نیروهای کرد سوریه با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش بیش از 10 روستا را در رقه و حسکه که توسط داعش اشغال شده بود، تحت کنترل خود درآوردند.
کد خبر: ۸۱۵۲۶۴
پیشروی کردهای سوریه در مناطق تحت سلطه داعش

به گزارش سی.ان.ان عربی، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که درگیری‌های شدیدی از یکشنبه شب تا به این لحظه از اطراف منطقه صرین در جنوب کوبانی به سمت عین عیسی تا بخش‌های غربی کوه عبدالعزیز در جنوب غرب حسکه در جریان است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد که نیروهای حمایت مردمی کرد با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف توانستند 10 روستا را از میان چند روستا که افراد مسلح داعش آنها را در دو استان حسکه و رقه اشغال کرده بودند، باز پس بگیرند.

این مرکز که مقر آن در لندن است، اعلام کرد که یگان‌های کرد توانستند وارد شهر عین عیسی از طرف غربی آن شوند و در حال حاضر با اعضای داعش درگیر هستند و یگان‌های کرد جسد دست‌کم 32 تن از اعضای داعش را نگه داشته‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین تاکید کرد که حملات "غافلگیرانه" داعشی‌ها به محل‌های استقرار کردها و دو انفجار انتحاری در منطقه عین عیسی به کشته شدن تعداد نامشخصی از کردها انجامیده است.

منابع مخالفان سوری نیز تصریح کردند که دست‌کم 78 تن از اعضای داعش در درگیری‌ با یگان‌های حمایت مردمی کرد و در حملات ائتلاف کشته شدند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها