نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد:

وضعیت بحرانی صندوق‌های بازنشستگی

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تشریح وضعیت بحرانی صندوق های بازنشستگی، راه خروج از این وضعیت را بازنگری در مدیریت درست سرمایه و مجوعه‌های ذیربط آنها دانست و از کمک مجلس خبر داد.
کد خبر: ۸۱۷۸۷۶
وضعیت بحرانی صندوق‌های بازنشستگی

محمداسماعیل سعیدی در مورد عملکرد صندوق های بازنشستگی در کشور گفت: وضعیت این صندوق‌ها در حال حاضر بحرانی است و باید در حداقل زمان سر و سامان بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مدتی قبل جلسه ای با حضور مدیران این صندوق ها در مجلس برگزار شد، افزود: در این جلسه گزارشی از وضعیت صندوق ها ارائه شد که نگران‌کننده است، به همین دلیل دولت باید بدهی خود را به صندوق های بیمه ای و بازنشستگی پرداخت کند.

به گفته نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، اداره صندوق ها، نحوه تامین سرمایه هایی که در طول سالیان متمادی صاحب آن شده اند، نحوه مدیریت سرمایه و... از جمله مواردی است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

سعیدی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی ۳۵ درصد اقتصاد کشور را در دست دارد، عنوان کرد: علی رغم اینکه سرمایه تامین اجتماعی یک سوم درآمد کل کشور است اما شرکت هایی که زیرمجموعه این سازمان هستند، عمدتا ضررده و در حال ورشکستگی و یا تعطیلی هستند بنابراین مشخص است که شرکت ها به دلیل سوءمدیریت به این وضعیت گرفتار شده اند چون سرمایه آنها کم نیست.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی سرمایه زیادی دارند اما متاسفانه بدهکار و در آستانه ورشکستگی هستند، گفت: در حال حاضر صندوق نیروهای مسلح نیز به آنها اضافه شده و برای گذران امور افراد تحت پوشش خود از دولت کمک می گیرند. در حالی که صندوق ها باید خودشان خود را اداره کنند.

سعیدی به اصلاح ساختاری و بدهی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: در جلسه فوق دریافتی، پرداختی، مشکل سرمایه، نحوه اداره و مدیریت صندوق ها مورد بحث قرار گرفت و قرار شد نسبت به رفع این موارد اقدام شود.

وی از همکاری مجلس نیز برای رفع مشکلات تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی خبر داد و عنوان کرد: ما نیز برای کمک به آنها پیش قدم هستیم به طوری که وضعیت صندوق ها را بررسی و راهکار خروج از بحران را با همکاری مدیران مجموعه ها تدوین خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۳۰۰ شرکت، کارخانه، مراکز تولیدی و خدمات زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: باید بتوانیم این شرکت ها را ساماندهی کرده و از سرمایه های در اختیار سود به دست آوریم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه نباید صندوق ها به حیاط خلوت تبدیل شوند، تصریح کرد: مدیریت آنها به جای سیاسی شدن باید فنی و پاسخگو باشد تا بتواند مشکلات را حل کند.

سعیدی تاکید کرد: یکی از مشکلات مدیریتی در کشور این است که مدیریت و تصمیم درستی در واگذاری ها انجام نشده و همین موارد باعث شده تا نتوانیم از داشته ها و سرمایه های خود در کشور استفاده کنیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی ك
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
۰
۰
می دانید ورشكستگی این صندوق ها چه فاجعه ای ممكن است به بار آورد؟ باید به بلایی كه مرتضوی و .... و هر مقام دیگری سر تامین اجتماعی آوردند رسیدگی شود. می دانید حضرات بازندگی بخش بزرگی از مردم كشورمان بازی كردند. همه اش حرف می زنیم و اگر گند كاری هم در آید كاری به عاملان گندهای بزرگ نداریم. نوش جان شان معلوم است كه بیت المال برای خوردن و بالا كشیدن است دیگر.

نیازمندی ها