سریال «مردان اشتباهی» کمدی جدیدی را وارد آثار تلویزیونی کرد

اینجا همه‌چیز اشتباه است

آدم‌هایی که به اشتباه درگیر ماجراهایی عجیب و غریب و گاه خطرناک و مرگبار می‌شوند، نه در عالم واقع اما در دنیای سینما و تلویزیون می‌توانند سرگذشت جذاب و دیدنی داشته باشند، درست همانند اتفاقاتی که در سریال «مردان اشتباهی» می‌افتد، مجموعه‌ای که هم‌اکنون هر شب شاهد پخش آن از شبکه یک سیما هستیم. در مجموعه مردان اشتباهی همه چیز با یک اشتباه شروع می‌شود.
کد خبر: ۸۱۹۱۲۶
اینجا همه‌چیز اشتباه است

یک عضو شورای شهر که می‌خواهد خود را به جلسه‌ای در شهرداری برساند، در راه تصادف می‌کند و او را به بیمارستان می‌برند، اما تلفنش در همان محل تصادف باقی می‌ماند و زنگ می‌خورد. عابری آن را پاسخ می‌دهد و تهدید می‌شود و به طور اشتباهی درگیر ماجرایی می‌شود که تا آخر همه چیز اشتباهی است.

طنازی با ماجراهای عجیب

قطعا چنین داستانی می‌تواند سرشار از لحظات دلهره‌آور و ترسناکی باشد، اما تم اصلی سریال «مردان اشتباهی» طنز است و می‌کوشد تا مخاطب را با درگیر کردن در این داستان عجیب و پرماجرا در بیشتر لحظات بخنداند.

این سریال محصول مشترک انگلستان و آمریکاست و این همکاری بخوبی در بخش‌های داستان خود را جلوه کرده است. ماجراها در انگلستان آغاز می‌شود و پای شبکه‌های بین‌المللی قاچاق و آدم‌ربایی به ماجرا کشیده می‌شود. شخصیت‌های منفی در ابتدای داستان کمی جدی‌ترند. در ادامه، داستان در زندان‌های تگزاس پیگیری می‌شود و در آنجا تبهکاران شبیه دالتون‌های کارتون لوک خوش‌شانس هستند و طنز بیشتری در شخصیت آنها وجود دارد. این مجموعه تلفیقی از کمدی، هیجان، تعقیب و گریز و داستان‌های جاسوسی است. در اصل شما با یک داستان ساده و کمدی صرف مواجه نیستید. شخصیت‌های منفی داستان می‌توانند به حدی ترسناک و کمدی باشند که شما در لحظاتی تم کمدی داستان را از یاد ببرید. ضمن این‌که گره‌های معماگونه داستان جذابیتی شاید حتی در حد داستان‌های پوآرو و شرلوک هلمز دارند.

نویسندگانی که بازیگر شدند

نقش‌های اصلی داستان «فیل و سم» را دو بازیگر که نویسنده سریال نیز هستند بازی می‌کنند؛ جیمز کاردن و ماتیو بیتون. آنها دو کارمند ساده‌اند که در اثر یک اشتباه با یک باند خطرناک جنایتکار درگیر می‌شوند. آنها در مکان‌های اشتباه، زمان‌های اشتباه و با مهارت‌های اشتباه درگیر می‌شوند. آنها مردان اشتباه هستند.

سریال مردان اشتباهی ابتدا در شش قسمت 30دقیقه‌ای ساخته و از شبکه‌های تلویزیونی در آمریکا و انگلستان در نوامبر سال 2013 به نمایش درآمد. جای پای سریال‌هایی چون 24 و گمشده (لاست) بخوبی در سریال مشهود است؛ در جاهایی به طعنه و در قسمت‌هایی با الگوبرداری از فضای این دو سریال معروف. از سوی دیگر این سریال تلویزیونی کاملا برگرفته از فیلم «بعد از خواندن بسوزان» ساخته برادران کوئن است.

نتیجه کار موفقیت‌آمیز بود. جیمر فیلد اسمیت کارگردان و تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی، مردان اشتباهی را فیلمی سینمایی می‌داند که گویی در شش قسمت 30 دقیقه‌ای پخش شده است. اشاره او به ویژگی‌ها و کیفیت کار است که همانند یک فیلم سینمایی است.خصوصا صحنه‌های هیجانی و اکشن که کیفت بالایی دارند و تلفیق آنها با موقعیت‌های کمدی موفقیت کار را موجب شده است.

نکته جالب دیگر در عنوان سریال است، نام اصلی سریال The Wrong Mans است که قرار گرفتن حرف s که یک اشتباه گرامری در عنوان سریال است به تعمد انجام شده تا تاکید کند که در این سریال طنز و کمدی هیچ چیز سر جای خود نیست و همه چیز اشتباهی است حتی اسم سریال.

موفقیت جهانی

پس از پخش موفقیت‌آمیز این شش قسمت گروه سازنده ادامه ساخت آن را اعلام کردند. ظاهرا هنوز گره‌های بازنشده‌ای در داستان وجود داشت که امکان ادامه داستان را برای سازندگان آن امکان‌پذیر می‌کرد.

سری دوم در دو قسمت دو ساعته تولید شد و از کانال بی.بی.سی در سال 2014 به نمایش درآمد. در آمریکا نیز این دو ساعت در چهار قسمت نیم ساعته به نمایش درآمد و همانند سری اول مورد استقبال قرار گرفت. مطبوعات و منتقدان استقبال خوبی از سریال کردند. رادیو تایمز نام سریال را در ردیف سریال‌های موفق سال قرار داد و قسمت اول سریال به‌عنوان برترین قسمت سال یک سریال تلویزیونی انتخاب شد.

آلن اسپینوال منتقد معروف آمریکایی در مورد آن نوشت: قبل از دیدن سریال فکر می‌کردم در همان قسمت‌های اول از طنز آن خسته شوم، اما کاملا مجذوب داستان شدم، مجذوب آدم‌هایی شدم که به هر طریقی می‌خواستند سم را بکشند و برای همین داستان را تا انتها دنبال کردم .

البته بودند منتقدانی که روی خوشی به مردان اشتباهی نشان ندادند. از جمله منتقد گاردین که بازی‌ها را ضعیف دانست و البته به اشتباه گرامری نام سریال نیز اشاره کرد.

این موفقیت موجب شد تا این سریال نامزد دریافت جوایز معتبر بافتا شود. ضمن این‌که جایزه بهترین نویسنده کمدی یک سریال تلویزونی از مجموع جوایز انجمن تلویزیون بریتانیا به نویسندگان سریال مردان اشتباهی تعلق گرفت.

مجری، بازیگر موفق

جیمز کوردن بازیگر نقش اصلی سریال مردان اشتباهی بازیگر،کمدین، نویسنده، تهیه‌کننده و مجری برنامه‌های تلویزیونی متولد 1978 است که اکنون اجرای برنامه شبانه همراه با جیمز کوردن را در شبکه CBS بر عهده دارد.

وی جانشین گرک فرگوسن شد که بیش از یک دهه مجری این برنامه بود. سریال گاوین و استیسی کار مشترک او و متیو بیتون بود که طی سال‌های 2007 تا 2010 از شبکه بی.بی.سی به نمایش درآمد و این کمدی موفق که جوایز بسیاری را نیز از آن خود کرد پیش درآمد ساخت کمدی مردان اشتباهی شد.

متیو بیتون دیگر بازیگر سریال مردان اشتباهی نیز آهنگساز و نویسنده متولد 1980 است و این سریال بعد از سریال گاوین و استیسی یکی از کار‌های معروف و شناخته شده وی است. پرونده سریال مردان اشتباهی هنوز بسته نشده و گفته می‌شود که سری سوم آن نیز ساخته خواهد شد. به قول نویسندگان و تهیه‌کننده سریال، سم و فیل برای ادامه ماجرا و رویارویی با خطرات بیشماری که با آن روبه‌رو می‌شوند اکنون نیاز به استراحت بیشتری دارند تا با انرژی سری سوم را شروع کنند.

لادن بهبودی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها