منابع سوری از کشته و زخمی شدن ده ها تروریست در لاذقیه و تلفات سنگین تروریست های داعش و النصره در عملیات نیروهای ارتش در الحسکه، درعا و قنیطره خبر دادند.
کد خبر: ۸۱۷۷۲۵
عملیات منحصر به فرد ارتش سوریه علیه مزدوران رژیم صهیونیستی

نیروهای ارتش و دیگر نیروهای مسلح سوریه به جنگ با تروریسم تکفیری و در هم شکستن خطوط کمک رسانی به آنها از سوی دشمن اسرائیلی، از طریق عملیات منحصر به فردی در حومه قنیطره و همچنین حومه درعا ادامه دادند.

یک منبع نظامی سوری گفت: یک یگان از نیروهای ارتش در عملیات متمرکز خود علیه تجمعات تروریست ها در روستای رسم الشولی در حومه جنوبی قنیطره، شماری از آنها را به هلاکت رساندند. بیشتر این تروریست ها وابسته به گروه موسوم به حرکه احرارالشام الاسلامیه بودند. چند خودرو مجهز به تیربار تروریست ها هم در این عملیات منهدم شد.

این منبع از عملیات دیگر نیروهای ارتش علیه تروریست های تکفیری در روستای «ام باطنه» در حومه شرقی قنیطره خبر داد. جبهه النصره سرکردگی این تروریست ها را برعهده دارد.

روستای الحمیدیه که یکی از مهمترین خطوط کمک رسانی به جبهه النصره از سمت رژیم صهیونیستی و ارسال سلاح و تجهیزات از سوی این رژیم برای تروریست ها به شمار می رود، شاهد عملیات نیروهای ارتش بود که به هلاکت شمار زیادی از تروریست ها و انهدام خودروهای مجهز به تیربار آنها منجر شد.

منبع سوری همچنین از عملیات نیروهای ارتش علیه گروه های تکفیری در روستای نبع الصخر در شمال تل الحاره در استان درعا خبر داد که شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

حومه شمالی درعا هم شاهد عملیات نیروهای ارتش علیه گروه های تروریستی در شهرک عتمان بود که طی آن یک خمپاره انداز منهدم و شماری از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

نیروهای ارتش سوریه عملیاتی را علیه گروه های تکفیری و مخفیگاه های آنها در روستای عقربا در حومه شمال غربی درعا انجام دادند که به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها و انهدام تسلیحات آنها منجر شد.

روز گذشته نیز تمام اعضای یک گروه تروریستی در شهرک کفرشمس به هلاکت رسیدند و مقادیری سلاح و مهمات آنها منهدم شد.

اوضاع امنیتی الحسکه

تلفات سنگین تروریست های داعشی در ادامه عملیات نیروهای ارتش و نیروهای مردمی در حومه الحسکه از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

منابع میدانی در الحسکه گزارش دادند نیروهای ارتش با همکاری گروه های مردمی، شمار زیادی از تروریست هایی را که پیشتر به داخل شهر رخنه کرده بودند، به هلاکت رساندند.

این منابع گفتند شمار زیادی از تروریست های داعشی در جریان درگیری های شدید با نیروهای ارتش و گروه های مردمی در الحسکه به هلاکت رسیدند.

منابع سوری همچنین از تلفات و خسارت های سنگین تروریست های داعشی بین میادین الباسل، البانوراما و منطقه الفیلات الحمر در عملیات دقیق و منحصر به فرد نیروهای ارتش خبر دادند.

عملیات نظامی در محور محله النشوه غربی هم ادامه یافت و شماری از تک تیراندازهای داعشی به هلاکت رسیدند.

شب گذشته نیز پس از هلاکت شمار زیادی از تروریست های داعشی، تاسیسات برق واقع در حومه جنوبی شهر الحسکه تحت کنترل نیروهای ارتش قرار گرفت. تروریست های داعشی درصدد منفجر کردن یک خودرو بمب گذاری شده در این تاسیسات بودند.

منابع سوری همچنین از موفقیت نیروهای ارتش در قطع راه کمک رسانی به تروریست های داعشی از سمت الشدادی و المیلبیه خبر دادند. چند روز پیش نیز، راه امدادرسانی به تروریست ها از جسرابیض قطع شده و سبب تشدید حلقه محاصره تروریست های باقی مانده در برخی محله های الحسکه شده بود.

حومه جنوبی الحسکه طی روزهای اخیر شاهد تلاش های متعدد تروریست های داعشی برای ایجاد رخنه در صفوف ارتش و گروه های مردمی بود که این تلاش ها با شکست روبرو شد به طوری که گزارش های میدانی نشان می داد که گروه داعش بیش از 20 خودرو بمب گذاری شده را تا کنون منفجر کرده است. داعش از شهر الشدادی به عنوان پایگاه اصلی برای ارتکاب جنایات در الحسکه و حومه آن استفاده می کند.

اوضاع میدانی لاذقیه

خبر دیگر این که، هفت تروریست در حمله هوایی ارتش به تجمعات آنها در الزویک وکفردلبا و سلمی در حومه شمالی لاذقیه به هلاکت رسیدند و ده ها نفر دیگر زخمی شدند. نیروهای ارتش یک خودرو مجهز به تیربار تروریست ها را هم منهدم کردند.

در حومه تدمر نیز یگان های ارتش سوریه در عملیات خود علیه مواضع و مخفیگاه های تروریست ها، شماری از آنها را به هلاکت رساندند و یک خودرو مجهز به تیربار را منهدم کردند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها