جنبش انصارالله اعلام کرد:

اجرای آتش بس در یمن از دوشنبه

همزمان با ادامه حملات تجاوزکارانه جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان به مناطق مختلف یمن و نقض آتش بس اعلام شده، وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که بمباران جنگنده‌های عربی و محاصره یمن ارائه خدمات پزشکی به 11 استان را متوقف کرده است.
کد خبر: ۸۱۶۶۴۴
توقف خدمات پزشکی در 11 استان یمن و ادامه حملات سعودی

به گزارش پایگاه اینترنتی سبأ نت، یک منبع مسوول در وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که خدمات پزشکی و درمانی در استان‌های عدن، لحج، صعده، تعز، حجه، الضالع، أبین، البیضاء، شبوه، مأرب و الجوف متوقف شده است و این امر به دلیل کمبود ملزومات پزشکی و تجهیزات درمانی و دارو و خروج بیشتر کادر پزشکی خارجی از این کشور و نتیجه ادامه حملات است.

وی از تمامی سازمان‌ها و نهادهای انسانی بین‌المللی خواست تا دست به اقدام فوری برای نجات جان میلیون‌ها یمنی بزنند.

این منبع عنوان داشت: با وجود آنکه سازمان ملل آتش‌بس انسانی را برای وارد کردن کمک‌های امدادرسانی و پزشکی و انسانی اعلام کرده هیچ کمکی تا این لحطه نرسیده است و حتی به کشتی ایرانی نیز اجازه ورود به یمن را نمی‌دهند.

وی افزود: تمامی بیمارستان‌های خصوصی و دولتی در حال حاضر مملو از بیمار و زخمی است و در حال حاضر بخش مراقبت‌های ویژه در این بیمارستان‌ها وجود ندارد.

در همین حال، خبرها حاکی از آن است که ائتلاف عربی منطقه سعوان در شرق صنعاء را هدف قرار داد که به وقوع آتش‌سوزی در این مکان انجامید و صدای انفجارهای شدیدی شنیده شد. شبکه المیادین نیز گزارش داد که جنگنده‌های سعودی به بیمارستان دولتی "حرفی" در حجه واقع در غرب یمن حمله کردند.

ادامه تخریب آثار باستانی یمن توسط عربستان یمن

از سوی دیگر یک منبع یمنی در استان عدن عنوان داشت که جنگنده‌های سعودی حمله هوایی به دروازه تاریخی "السواح" در شهر عدن داشتند که به تخریب کامل این درواز انجامید. وی عنوان داشت: تخریب این دروازه در چارچوب تخریب سیستم‌مند آثار باستانی در یمن توسط ائتلاف متجاوز صورت می‌گیرد و این اقدام نقض کنوانسیون‌های بین المللی است.

همزمان در حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان به خانه‌های شهروندان در منطقه قاع بیت بوس در صنعاء، 28 تن که بیشترشان زن و کودک بودند زخمی شدند و هشت خانه به صورت کامل تخریب شد و بیش از 20 خانه و خودروهای شهروندان نیز دچار خسارت شد.

از سوی دیگر منابع نزدیک به انصارالله یمن از ادامه رایزنی‌های این جنبش برای تشکیل شورای انتقال و دولت موقت خبر دادند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها