هکری که با نفوذ به رایانه‌های 170 نفر توانسته بود به حساب بانکی آنها دست یابد و موجودی‌شان را خالی کند، توسط پلیس فتای اصفهان دستگیر شد .
کد خبر: ۸۱۵۳۰۷
هکر کلاهبردار به حساب 170 نفر دستبرد زد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان، رسیدگی به این پرونده چندی پیش با شکایت مردی در پلیس فتای استان اصفهان در رابطه با سرقت موجودی حساب بانکی‌اش آغاز شد .

شاکی به پلیس گفت: رمز کارتم در اختیار کسی نبود اما نمی‌دانم چگونه موجودی حسابم خالی شده است. زمانی که به بانک رفتم و ماجرا را پیگیر شدم، معلوم شد حسابم اینترنتی خالی شده و اکنون از سارق اینترنتی شکایت دارم .

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و شروع تحقیقات پلیس، افراد دیگری با حضور در پلیس فتا اعلام کردند موجودی حساب‌هایشان توسط فردی مرموز، اینترنتی سرقت شده است. در تحقیق از مالباختگان مشخص شد آنها اکثر کارهای بانکی خود را اینترنتی انجام می‌دادند، همین سرنخ کافی بود که پلیس اطمینان یابد فردی با نفوذ به رایانه‌هایشان توانسته اطلاعات بانکی آنها را به دست بیاورد و حسابشان را خالی کند. با کشف این سرنخ روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این که ماموران دو روز پیش ردپای مردی را در رابطه با این سرقت‌های اینترنتی به دست آورده و او را دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس فتا در بازجویی به سرقت اطلاعات کاربران اینترنتی اعتراف کرد و گفت: سایتی راه‌اندازی و روی آن بدافزار کیلاگر را نصب کردم. وقتی مراجعه‌کنندگان به سایت، دانلود می‌کردند، این بدافزار وارد سیستم آنها شده و اطلاعات داخل رایانه‌شان را سرقت می‌کردم. از این راه توانستم به حساب بانکی 170 کاربر اینترنتی دست یابم .

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهم، برای وی قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد. افرادی که در دام متهم گرفتار شده‌‌اند، می‌توانند برای شکایت یا پیگیری پرونده‌شان به پلیس فتا مراجعه کنند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی با هشدار به کاربران اینترنتی، از آنها خواست هنگام دانلود نرم‌افزار یا مطالب دیگر از سایت‌های معتبر دانلود و نسخه‌های اورجینال نرم‌افزارها را روی سیستم رایانه خود نصب کنند تا در دام سارقان اینترنتی گرفتار نشوند. هنگام نقل و انتقالات حساب بانکی خود از طریق سایت‌های اینترنتی نیز، دقت لازم را به خرج دهند. همچنین استفاده از یک آنتی‌ویروس مطمئن و نسخه اصلی (اورجینال) و به روزرسانی مستمر آن می‌تواند به آنها برای تامین امنیت رایانه‌هایشان کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها