جنبش انصارالله اعلام کرد:

اجرای آتش بس در یمن از دوشنبه

سخنگوی ائتلاف ضد یمنی با بیان اینکه آتش بس به صلاح مردم یمن نیست گفت: آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل متحد در یمن برای عربستان و نیروهای ائتلاف عربی - آمریکایی الزام آور نمی باشد.
کد خبر: ۸۱۶۰۱۲
آتش بس به صلاح مردم یمن نیست!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احمد عسیری امروز (شنبه) در گفت وگو با نشریه "الریاض" خبر منتشر شده در رسانه ها مبنی بر التزام همه طرف های درگیر در یمن به آتش بس یمن را تکذیب و تاکید کرد که عربستان و نیروهای ائتلاف، به آتش بس یک طرفه اعتقادی ندارند زیرا باعث بروز نتایج معکوس خواهد شد که به صلاح مردم یمن نیست!

وی افزود: کمترین چیزی که برای آتش بس لازم است التزام انصارالله و وجود سازوکاری برای اجرای آتش بس با حضور ناظران سازمان ملل متحد در خاک یمن است تا تجاوزها را رصد کنند و هر طرفی آن را نقض کرد مسوولیت کار خود را پذیرا باشد.

شبکه ماهواره ای الجزیره نیز در این زمینه اعلام کرد که فرمانده ائتلاف عربی - آمریکایی تاکید کرده که هیچ درخواست رسمی درباره آتش بس از سوی مقام های رسمی یمن دریافت نکرده است.

این فرمانده عربستانی درباره مسایل انسانی نیز مدعی شد که کمک های بشردوستانه به یمن می رسد اما انصارالله آنها را صرف برنامه نظامی خود علیه مردم یمن می کند!

وی در ادامه گفت که ائتلاف تا کنون بیش از هزار و 215 بیانیه برای طرف هایی که قصد رسیدن به بندرها و فرودگاهها را دارند صادر کرده و امدادرسانی مسوولیت سازمان ملل است که باید در صحنه حاضر باشد و بر توزیع کمک های انسانی نظارت کند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده که با گذشت بیش از 3 ماه از تجاوز عربستان و ائتلاف عربی - آمریکایی به یمن، 80 درصد از ساکنان این کشور یعنی 21 میلیون نفر به کمک و حمایت نیاز دارند و به دلیل جنگی که از اواخر ماه مارس در یمن به راه افتاده و بیش از 3 هزار و 200 کشته به جا گذاشته، بیش از 10 میلیون نفر به غذا و آب آشامیدنی دسترسی ندارند.

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد که یک آتش بس انسانی بدون پیش شرط از روز جمعه در یمن آغاز می شود و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت .

استفان دوگریک سخنگوی سازمان ملل گفت که عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری( مستعفی و فراری ) یمن موافقت با این آتش بس را به عهده نیروهای ائتلاف گذاشته است.

البته این آتش بس به اجرا در نیامد و ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان صبح امروز شنبه مناطق مختلف یمن را به شدت بمباران کردند.

عبدالمک حوثی رهبر حوثی های یمن قبل از شروع آتش بس درباره موفق بودن آن ابراز تردید کرده بود و در بیانیه ای اعلام کرد که امیدی به اجرایی شدن آن ندارد.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها