مصطفی 28 ساله است، صورتش پر از جای چاقو است، بعضی به او لقب صورت زخمی داده‌اند؛ اما خودش می‌گوید همه این کارها را از روی نادانی برای بزرگ شدن اسمش انجام داده و قتل میثم او را به پایان زندگی اش نزدیک تر کرد.
کد خبر: ۸۰۲۵۰۴
اعدام، عاقبت قاتل صورت زخمی

خودت را معرفی کن؟

مصطفی 28 ساله،تا مقطع دبیرستان هم بیشتر درس نخواندم .

سابقه کیفری داری؟

چند بار به جرم شرارت و آدم ربایی دستگیر شدم اما آدم ربایی نبود و فقط تسویه حساب مالی بود و به خاطر آن سوژه را چند ساعتی نگه داشتیم تا بدهی‌اش را بپردازد.

چرا به تو قاتل صورت زخمی می‌گویند؟

این لقب را دوست ندارم. اما شاید به خاطر رد چاقوهایی است که در صورتم وجود دارد.

در مورد قتل بگو؟

قتل به خاطر نگاه چپ رخ داد. من آن روز سر کوچه بودم که مقتول با دوستش به دکه سرکوچه آمدند. آنها مرا چپ چپ نگاه کردند. من گفتم «نگاه دارد؟» که مقتول به من فحاشی کرد و مدعی شد از بچه‌های فلان محله است. به او گفتم برود و دنبال شر نگردد که او نرفت. به سمتش رفتم و با چاقویی که همراهم بود ضربه‌ای به گلویش زدم.

بعد چه شد؟

پسر جوان نقش زمین شد و خون کف خیابان را گرفت.ترسیده بودم، به همین دلیل سوار ماشین شدم و فرار کردم. بعد در تماس با بچه محل‌ها فهمیدم او به قتل رسیده است.

کجا فرار کردی؟

چند روزی خانه دوستان و فامیل بودم تا این‌که یک ماه بعد که می‌خواستم به خانواده ام سر بزنم شناسایی و دستگیر شدم.

بعد از دستگیری به چه فکر می‌کنی؟

باور کنید عذاب وجدان دارم و نمی‌توانم شب‌ها بخوابم. من فقط می‌خواستم بزرگ محل باشم و با این کارها اسمی برای خودم دست و پا کنم اما قاتل شدم. چند بار بود که با دوستانم به محلات دیگر می‌رفتیم و دعوا می‌کردیم. همه اینها از روی نادانی بود. فکر می‌کردم خط‌های روی صورت و بدن برایم اعتبار می‌آورد اما اعتبار که نیاورد هیچ باعث شد زندگی‌ام را از دست بدهم و خانواده‌ام در منطقه انگشت نما شوند و آبرویشان برود.

می دانی چه سرنوشتی در انتظارت است؟

اگر خانواده مقتول در دادگاه یا بعد از آن رضایت ندهند اعدام می‌شوم.

حرف آخر....

محله ما جرم خیز است. از قول من بنویسید تا برای بقیه درس عبرت شود. من که ادعا می‌کردم بزن بهادری هستم و همه تا من را می‌دیدند می‌ترسیدند امروز باید در گوشه زندان باشم تا پس از محاکمه اعدام شوم. عاقبت هر جرمی، کیفر آن است و کیفر جرم من هم اعدام است. کاش فرصتی برای زندگی داشتم. شرمنده خانواده خودم و مقتول هستم.

تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۴
الماسی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
۱
۱
دادگاه هرچه زودتر حكم اعدام این .... را صادر كند، اینها انسانیت را لكه دار كرده اند، ما از داعش انتقاد می كنیم به نظر شما ایشان هم یك داعشی نیست؟؟
غلام محبت
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
۰
۱
اقای قاتل ... چرا باید بتو رضایت بدهند...خدارا بران بنده بخشایش است كه خلق از وجودش دراسایش است خودت میگویی در محله هر كه مرامیدید میلرزید.........
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
۰
۰
چقدر مودب شده حالا ...اگر واسه جرم اولش بیچارش میكردن وقیح نمیشد كه واسه 1نگاه ادم بكشه.این جور حیوانات اگر ازاد باشن حتما 1 روز سراغ بچه های بیگناه باقی ملت ها میرن.
فعال حقوق بشر از تهران
Netherlands
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
۳
۰
نباید اعدام شود , زیرا ما در قرن ۲۱ زندگی میكنیم و جهان متمدن , پس حقوق بشر و آزادی و دموكراسی چی می شود ؟

نیازمندی ها