فرماندهان نیروی دریایی ارتش‌های کشورهای ساحلی دریای خزر در سن‌پترزبورگ گردهم آمدند و درخصوص تامین امنیت دریای خزر تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۸۱۵۰۳۸
نشست فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه خزر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این نشست که به پیشنهاد ایران برگزار شد، مواضع اصولی کشورمان را درخصوص تامین امنیت دریای خزر اعلام کرد.

سیاری گفت: در این جلسه پیش‌نویس توافق‌نامه‌ای برای همکاری در زمینه‌های مختلف بین کشور‌های ساحلی این دریا تهیه شده است که براساس آن، برقراری امنیت در دریای خزر بدون حضور نیروهای بیگانه و فقط به‌دست پنج کشور ساحلی خواهد بود.

در این نشست فرماندهان نیرو‌های دریایی ارتش‌های جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری قزاقستان و جمهوری آذربایجان حضور داشتند و برای ایجاد همکاری‌های چند جانبه نظامی ـ امنیتی هماهنگ در دریای خزر اعلام آمادگی کردند.

ویکتور چیرکف، فرمانده نیروی دریایی روسیه هم در نخستین نشست فرماندهان نیروی دریایی کشورهای ساحلی دریای خزر گفت: روابط ما با ایران در زمینه همکاری‌های امنیتی دریایی روز به روز بهتر و مستحکم‌تر می‌شود .

قاضی صلواتی، مامور رسیدگی به پرونده بابک زنجانی

رسول کوهپایه‌زاده اصفهانی وکیل‌مدافع بابک زنجانی از ارجاع پرونده موکلش به شعبه 15 دادگاه انقلاب خبر داد و در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این‌که از بیان جزئیات به دلیل این که هنوز رای قطعی صادر نشده معذورم، ادامه داد: قاضی پرونده، آقای صلواتی است.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین عنوان اتهامی بابک زنجانی اخلال در نظام اقتصادی کشور است، درباره‌ تعداد عناوین اتهامی موکلش گفت: من هنوز موفق نشدم کیفرخواست را مطالعه کنم ولی مهم‌ترین عنوان اتهامی همین است.

کوهپایه‌زاده اصفهانی درباره‌ زمان احتمالی تعیین وقت رسیدگی به پرونده بابک زنجانی گفت: این پرونده نزدیک به 200 جلد است. خواندن هر کدام از آنها زمان‌بر است و من فکر نمی‌کنم برای حداقل زودتر از دو ماه دیگر تعیین وقت شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما تنها وکیل این پرونده هستید، گفت: فعلا من اعلام وکالت کرده‌ام، اما این که بعدا وکلای دیگری اضافه شوند یا خیر به انتخاب موکل است. وکیل مدافع بابک زنجانی با بیان این که کیفرخواست موکلش یکی دو ماه پیش صادر شده در پاسخ به این سوال که آیا وجود این فاصله زمانی برای تعیین شعبه رسیدگی‌کننده به پرونده طبیعی است؟ گفت: با توجه به حجم سنگین پرونده و حساسیت موضوع، این امر طبیعی است.

ادعای یک روزنامه انگلیسی درباره سفر اوباما به تهران!

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز مدعی شد باراک اوباما قصد دارد در سال 2016 به تهران سفر کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از این روزنامه، رئیس‌جمهور ایالات متحده قصد دارد در این سفر ازسرگیری روابط دیپلماتیک با ایران را اعلام کند.

این خبر در حالی اعلام شده است که روابط سیاسی ایران و آمریکا از سال 1359 قطع شده و همچنان دو کشور رابطه دیپلماتیک ندارند. تهران و واشنگتن ‌اکنون برای دستیابی به توافق بر سر برنامه هسته‌ای تهران، تماس‌های مستقیم دارند.

آخرین خبرها از استانی شدن انتخابات

امیر خجسته، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به طرح استانی شدن انتخابات، گفت: مجلس برای تامین‌نظر شورای نگهبان ایرادات وارده را رفع خواهد کرد.

او که با تسنیم گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این پرسش که با توجه به نزدیک شدن به انتخابات آینده مجلس و مخالفت شورای نگهبان با مصوبه مجلس، آیا ممکن است طرح استانی شدن انتخابات به انتخابات آینده برسد، تاکید کرد: ما تلاش خواهیم کرد ایرادات شورای نگهبان را رفع کنیم تا طرح در شورای نگهبان تائید شود.

بیانیه‌های تازه در آخرین ساعات مذاکرات

همزمان با آخرین روزهای مذاکرات هسته‌ای، جمعی از خانواده‌های شهدا در بیانیه‌ای تاکید کردند: خطوط قرمز ترسیم شده در مذاکرات از سوی امام امت، فصل‌الخطاب ماست و کوچک‌ترین تخطی از آن را تحمل نمی‌کنیم.

به گزارش فارس، در این بیانیه که به امضای 1750 همسر و فرزند شهید رسیده، تصریح شده است: از مجلس شورای اسلامی مصرانه خواهانیم که با نظارت دقیق و مسئولانه بر مذاکرات هسته‌ای به صورت جدی مانع از امکان پذیرش هر نوع معاهده ای شوند که بر دامن عزت وطن، لکه ننگ بنشاند. 35 تشکل دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور نیز با صدور بیانیه‌ای از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حمایت کردند.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: تمام گروه‌های سیاسی و اجتماعی و مسئولان و فعالان سیاسی و مدنی را به هم‌صدایی و حمایت از دیپلماسی دولت منتخب ملت فرا می‌خوانیم و البته رجای واثق داریم که بزرگان و دلسوزان این آب و خاک باکی از انعطاف و تصمیم‌گیری بر مدار عقلانیت برای در هم شکستن حلقه تحریم نداشته و نخواهند داشت.

اختلالات تلگرام تقصیر کیست؟

با گذشت چند ماه از اختلالات شبکه پیام‌رسان تلگرام و البته برخلاف اظهارات پیشین مقامات این شبکه که می‌گفتند اختلالات موجود تلگرام در ایران مربوط به شرکت‌های اینترنتی است، این بار تلگرام اختلالات را گردن گرفت و در اکانت رسمی توئیتر خود نوشت: ما اشکالات فنی مسیردهی ترافیک در ایران را طی روزهای گذشته برطرف کرده‌ایم؛ بنابراین سرعت تلگرام در این کشور به حالت اولیه بازگشت و اجرای آن سریع شد.

«ع.ط.م» و «عمر کامل آل‌سواد» بازیگران دکل مفقود شده

خبرگزاری ایلنا در گزارشی، به موضوع دکل گمشده نفتی پرداخته و مدعی شده است: در تاریخ 6 تیر 1391 (2012.6.27) قرار داد خرید یک دستگاه دکل حفاری ساخت کشور آرژانتین از شرکت Dean International Trading S.A.

توسط آقای «ع.ط.م»، مدیرعامل وقت شرکت تاسیسات دریایی ایران به قیمت 87 میلیون دلار امضا می‌شود.

خرید این دکل و پرداخت وجه بابت آن بدون دریافت ضمانت‌‌های قانونی لازم صورت گرفته است... از آنجا که حسب مفاد قرارداد، پرداخت تتمه مبلغ قرارداد (80 درصد) با انتقال مالکیت قانونی و تحویل دکل در محل مورد توافق (ترکیه) حداکثر طی مدت صد روز پس از واریز پیش پرداخت بوده، لذا با توجه به محقق نشدن شرایط یاد شده نباید وجوه مذکور به حساب فروشنده واریز می‌‌شد زیرا به موجب مفاد قرارداد 80درصد باقیمانده باید در مقابل انتقال مالکیت قانونی دکل و تحویل فیزیکی آن پرداخت می‌شد.

این در حالی است که قرارداد، بین Dean ‌و GSP قبل از واریز 80درصد در تاریخ 13 آذر 1391 (2012.12.3) فسخ شده بود.

لازم به ذکر است که بدون آن‌که فروشنده (شرکت Dean) درخواست تتمه مبلغ قرارداد را از خریدار (شرکت تاسیسات دریایی) کرده باشد، وجوه مذکور بنا به دستور شخص آقای «ع.ط.م» (مدیرعامل وقت شرکت تاسیسات دریایی) به حساب معرفی شده از سوی مدیرعامل شرکت Dean (آقای عمر کامل آل‌سواد) واریز شده است.

رویترز: شرکت‌های آلمانی برای بازگشت به ایران به صف شده‌اند

خبرگزاری رویترز گزارش داد، بسیاری از شرکت‌های آلمانی برای بازگشت به بازار ایران بی‌صبرانه منتظر نتیجه مذاکرات هسته‌ای هستند و برخی نیز مذاکراتی را در این زمینه آغاز کرده‌اند.

«مارتین هرنکخت»، بنیانگذار شرکتی در جنوب آلمان که یکی از پیشروهای تجهیزات حفر تونل در جهان است، با دقت در تدارک روزی برای گشایش کسب و کار در ایران بوده است.

او بتازگی به تهران رفته و با مقاماتی در وزارت نیرو و شرکت فاضلاب دیدار کرد.

پیش از آن که تحریم‌های غربی شامل شرکت هرنکخت شود، این شرکت سالانه 10 تا 15 میلیون یورو در ایران کسب و کار داشت.

این شرکت در ایران دفتری نگاه داشته و پیش‌بینی روزی را می‌کند که ایران با قدرت‌های بزرگ به توافق هسته‌ای برسد؛ توافقی که پروژه‌های سودآوری مانند توسعه متروی تهران را دوباره فعال می‌کند.

در حالی که مذاکرات به ضرب‌الاجل پایانی نزدیک می‌شود، یک مقام ارشد آلمانی گفت: اوضاع مانند یک مسابقه قایقرانی است و همه در انتظار شلیک آغاز مسابقه تلاش می‌کنند در بهترین موقعیت باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها