وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قرار است بخش زیادی از درآمد حاصل از حذف یارانه افراد ثروتمند، در حوزه اشتغال و مسکن مددجویان هزینه شود.
کد خبر: ۸۱۲۹۷۵
اختصاص بخشی از یارانه ثروتمندان به نیازمندان

علی ربیعی در مراسم افطاری که شب گذشته در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد، گفت: بهزیستی نهادی است که باید اجتماع محور باشد اما متاسفانه در گذشته بهزیستی دولتی بوده است .

وی همچنین گفت: تصمیم داریم بخش زیادی از یارانه‌های افراد ثروتمند که حذف می‌شود در اختیار خانواده‌های نیازمند در جهت ایجاد اشتغال، مسکن، حمایت های غذایی و مبارزه با فقر قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هم اکنون به خیر جمعی و توسعه آن در ابعاد مختلف بیش از گذشته نیازمند هستیم، گفت: در این مسیر باید به سرمایه اجتماعی و مسئولیت اجتماعی توجه شود و بهزیستی محل مناسبی برای خیر جمعی و سرمایه اجتماعی است.

ربیعی با اشاره به اینکه شعار بهزیستی در دوره جدید خانه‌محوری و بردن خدمات به منازل است، گفت: قصد داریم بهزیستی دولت محور را به بهزیستی جامعه محور تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هزار میلیارد تومان از سوی دولت و ۷۰۰ میلیارد تومان توسط مردم به سازمان بهزیستی کمک شد، گفت: باید با افزایش مشارکت‌های مردمی بتوانیم از ظرفیت فعلی جهت کمک بهتر به مددجویان و نیازمندان استفاده کنیم.

ربیعی در مورد افزایش آسیب‌های اجتماعی و زنانه شدن فقر نیز تاکید کرد: در حال حاضر نسبت طلاق به ازدواج در کشور افزایش یافته است و اعتیاد به سمت صنعتی‌شدن و استفاده از داروهای جدید پیش رفته است.

به گفته وی، از ظرفیت خیرین و نیکوکاران جهت درمان و حمایت از معتادان می توان استفاده کرد و دولت نیز قصد دارد بخشی از خیر جمعی را در مراکز ترک اعتیاد و ساماندهی و درمان افراد معتاد صرف کند.

وی افزود: همچنین در مورد ساخت مسکن و ایجاد اشتغال جامعه هدف بهزیستی نیز از کمک خیرین استفاده خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مفهوم مشارکت تنها به پول دادن خلاصه نمی‌شود و به همین جهت قصد داریم با راه‌اندازی سایتی شرایطی را فراهم کنیم که خیرین بر نحوه هزینه‌ها نظارت داشته باشند.

ربیعی در مورد ترخیص کودکان از مراکز بهزیستی نیز گفت: سال گذشته ۳ هزار نفر از فرزندان تحت پوشش از مراکز این سازمان خارج شدند و برنامه ریزی های لازم برای ادامه حمایت پس از ترخیص این کودکان انجام شده است. ( مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
۰
۰
بنده اگر میلیاردر هم باشم تا ریال آخر یارانم رو میخوام
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
۰
۰
آیا زوج معلم ها هم جزو ثروتمندان است كه شما یارانه شان را قطع كردیدما كه راضی نیستیم
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
۰
۰
الكیییییی میگه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها