امکان اطفای حریق توسط بالگرد وجود ندارد

20 هکتار از جنگل های نور مازندران در آتش سوخت

آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه «کیالان» منطقه صعب‌العبور تخت چان شهرستان پلدختر در استان لرستان پس از گذشت سه روز و با دستان خالی مهار شد.
کد خبر: ۸۱۵۴۹۸
آتش‌سوزی جنگل‌های «کیالان» لرستان  مهار شد

عابدین میردریکوندی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صبح امروز در جمع خبرنگاران در پلدختر اظهار داشت: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه کیالان منطقه صعب‌العبور تخت چان شهرستان پلدختر پس از گذشت سه روز و با دستان خالی مهار شد.

وی افزود: این آتش‌سوزی که عصر سه‌شنبه آغازشده بود و بامداد چهارشنبه مهارشده بود، عصر چهارشنبه دوباره آغاز و ساعت چهار بامداد امروز (پنج‌شنبه) با کمک نیروهای مردم، یگان حفاظت منابع طبیعی، ستاد اطفا حریق شهرستان مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر گفت: هنوز خسارت این آتش‌سوزی برآورد نشده که به محض پایان عملیات اطفا حریق و اطمینان کامل از موضوع کارشناسان جهت تعیین دقیق میزان خسارت به منطقه اعزام خواهند شد.

وی بابیان این‌که علت آتش‌سوزی از سوی اداره منابع طبیعی شهرستان در دست بررسی است عنوان کرد: به‌احتمال‌زیاد اختلاف قبیله‌ای منجر به وقوع این آتش‌سوزی شده است.

میردریکوندی نبود امکانات اطفای حریق و کمبود نیروی انسانی را از عمده مشکلات اداره منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: این اداره از امکانات اطفا حریق مانند آتش کوب و غیره و همچنین نیروی انسانی و اعتبار در رنج است.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین ابزار نیروها برای اطفای حریق جنگل و مرتع کوه کیالان منطقه تخت چان پلدختر شاخ و برگ درختان و بیل بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پلدختر گفت: تاکنون از میزان خسارت وارده به منطقه اطلاع دقیقی در دست نیست و تلاش برای شناسایی عامل و یا عاملان این حادثه از سوی این اداره ادامه دارد

میردریکوندی اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت برای اطفای حریق تا بخواهند با ماشین به منطقه اعزام شوند، دامنه آتش وسعت پیدا می‌کند و خسارت زیادی به جنگل‌ها وارد می‌آورد.

وی تصریح کرد: وجود بالگرد برای حضور به‌موقع نیروها در محل آتش‌سوزی و پشتیبانی نیروهای اطفای حریق در این استان ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها