در گفتگوی جام جم آنلاین با نمایندگان مجلس مطرح شد

توافق خوب تیم مذاکره کننده هسته ای مورد تایید خانه ملت

مذاکرات هسته ای وین با توافق در مورد موضوع برنامه هسته ای ایران پایان یافت ونماینده عالی اتحادیه اروپایی فدریکو موگرینی و وزیر خارجه ایران محمد جواد ظریف ،با حضور در سالن آستریا سنتر وین بیانیه مشترک خود را در جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ قرائت کردند.
کد خبر: ۸۱۷۰۹۱
توافق خوب تیم مذاکره کننده هسته ای مورد تایید خانه ملت

متن نهایی ،مورد توافق قرار گرفت و گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران ،ماهیت منحصرا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را تضمین کردند تا با تغییر بنیادین در رویکرد ها نوبت به از بین رفتن تحریم ها شود.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که به موجب توافق هسته ای ایران، تمامی تحریم های اعمال شده علیه تهران با توجه به توافق هسته ای لغو می شوند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد که «سرگئی لاوروف» پس از پایان مذاکرات وزیران خارجه ایران و کشورهای 1+5 چنین خبری را اعلام کرده است.

بر مبنای توافق صورت گرفته تحریم تسلیحاتی ایران لغو و برخی محدودیت‌ها جایگزین خواهد شد، به نحوی که امکان واردات یا صادرات اقلام دفاعی به صورت موردی فراهم خواهد شد و محدودیت‌ها نیز بعد از ۵ سال به طور کامل لغو خواهد شد.

این توافق که از سوی مقامات کشور مورد تایید قرار گرفته از سوی مجلس شورای اسلامی نیز مورد حمایت قرار گرفت بطوریکه نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تیم مذاکره کننده اعلام کرد که امیدوار است که نتیجه مذاکرات تضمین‌کننده منافع ملت ایران باشد.

محمد حسن ابوترابی فرد تاکید کرد که مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف قانونی خویش و مصوبه مجلس شورای اسلامی بر این مهم، نظارت و وظایف قانونی خود را به شایستگی انجام خواهد داد.

نگاه مجلس مثبت است

حسین سبحانی نیا نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس درگفتگو با جام جم آنلاین با قدردانی از تیم مذاکره کننده ونگاه مثبت نمایندگان به توافق هسته ای گفت:البته هنوز مجلس در جریان جزئیات قرار نگرفته اما در کلیات مطرح شده نگاه مجلس مثبت است.

نماینده نیشابور با بیان اینکه در خصوص توافق بحث همیشه رعایت خطوط قرمزها بوده افزود:مجلس نسبت به این توافق خوش بین است واز تیم مذاکره کننده ، که همه نکات را مد نظر قرار داده وملاحظات رهبری را رعایت کرده قدردانی می کند.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که در بررسی جزئیات توافق که باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد تمامی ملاحظات دیده شود.

توافق خوب مورد تایید مجلس است

سید باقر حسینی دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی نیز در گفتگو با ما گفت:توافق خوب که در بر گیرنده منافع ملی کشور و رعایت خطوط قرمزباشد مورد تایید مجلس است.

نماینده زابل با بیان اینکه عملکرد تیم مذاکره کننده بسار ارزشمند بوده تاکید کرد که مجلس در بررسی مفاد این توافق قطعا دقت بیشتری را خواهد کرد تا حق هسته ای ملت ایران حفظ شود.

وی افزود:هر ایرانی از اینکه توافق خوبی صورت گرفته وبه نفع ملت باشد استقبال می کند و نظر مجلس نظر ملت ایران است.

تحریم مدیریت شد

ابوذرندیمی عضو کمیسیون اقتصادی نیز با بیان اینکه در توافق حاصل شده به هشت هدف اصلی رسیدیم گفت: تحریم مدیریت شد در مورد مسایل بانکی وبیمه ای تصمیم های خوبی گرفته شد و بعد از طی شدن فرآیند شورای امنیت و اتحادیه اروپا و نظر کنگره آمریکا و مجلس ایران، امیدواریم توافق بصورت قانونی به ثبت برسد.

نماینده لاهیجان افزود:مجلس نسبت به این توافق خوش بین است چون حق هسته ای ایران به رسمیت شناخته شد.

ایران اراده خود را به کشورهای قدرتمند به اثبات رساند

محمدرضا محسنی ثانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از عدم انفعال تیم مذاکره کننده هسته‌ ای در برابر زیاده خواهی‌های استکبار گفت که توافق هسته‌ای پیروزی منطق جمهوری اسلامی بودو علی‌رغم مانورها و بازی‌های سیاسی رسانه‌های غربی مذاکرات به نتیجه‌ی مثبتی رسید.

نماینده سبزوار با بیان اینکه توافق پیروزی مهمی برای ایران اسلامی به شمار می‌رود افزود:جمهوری اسلامی ایران توانست اراده خود در مقابل همه کشور قدرتمند به اثبات برساند و حقوق خود را در این راستا احقاق کند.

وی با بیان اینکه مجلس از اقدامات تیم مذاکره کننده حمایت می کند در خصوص نحوه مصوب شدن توافق توسط نمایندگان گفت:تیم مذاکره کنده از نظر گفتمان ومنطق بسیار قوی عمل کرد وبه خواسته ای مردم ایران درمقابل خواسته های قدرت جهانی مقاومت کرد ومجلس هم زبان گویای مردم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
۰
۰
دمت گرم ظریف .... تو كوچه ما دارن داد میزنن دمپایی كهنه بیار پراید ببر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها