وزیر خارجه آلمان پس از تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای کشورمان، اعلام کرد: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران گامی مهم در راستای اجرای این توافق‌نامه است.
کد خبر: ۸۱۸۵۳۱
دفاع اشتاین مایر از قطعنامه شورای امنیت

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری آلمان(DPA) فرانک والتر اشتاین مایر در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل تاکید کرد: قطعنامه شورای امنیت تضمین خواهد کرد آنچه در وین مورد توافق ایران و 1+5 قرار گرفت، در آینده نیز معتبر و قانونی است.

دیدگاه‌های سیاسی متفاوت ایران و آلمان

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به پرسشی در مورد اظهارات معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان درخصوص به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از طرف ایران و طرح این موضوع در دیدارهایش در تهران اظهار کرد: ما نسبت به برخی مسائل منطقه خاورمیانه دیدگاه‌هایی کاملا متفاوت از سیاست‌های آلمان داریم و همواره طی 35 سال گذشته نیز دیدگاه‌هایمان را در مذاکرات متعدد و مختلف صریحا بیان کرده‌ایم و این موضوع جدیدی نیست.

به گزارش ایسنا، مرضیه افخم با اشاره به علایق مشترک و ظرفیت‌های وسیع همکاری دو کشور تصریح کرد: در حوزه همکاری‌های دوجانبه سیاسی و اقتصادی و همچنین مشورت‌ها درباره موضوعات و بحران‌های مختلف بین‌المللی سابقه تماس‌ها و فعالیت‌های سازنده‌ای میان دو کشور وجود دارد.

وی همچنین اظهار کرد: بخش اصلی این سفر گفت‌وگو و تبادل‌نظر درخصوص زمینه‌ها و چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه را شامل می‌شود و طبیعی است در گفت‌وگو پیرامون منطقه ما همچون گذشته نگرانی‌ها و نظراتمان درخصوص تهدیدات موجود و از جمله تهدیدات رژیم صهیونیستی و ریشه‌های بحران در منطقه را مطرح خواهیم کرد.

تشکیل کمیته مشترک جامعتین برای خبرگان

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به شکل‌گیری کمیته مشترک جامعتین برای ارائه فهرست مشترک خبرگان از دو ماه گذشته گفت: این کمیته جلساتی را برگزار کرده و جلسات تکمیلی نیز برگزار خواهد شد. او در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این‌که جامعه روحانیت وارد مصادیق انتخابات مجلس نمی‌شود، گفته است: ا‌ن‌شاءالله وقتی که فهرست نامزدهای خبرگان برای سراسر کشور منتشر شد، آن زمان محصول کار آقایان مشخص می‌شود. ان‌شاءالله تمام همت ما این است که فهرست مشترک داشته باشیم.

روحانی به کردستان سفر می‌کند

علی اصغر احمدی، معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس‌جمهور درگفت‌وگو با تسنیم از سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان کردستان خبر داد و گفت: برنامه زمانبندی و جزئیات دقیق این سفر هنوز مشخص نیست. براساس این خبر این سفر در راستای سفرهای استانی هیأت وزیران صورت می‌گیرد.

احضار کاردار ایران در بحرین

خبرگزاری مهر نوشت: وزارت خارجه بحرین، مرتضی صنوبری کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران را در اعتراض به آنچه اظهارات مقامات ایرانی خوانده است، احضار کرد.

نظر سولانا درباره نزدیک شدن ایران و عربستان

خاویر سولانا، مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا که زمانی مذاکره هسته‌ای با کشورمان را پیگیری می‌کرد، در مطلبی در «پراجکت سیندیکیت» نوشت: آن چیزی که نیاز است ـ و دستیابی به آن بسیار سخت است ـ تنش‌زدایی میان ایران و عربستان است. بسیاری از درگیری‌های خاورمیانه ریشه در تنش میان اسلام شیعه و سنی دارد. به گزارش سایت دیپلماسی ایرانی، او نوشته «همکاری میان سنی‌ها و شیعیان برای شکست داعش و پر کردن شکاف‌ها در سوریه، عراق، یمن و لبنان حیاتی است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها