مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه: خط مترو تهران - پرند به طول ۵۰ کیلومتر حد فاصل حرم امام- فرودگاه امام-شهر جدید پرند تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۶۹۰۲۹۴
بهره برداری مترو تهران - پرند در صورت تامین اعتبار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری تهران، درویشی افزود: مترو تهران-ورامین-گرمسار به طول 110 کیلومتر، مرحله نخست آن از تهران-ورامین تا پیشوا در حال ساخت است که حدود 10 کیلومتر نیز زیرسازی شده است.

وی با اعلام این که مرحله مطالعاتی خط مترو تهران-اسلامشهر-رباط کریم در حال انجام است، گفت: این آمادگی وجود دارد ، این پروژه را از کمربندی آزادگان که به خط 3 مترو متصل می شود آغاز کنیم.

درویشی افزود: هم اکنون خط 3 به طول 37 کیلومتر، خط هفت به طول 27 کیلومتر و خط شش به طول 31 کیلومتر در مرحله ساخت است که بخش شمالی خط 3 و فاز میانی خط 7 به طول 30 کیلومتر در اولویت کاری امسال این شرکت است .

وی مسیر خط هفت مترو تهران را حدفاصل شهرک امیرالمومنین(ع)-ورزشگاه تختی-خیابان شهید محلاتی-هفده شهریور-میدان محمدیه-اتوبان نواب(بریانک)-خیابان انقلاب اسلامی-میدان توحید-بیمارستان امام-برج میلاد-بیمارستان میلاد-میدان صنعت با 25 ایستگاه اعلام کرد و افزود: بیش از 12 کیلومتر از این خط در مرحله نخست حدفاصل میدان محمدیه تا بوستان گفتگو که عملیات ساخت در آن در حال انجام است تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و بقیه پروژه تا پایان سال 94 به اتمام خواهد رسید.

درویشی در خصوص خط شش مترو تهران نیز گفت: این خط 31 کیلومتری با 27 ایستگاه از دولت آباد در شمال شهر ری شروع و پس از گذر از محلات واقع در جنوب شرق تهران از جمله کیان شهر،تیردوقلو، هفده شهریور، میدان خراسان، میدان شهدا، میدان امام حسین(ع)،میدان سپاه،میدان هفتم تیر و پارک لاله نهایتاً وارد کن در شمال غرب تهران می شود.

وی درباره خط 3 به طول 37 کیلومتر در امتداد اتوبان آزادگان در جنوب غرب تا شهرک قائم در شمال شرق نیز افزود: حدود 20 کیلومتر از این خط حدفاصل اتوبان آزادگان تا ایستگاه مصلی امام(ره) امسال به بهره برداری رسید و بقیه آن به طول 17 کیلومتر از مصلی امام(ره) در امتداد خیابان شهید قدوسی،اتوبان صیاد شیرازی، پل مغان،پل گیلان،نوبنیاد،ازگل،مینی سیتی،شهرک شهید محلاتی و نهایتاً شهرک قائم(عج) در سه شیفت کاری در حال ساخت است که مطابق برنامه زمان بندی تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها