جام جم ورزشی: رئال مادرید تمام سال‌های اخیر همیشه پر از ستاره‌ها بوده است؛ ستاره‌هایی از ملیت‌های مختلف.
کد خبر: ۸۱۴۱۳۰
جنگ رئال‌ با ستاره‌های محبوب

به گزارش جام جم ورزشی ، از زین‌الدین زیدان و روبرتو کارلوس و لوئیس فیگو گرفته تا دیوید بکام و کریستیانو رونالدو. بخش قابل‌توجهی از افتخارات رئال مادرید طی سال‌های اخیر در راه کسب جام‌های خارجی و داخلی مرهون همین ستاره‌هاست. البته تعدادی از این بازیکنان فقط نام ستاره را یدک می‌کشیدند، اما برخی دیگر ‌مانند سرخیو راموس واقعا جزو ارکان تیم محسوب می‌شوند. با وجود تاثیر‌گذاری برخی ستاره‌های بسیار محبوب رئال مادرید، این باشگاه بنابر سیاست‌های کلان و مختلف گاهی اوقات با این ستاره‌ها خوب تا نمی‌کند. شگفت‌آور است که این باشگاه، گاهی در قبال فروش مهم‌ترین بازیکنان خود موضع خاصی نشان نمی‌دهد و بدون هیچ تردیدی آنها را به تیم‌های دیگر واگذار می‌کند. این سیاست عجیب باشگاه رئال مادرید همچنان ادامه دارد. مهم‌ترین عامل برای فروختن ستاره‌های مختلف این تیم به سایر باشگاه‌های اروپایی اختلاف این بازیکنان با سران باشگاه است. سران باشگاه رئال مادرید که در راس آن فلورنتینو پرس قرار دارد، آنقدر جاه‌طلب هستند که هیچ نظر مخالفی را برنمی‌تابند. بنابراین بازیکنان متمرد را خیلی زود رهسپار تیم دیگری می‌کنند. در ادامه نگاهی به بازیکنانی می‌اندازیم که با نظر مخالف پرس و سایر مدیران رئال، جایگاه تثبیت شده‌ای در این باشگاه سلطنتی ندارند.

آنخل دی ماریا

او نمونه اخیر قربانی شدن به دلیل اختلاف با سران رئال مادرید است. دی ماریای آرژانتینی فصل 2014 ـ 2013 را به بهترین شکل ممکن پشت سر گذاشت و با تیمش موفق شد قهرمانی در لالیگا و همچنین لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد. در پایان همان فصل دی ماریا حتی بالاتر از رونالدو قرار گرفت و عنوان برترین بازیکن فصل باشگاه را به دست آورد. شگفت آن که دی ماریا مدتی بعد از قهرمانی‌های رئال مادرید وهمچنین جام جهانی 2014 برزیل از رئال مادرید جدا شد و به منچستریونایتد بحران زده پیوست. پس از محرز شدن جدایی دی ماریا بسیاری از خود پرسیدند، این جدایی چه دلیلی داشت؟ دی ماریا قربانی جاه‌طلبی مدیری به نام فلورنتینو پرس شد. هنوز هم گفته می‌شود، دلیل اصلی دی ماریا از رئال مادرید، آن هم در بهترین شرایط ممکن، اختلافش با پرس و سایر کارکنان رده بالای رئال مادرید بوده است. البته کارلس رکساچ، سرمربی سابق بارسلونا که هم اکنون در یکی از پست‌های اجرایی این باشگاه مشغول فعالیت است در اظهارنظری بسیار عجیب و تامل‌برانگیز مدعی شد، باشگاه رئال مادرید در پایان فصل گذشته ستاره تاثیر گذار خود یعنی آنخل دی ماریای آرژانتینی را تنها به دلیل زشت بودن فروخته است! به نظر این مربی فوتبال پرس به دنبال بازیکنان خوش قیافه‌ای است که بتوانند از لحاظ تبلیغاتی برای باشگاه درآمد زا باشند نه دی ماریا که نه چهره قابل توجهی دارد و نه می‌تواند در مقابل سران رئال مادرید کاملا فروتن باشد!

کریستیانو رونالدو

ستاره پرتغالی رئال مادرید و برنده سه توپ طلای فوتبال دنیا در رئال مادرید، رکوردها را یکی پس از دیگری جابه‌جا می‌کند. او هر فصل دست‌کم 50 گل می‌زند و علاوه بر آن یکی از برترین بازیکنان تاریخ باشگاه شناخته می‌شود. کریس در فصل اخیر برای رئال مادرید 64 گل زد و رکورددار هت تریک در رئال مادرید هم به شمار می‌رود. با این اوصاف تمام این رکوردشکنی‌ها و افتخارآفرینی‌ها قرار نیست ارتباط خوب رونالدو با پرس را تضمین کند. این پرتغالی که از سال 2009 به رئال مادرید پیوست، هرگز نتوانست یا نخواست ارتباط خوبی با فلورنتینو پرس داشته باشد. مدتی پیش فاش شد که هنگام پیوستن رونالدو به رئال، پرس تا حدودی مخالف این انتقال بوده، اما مدتی بعد راضی شده است. رونالدو به عنوان پسر خوانده‌ای برای پرس معرفی می‌شود که او هرگز این پسر خوانده را دوست نداشته است. ستاره پرتغالی تیم سلطنتی پایتخت اسپانیا اکنون ناراضی‌تر از هر زمانی به نظر می‌رسد و باشگاه نیز هیچ تلاشی برای راضی کردن او انجام نمی‌دهد. اوج نارضایتی رونالدو بابت اخراج آنچلوتی مربی، محبوب او و سایر بازیکنان رئال بود. ارتباط نه چندان خوب رونالدو با سران رئال باعث شده تا همواره اخبار جدایی‌اش از این باشگاه به گوش برسد. منچستریونایتد و پاری سن ژرمن مشتریان ثابت او معرفی می‌شوند. پیش‌بینی‌های دیگر حاکی است، ستاره پرتغالی تصمیم گرفته تنها یک فصل دیگر در رئال بازی و پس از آن برای همیشه رئال را ترک کند. او در فرصت باقیمانده می‌خواهد رکورد برترین گلزن تاریخ باشگاه رئال را در دست بگیرد و شانس خود را نیز برای رسیدن به صدر برترین گلزنان تاریخ لالیگا که هم اکنون مسی در صدر آن قرار دارد، امتحان کند.

سرخیو راموس

رئال مادرید در فصل اخیر به دلیل مصدومیت سرخیو راموس صدمات زیادی دید. غیبت راموس در ترکیب رئال مادرید به از دست رفتن عنوان قهرمانی در لالیگا و واگذار کردن آن به رقیب همیشگی یعنی بارسلونا منجر شد. با وجود نقش بسیار تاثیر گذار و مهم راموس در رئال مادرید باز هم سران رئال مادرید سرسختانه به دنبال حفظ او نیستند، این را می‌توان از موضعگیری باشگاه در قبال پیشنهاد باشگاه منچستریونایتد برای جذب این بازیکن دید. رئال مادرید پس از مواجه شدن با پیشنهاد یونایتد به هیچ عنوان پاسخ صریح منفی به آنها نداد و تنها بابت مبلغ قرارداد پیشنهادی منچستری‌ها مخالفت خود را اعلام کرد. راموس بازیکن دیگری است که ارتباط چندان خوبی با مدیران بلندپایه رئال مادرید ندارد. او خواهان افزایش دستمزد سالانه‌اش است، اما این خواسته او هرگز مورد توجه قرار نمی‌گیرد. رئال مادرید وابسته به هیچ بازیکنی نیست، حتی اعجوبه‌هایی همانند کریستیانو رونالدو. پرس حتی از کنار گذاشتن محبوب‌ترین بازیکنان ابایی ندارد. تناقض بزرگی در این میان وجود دارد. باشگاهی که بخش عمده موفقیت‌ها و قهرمانی‌های خود را مرهون ستاره‌هاست، خود را وابسته این ستاره‌ها نمی‌داند. فعلا پرس می‌تازد و جنگ با ستاره‌های محبوب، جاه‌طلب و مغرور ادامه دارد.

مـنبـع: فـوتبـال 365‌

‌مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
۰
۰
رمضانی : قابل توجه باشگاهها كه به دلیل داشتن مدیران بی كفایت و نالایق فوتبال ما را به خاك سیاه نشاندند .

نیازمندی ها