سازمان ملل متحد اعلام کرد بر اثرجنگ داخلی و بمباران های هوایی میلیون ها نفر از مردم یمن به کمک های بشر دوستانه و ضروری نیاز دارند و کوتاهی در این امر موجب بروز فجایع انسانی خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۷۷۳۱
یمنی ها به کمک های ضروری بشردوستانه نیاز دارند

بر اساس این گزارش، اکثر ساکنان یمن به ویژه مردم پایتخت برای تامین آب شرب و سایر نیازهای ضروری با مشکلات جدی روبرو هستند.

هماهنگ کننده کمک های اضطراری سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی عمیق از وضعیت اسفبار انسانی در یمن، گفت: اگر کمک های غذایی و دارویی در اسرع وقت به یمن ارسال نشود، بزودی شاهد فجایع انسانی گسترده در نقاط مختلف این کشور خواهیم بود.

استفان اوبراین افزود: متاسفانه تاکنون تنها 15 درصد از کمک های 160 میلیون دلاری درخواست شده از سوی سازمان ملل برای مردم بحران زده یمن تامین شده و لازم است برای جلوگیری از قحطی، کمک های بین المللی هرچه سریعتر به یمن فرستاده شود.

وی اظهار کرد: یمن اکنون مرگبارترین روزهای خود را می گذارند و مردم آن کشور تحت شدیدترین حملات نظامی و کمبود مواد غذایی و دارویی قرار دارند.

این مقام سازمان ملل اظهار امیدواری کرد که هرچه سریعتر راه حلی سیاسی برای پایان دادن به این وضعیت اسفبار در یمن پیدا شود.

رژیم عربستان سعودی به رغم قبول آتش بس در ماه مبارک رمضان به حملات هوایی خود علیه مردم غیر نظامی یمن ادامه می دهد و تجاوز این رژیم با سکوت مرگبار نهادهای بین المللی به ویژه اعضای دائم شورای امنیت به عنوان مسئول اصلی حفظ صلح و امنیت جهانی مواجه است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها