گروه تروریستی داعش با این ادعا که مراسم نماز عید فطر هرگز یک آیین اسلامی نبوده و ریشه در صدر اسلام نیز ندارد برگزاری نماز عید فطر در شهر موصل را ممنوع کرد.
کد خبر: ۸۱۵۹۰۲
داعش نماز عید فطر را ممنوع کرد

به گزارش پرس تی وی، گروه تروریستی داعش اجازه نخواهد داد در موصل نماز عید فطر برگزار شود. یک مقام آگاه از حزب دموکرات کردستان عراق در گفتگو با رسانه های محلی اعلام کرد گروه تروریستی داعش در خصوص برگزاری نماز عید فطر به اهالی موصل هشدار داد.

موصل بزرگترین شهر تحت کنترل داعش پیش از اینکه به وسیله این گروه تروریستی اشغال شود، جمعیتی حدود 2 میلیون نفر داشته است. اجرای قوانین تکفیری ها در این شهر نگرانی های زیادی در میان مردم به وجود آورده است. از جمله این قوانین می توان به اجباری کردن ریش برای مردان اشاره کرد.

ناخدای کشتی اصلاح‌طلبان برای مجلس

حسین مرعشی عضو حزب اصلاح‌طلب کارگزاران در گفت و گویی درباره سرلیستی عارف و ریاستش بر مجلس دهم می‌گوید: عارف ظرفیت خوبی برای ریاست مجلس دارد و در میان اصلاح‌طلبان، همه این را قبول دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گفته مرعشی، بین اصلاح‌طلبان کسی نیست که این حرف را قبول نداشته باشد و هیچکس مشکلی با عارف ندارد و همه او را قبول دارند.

وی در پاسخ به این سوال که ظاهرا کارگزاران به دنبال سرلیستی ناطق و گزینه‌هایی مانند او هستند، تاکید می‌کند: نه این حرف درستی نیست. اصلا لیست ما با لیست اصول‌گرایان متفاوت است.

مرعشی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح‌طلبان بر روی سرلیستی عارف توافقی کرده‌اند، گفت: هنوز بحثی در این رابطه نشده است. اما اختلافی هم در این باره نداریم. آقای عارف شخصیت معتبر علمی و سیاسی است و در دولت اصلاحات هم جایگاه بالایی داشت. از اینها که بگذریم، وی در انتخابات ۹۲ با گذشتی که بنا به خواست اصلاح‌طلبان و نه بنا به خواست شخص خودش انجام داد، حالا به نیروی اجتماعی موثر هم تبدیل شده است. لذا در مجموعه اصلاح‌طلبان هیچ گروه و شخصیتی را نمی‌شناسم که منتقد عارف باشد و بخواهد او سر لیست نباشد.

نگرانی از پرونده هسته ای

دبیر مجمع تشیخص مصلحت نظام با بیان اینکه اوباما در رابطه با پرونده هسته ای ایران سنگ بزرگی را به چاه انداخته است، گفت: نگرانم که حل و فصل بخش هایی از این پرونده برای بعد از اوباما باقی بماند.

به گزارش مهر، محسن رضایی در حاشیه جلسه هفتگی امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشستی خبری با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و غرب و کارشکنی اخیر آمریکایی ها در جریان مذاکرات، اظهار داشت: آمریکایی ها هیچ راهی جز مذاکره با ایران ندارند؛ چون راه های دیگر مثل حمله نظامی و تشدید تحریم ها ناکارآمد است و خود اوباما نیز اذعان کرده است که نمی توانیم به ایران حمله کنیم و تشدید تحریم ها نیز بی فایده است.

وی با بیان اینکه همه دنیا موافق مذاکره و توافق با ایران هستند، تاکید کرد: آمریکایی ها سنگ اندازی نکنند؛ سران کشورهای اروپایی در جلسات خصوصی می گویند که ما از این زیاده خواهی های آمریکا ضرر می کنیم و روسیه و چین نیز همین نگرانی را دارند، لذا مذاکره با ۱+۵ تقریبا به نتیجه رسیده؛ اما آمریکایی ها نمی گذارند و به دنبال امتیازگیری بیشتر از ملت ایران هستند و به امتیازاتی که جمهوری اسلامی قبول کرده به آنها بدهد قانع نیستند.

دبیر مجمع تشیخص مصلحت نظام در پاسخ به خبرنگاری درباره ضرورت یا عدم ضرورت تصویب توافق نهایی در مجلس و شورای عالی امنیت ملی، تصریح کرد: این مسئله به مجمع ارتباطی ندارد و در حوزه وظایف مقام معظم رهبری، دولت و شورای عالی امنیت ملی که دارند کار می کنند و از میز مذاکره تا تهران و شورای امنیت و خدمت رهبری، مرتب گزارش ها ارائه می شود.

گاف اوباما در باره آموزش داعش

شتباه لفظی رئیس جمهور آمریکا برای کاخ سفید دردسرساز شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، باراک اوباما در سخنانی که درباره جنگ با گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش بیان کرد، گفت:« آمریکا در چارچوب برنامه های بیشتر، که ماه گذشته دستورات آن صادر شده است، به آموزش نیروهای داعش در عراق و همچنین آموزش عشایر سنی در استان الانبار سرعت می دهد.»

پس از سخنان اوباما پایگاه رسمی کاخ سفید در اینترنت مجبور شد با صدور بیانیه ای اظهارات رئیس جمهوری آمریکا را اصلاح کند.

کاخ سفید در بیانیه ای فوری تصریح کرد:« مقصود رئیس جمهوری آموزش نیروهای عراقی بود نه داعش.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها