مدیرعامل مترو تهران و حومه از اتمام و بهره‌برداری از مترو فرودگاه امام خمینی (ره)-پرند در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز طی مدت ۵ ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۱۵۵۰۹
مترو فرودگاه امام (ره) - پرند ۵ ماهه به اتمام می‌رسد

هابیل درویشی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این‌که طول مترو حرم امام خمینی (ره) تا شهر پرند 52 کیلومتر است، افزود: برای اتمام این پروژه نیازمند اعتباری حدود 300 میلیارد تومان هستیم که با تامین این رقم می‌توانیم این خط مترو را شش ماهه به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به در دست ساخت بودن خط مترو فرودگاه امام خمینی تا شهر جدید پرند، بیان کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه 84 درصد است که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز،‌ این خط نیز ظرف 5 ماه به بهره‌برداری می رسد.

وی پیش‌تر با بیان این‌که مترو فرودگاه مهرآباد شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد گفته بود: طول این خط 2 کیلومتر بوده و دارای 4 ایستگاه است که مسافران می‌توانند در تهران در سالن فرودگاه پیاده شوند.

مدیرعامل مترو تهران با بیان این‌که قطارهای این خط مترو به‌صورت اختصاصی طراحی و ساخته شده است، افزود: واگن‌های این خط به صورت 100 درصد در واگن‌سازی تهران در حال ساخت است و مبلمان آن با قطارهای موجود در خطوط مترو متفاوت خواهد بود.

درویشی با اشاره به این‌که سازه‌های ایستگاه مترو فرودگاه‌ مهرآباد 100 درصد به پایان رسیده است از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی کل پروژه خبر داد و گفت: در مرحله نازک‌کاری و نصب تجهیزات هستیم.

وی یادآور شد: همه نیازهای مهم قطار از جمله ریل سوم، واگن‌ها و... از قبل تهیه شده است و امیدواریم تا اواخر شهریور ماه امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها