جام‌جم خریدهای سرخابی‌ها را بررسی می‌کند

شرایط متفاوت پرسپولیس و استقلال در فصل یارگیری

پرسپولیس و استقلال بتدریج ترکیب فصل آینده خود را شناخته اند و مسئولان این دو باشگاه معتقدند با جذب یکی، دو بازیکن دیگر کارشان در نقل و انتقالات به پایان می‌رسد. این در حالی است که به زعم هواداران، دو تیم شرایط متفاوتی دارند.
کد خبر: ۸۱۴۶۷۴
شرایط متفاوت پرسپولیس و استقلال در فصل یارگیری

به گزارش جام‌جم، دو باشگاه پرطرفدار پایتخت امسال نیز مثل همه فصول فوتبالی در روزهای نقل و انتقالات بیشتر از هر زمان دیگری در کانون توجه هواداران خود قرار دارند. هوادارانی که دلشان می‌خواهد هر آنچه ستاره در این فوتبال است به رنگ پیراهن باشگاه مورد علاقه آنها درآید و طبیعتا هر باشگاهی بیشتر ستاره جذب کند از نظر آنها چند قدم از رقیب سنتی پیش افتاده است. این مساله امسال با حساسیت نسبتا بیشتری برای این دو باشگاه دنبال شد چرا که از یک سو واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی نیمه‌تمام ماند و آنها پس از پشت‌سر گذاشتن فصل کابوس‌وار به استقبال نقل و انتقالات رفتند.

در این شرایط و به دنبال تحرکاتی که در روزهای گذشته این دو باشگاه داشتند اینک آنها از پایان نسبی ماموریت خود خبر می‌دهند. پرسپولیس که در لیگ چهاردهم ضعیف‌ترین نتایج تاریخ خود را پشت سر گذاشته است فقط سه بازیکن به نام‌های رامین رضائیان (راه‌آهن) کمال کامیابی نیا(نفت تهران) و فرشاد احمدزاده(تراکتورسازی) را جذب کرده است و به نظر می‌رسد با مارکو ماریچ مدافع کروات نیز قرارداد امضا ‌کند. در مقابل پیام صادقیان، علی عسگری، افشین اسماعیل‌زاده، مهدی دغاغله، جعفرپور و رضا نوروزی از این تیم کوچ کرده‌اند.

این در حالی بود که محمد نوری و مهدی طارمی دو بازیکن تاثیرگذار این تیم نیز تا یک قدمی جدایی از باشگاه پیش رفتند و مجموع شرایط طوری بود که در روزهای گذشته و در چند نوبت هواداران متعصب پرسپولیس مقابل دفتر باشگاه و همچنین ورزشگاه درفشی‌فر تجمع‌های اعتراضی را علیه مسئولان باشگاه برپا کردند. اوج خشم و نارضایتی هواداران پرسپولیس از این است که با وجود عملکرد ضعیف در نقل و انتقالات برانکو ایوانکوویچ، سیدجلال حسینی ستاره ملی‌پوش و محبوب آنها را نخواست.

جذب 90 درصد لیست برانکو

با این‌که دیروز علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه پر‌سپولیس در واکنش به نگرانی هواداران این باشگاه درباره ضعف در یارگیری، تاکید کرد 90 درصد خواسته سرمربی تیم تامین شده و جای نگرانی نیست: روند خوبی را در نقل و انتقالات پشت سر گذاشته‌ایم و فقط باید یک د‌ر‌وازه‌بان و یک بازیکن دیگر جذب کنیم تا تیم‌مان کامل می‌شود.

او به ایسنا گفت: هو‌اد‌ا‌ران حق دارند نگران تیم‌شان باشند ولی باید این را بدانند که ما با تمام وجودمان برای این که تیم خوبی ببندیم، تلاش می‌کنیم. ما روی فهرست برانکو ایوانکوویچ کار می‌کنیم و بازیکنانی که او از ما درخواست کرده جذب می‌کنیم. تا امروز چیزی حدود 90 درصد فهرستی که برانکو به ما داده بود را تحقق بخشیدیم.

دروازه‌بان مد نظر پرسپولیسی‌ها مهرداد طهماسبی است که دیروز در محل این باشگاه حضور یافت و مذاکراتی را با سرخ‌ها داشت البته او در پایان این نشست، حضورش در پرسپولیس لیگ پانزدهم را 50-50 دانست.

استقلال و تمدید قرارداد ستاره‌ها

در اردوی آبی شرایط متفاوت است و استقلالی‌ها همچون سال‌های گذشته در نقل و انتقالات امسال به لطف داشتن تیم خوب فصل قبل، گوی سبقت را از رقیب سنتی ربوده‌اند. صرف نظر از جذب بازیکنانی چون فرشید اسماعیلی (فجر سپاسی)، روزبه چشمی(صبا)، جابر انصاری(گسترش فولاد)، میثم مجیدی (استقلال خوزستان) و امین حاج‌محمدی (نفت تهران) استقلالی‌ها موفق شدند مهدی رحمتی را هم جذب کنند و رضایت خاطر هواداران را از درون دروازه فراهم کنند. این در حالی است که استقلالی‌ها با حفظ بازیکنان تاثیر‌گذاری چون امید ابراهیمی، خسرو حیدری و جاسم کرار شرایط مطلوب میانه میدان فصل گذشته خود را حفظ کردند ضمن این‌که در حال مذاکره با سیدجلال حسینی نیز هستند.

استقلالی‌ها البته محسن فروزان، هاشم بیک‌زاده، امیرحسین صادقی، میلاد نوری و رضا عنایتی پا به سن گذاشته را هم از دست داده‌اند.

درباره آخرین شرایط این باشگاه، علی نظری جویباری مسئول کمیته نقل و انتقالات باشگاه به سایت باشگاه گفت: با مدیر برنامه‌های کرار صحبت کرده و توافق کردیم یک سال دیگر با او کار را دنبال کنیم. قرار است کرار سه‌شنبه به تهران بیاید و قسط اول قراردادش را بدهیم تا پس از آن سر تمرین حاضر شود. قرار است پول او بازی به بازی پرداخت شود و مابقی پولش نیز پس از فصل به حساب او واریز شود.

وی درباره موضوع جذب روزبه چشمی، بازیکن تیم صبای قم نیز خاطر‌نشان کرد: استقلال برای جذب این بازیکن به باشگاه صبا نامه نوشته و 170 میلیون تومان به حساب باشگاه صبای قم واریز کرده است. آنها بخواهند رضایت‌نامه را بدهند یا ندهند مهم نیست و امیدوارم طبق توافق انجام شده عمل کنند.

نظری جویباری در ادامه به وضعیت یعقوب کریمی اشاره کرد و افزود: باشگاه سپاهان به ما نامه نوشته و درخواست کرده که 400 میلیون تومان به حساب این باشگاه واریز شود. چنین پولی نداریم که پرداخت کنیم. کریمی قبلا گفته بود که خودش رضایت‌نامه‌اش را می‌گیرد و در غیر این صورت یک فصل به سپاهان خواهد رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها