یکی از کارگرانش اختلاف داشته و او را اخراج کرده است.با دستگیری پسر 28 ساله به نام نوید، او به قتل مرد کارخانه‌دار در جلسه دادگاه اعتراف کرد و گفت: مقتول مدعی بود من سارق شمش‌های آهن از کارخانه هستم به همین دلیل مرا اخراج کرد. روز حادثه به کارخانه رفتم تا با او صحبت کنم اما درگیر شدیم و من با چاقو ضربه‌ای به او زدم. جسدش را اطراف کارخانه رها و از ترس فرار کردم.

2 قتل در پرونده مرد مواد فروش

28 تیر سال 86 همزمان با کشف جسد پسر 25 ساله‌ای در بیابان‌های اطراف تهران، تحقیقات جنایی برای رمزگشایی از جنایت آغاز شد. با مشخص شدن هویت مقتول ماموران متوجه شدند خودروی پیکان رامین به سرقت رفته و او به مواد مخدر اعتیاد دارد.

در ادامه تحقیقات ماموران توانستند محمود، یکی از موادفروشان را 25 مهرماه شناسایی و دستگیر کنند.

قاتل با اعتراف به قتل رامین، در شعبه 74 دادگاه کیفری محاکمه شد و در جلسه دادگاه گفت: رامین مقداری مواد از من خریده و پولش را نداده بود به همین دلیل درگیر شدیم و او را خفه کردم. بعد از این‌که جسدش را به بیابان بردم، خودروی پیکانش را سرقت کرده و فروختم. محمود در ادامه جلسه دادگاه با اعتراف به قتلی دیگر گفت: بهرام از دوستانم بود که 12 میلیون تومان به من بدهکار بود. او بدهی‌اش را نمی‌داد. اول شهریور او را با ضربات میله آهنی کشتم و با سرقت خودروی پژوی وی و فروش آن طلبم را نقد کردم.

قتل خریدار کامیون

ششمین اعدامی، متهم به قتل مرد 33 ساله‌ای در اطراف اسلامشهر است. رسیدگی به این پرونده از 11 تیر سال 86 با کشف جسد سوخته مردی در اطراف اسلامشهر آغاز شد.

با بررسی افراد مفقود شده ماموران هویت رضا 33 ساله را شناسایی کردند. خانواده مقتول مدعی بودند او دو هفته قبل برای خرید کامیون همراه سه دوستش از گلپایگان به تهران آمده و دیگر خبری از او نبوده و دوستانش نیز ناپدید شده‌اند.در ادامه ماموران مخفیگاه دوست مقتول به نام حمید را در تهران شناسایی و او را دستگیر کردند.

با ارسال پرونده به شعبه 71 دادگاه کیفری، حمید در جلسه دادگاه گفت: آن روز همراه مقتول برای خرید کامیون به سمت تهران آمدیم. می‌دانستم او پول همراهش است. از قبل زیر صندلی جسمی سخت گذاشتم. وقتی به نزدیک تهران رسیدم، با آن چند ضربه به سرش زدم تا جانش را از دست داد.

2 قتل در پرونده مرد 59 ساله

رسیدگی به پرونده هفتمین اعدامی 28 دی سال 84 همزمان با کشف جسد مرد میانسالی در دره‌ای در جاده چالوس آغاز شد. با آغاز تحقیقات، ماموران موفق شدند مرد 59 ساله‌ای را که با مقتول رابطه داشت شناسایی کنند. متهم به نام مهراب به قتل مرد 47 ساله اعتراف کرد.با ارسال پرونده به دادگاه کیفری، وی در جلسه دادگاه در مورد قتل گفت: او دوستم بود و با هم به سمت چالوس می‌رفتیم. او چند بار به دختر جوانم حرف‌هایی زده بود که از او کینه به دل داشتم. در میانه راه با او سر این موضوع درگیر شدم و پس از کشتن وی جسدش را در جاده رها کردم.

مهراب در ادامه به قتل دوست دیگرش در آذر سال77 اعتراف کرد و گفت: با حسن اختلاف مالی داشتم. روز حادثه او را به هشتگرد بردم و با ضربات چوب به قتل رسانده و جسدش را همان حوالی خاک کردم.

سند، بهانه‌ای برای قتل

دهم بهمن سال 89 ماموران پلیس در جریان قتلی در شهرستان شهریار قرار گرفتند. با حضور تیم جنایی مشخص شد مقتول 47 ساله با ضربات چاقوی دوستش به قتل رسیده است.

با دستگیری پسر 31 ساله او در شعبه 71 دادگاه کیفری محاکمه شد. قاتل به نام پدرام درباره روز قتل گفت: با مقتول دوست بودم و شیشه و کراک مصرف می‌کردیم. آن روز از او خواستم سندش را در اختیارم بگذارد تا برادرم را از زندان آزاد کنم. اما او مخالفت کرد و با هم درگیر شدیم. من نیز او را کشتم.

قتل 2 پیرزن برای سرقت

آخرین مرد اعدامی دیروز، قاتل 42 ساله‌ای است که در دو پرونده جداگانه مرتکب قتل دو پیرزن شده بود. متهم پس از دستگیری در شعبه 71 دادگاه کیفری محاکمه شد و در دفاع از خود گفت: بیکار هستم و به مواد مخدر اعتیاد دارم. مهر سال 84 می‌دانستم پیرزنی که در همسایگی ما در بومهن است، در مغازه‌اش پول و کالا دارد. وارد مغازه شدم و با میله آهنی زن 70 ساله را کشتم و با سرقت پول و کالاها فرار کردم. همچنین 15 خرداد سال 85 همسرم مدعی شد پیرزن پولداری را می‌شناسد. با همسرم به خانه او رفتیم و من پیرزن 74 ساله را در آشپزخانه‌اش کشتم و با سرقت پول و طلاهایش متواری شدیم.

9 مرد جنایتکار پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شدند که حکم قصاص آنها به تائید دیوان عالی کشور رسید. در این مدت تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی برای کسب رضایت اولیای دم بی نتیجه مانده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۰
با تشكر از مراجع قضایی تا این اعدام ها اجرا نشه امنیت در جامعه وجود نخواهد داشت
اپی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۰
ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمكاری بود بر قاچاقچی متجاوز به عنف قاتل مفسدان اقتصادی باید اعدام شوند تا عبرت شود
بهروزرجبی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۰
سلام.باتشكروتقدیر ازمجموعه جام جم انلاین برای پوشش مناسب وكامل اینگونه وقایع مهم خبری-هرچند این اخبار ناخوشایند وتاسفبار می باشداما انتشار انهایقینا دركاهش جرایم خشن اعم ازنزاعهای خیابانی ومشاجره های خانوادگی كه بعضا منجر به ضرب وجرح ونهایتا قتل می گرددموثرخواهدبوداما ازسوی دیگرمردم انتظار دارندواحد صلح وسازش دادسرای جنایی فقط درمورد قتل هایی كه درجریان یك نزاع ساده وكاملا ناخواسته اتفاق افتاده وقاتل نیز نادم وپشیمان است مداخله نماید وخدای ناكرده طوری نباشد كه نتیجه تلاش صادقانه انها موجبات تجری وگستاخی سایر مجرمین واوباش رادرارتكاب جرایم ومشخصا قتل فراهم نموده واین گروه راامیدواربه فرار ازمجازات اعدام نماید.

نیازمندی ها