هزاران فلسطینی در آستانه روز جهانی قدس به سوی مسجد الاقصی حرکت کردند و جاده های اصلی منتهی به این مسجد شاهد ازدحام زیاد مردمی بوده است.
کد خبر: ۸۱۵۵۳۵
حرکت هزاران فلسطینی به سوی مسجد الاقصی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، با توجه به سرازیر شدن هزاران شهروند فلسطینی به سوی مسجد الاقصی، اداره اوقاف از همه نیروهای خود اعم از کمیته های بهداشت، کمیته های امدادگران و گروه های داوطلب خواست در حالت آماده باش باشند.

در مقابل، مقامات رژیم صهیونیستی محدودیتهای استثنایی برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی وضع کردند. مقامات این رژیم با جلوگیری از ورود مردان کمتر از سی سال، راه های اطراف مسجد الاقصی را مسدود کردند.

تدارکات برای برگزاری روز جهانی قدس در غزه

در غزه، شعار «فریاد مستضعفان» روی پلاکاردها نوشته شده و گروه های مقاومت از کشورهای اسلامی خواستند مسئولیت خود را در برابر آرمان مسجد الاقصی و فلسطین به عهده بگیرند.

احمد المدلل، یکی از سران جنبش جهاد اسلامی در این باره تصریح کرد: «پیام روز جهانی قدس به مسلمانان این است که باید متحد شوند و به صورت منسجم و هماهنگ برای آزادی قدس تلاش کنند، زیرا تا زمانی که قدس تحت اشغال است کشورهای عربی و اسلامی نیز تحت اشغال می مانند».

امسال روز جهانی قدس همزمان با فرارسیدن نخستین سالگرد حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار می شود.

محدودیت های رژیم صهیونیستی برای نمازگزاران فلسطینی

مسئولان رژیم صهیونیستی برای شرکت نمازگزاران فلسطینی در چهارمین نماز جمعه ماه مبارک رمضان وروزقدس ،در مسجد الاقصی محدودیت های جدیدی وضع کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی القدس، صهیونیست ها برای ورود نمازگزاران از کرانه باختری به قدس برای شرکت در نماز جمعه ماه مبارک رمضان اقدامات جدیدی اتخاذ کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد، زنان فلسطینی کمتر از سی سال که قصد شرکت در نماز جمعه را دارند باید مجوز بگیرند. مردان زیر پنجاه سال و کودکان زیر دوازده سال نیز برای ورود به مسجد الاقصی باید مجوز بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها