دبیر کل سازمان ملل متحد پیام داد:

یوگا، ورزشی برای تندرستی فردی و سلامت همگانی

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت اولین روز جهانی یوگا 21 ژوئن 2015 برابر با 31 خرداد ماه جاری خواستار در نظر گرفتن مزایای این ورزش از لحاظ تندرستی فردی و تلاش های جمعی برای ترویج سلامت همگانی، بهبود ارتباطات صلح آمیز و ایجاد زندگی با عزت برای تمام مردم شد.
کد خبر: ۸۱۰۳۹۷
یوگا، ورزشی برای تندرستی فردی و سلامت همگانی

به گزارش جام جم آنلاین از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

امسال طی سفری به هندوستان این فرصت را داشتم تا یوگا را به همراه یکی از مشاورین ارشدم تمرین کنم. او به طور اتفاقی اهل هندوستان بود اما احتمالا با بسیاری از همکارانم از سایر نقاط دنیا نیز همین ورزش را انجام می دادم. یوگا ورزشی باستانی است که از ساختارهای سنتی نشات گرفته و محبوبیت بسیاری در میان پزشگان سراسر دنیا پیدا کرده است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اعلام 21 ژوئن به عنوان روز بین المللی یوگا، مزایای جامع این ورزش جاودان و سازگاری ذاتی آن با اصول و ارزش های سازمان ملل متحد را به رسمیت شناخته است.

یوگا برای بهبود سلامت جسمی، روحی و تندرستی، روشی ساده، در دسترس و منحصر به فرد است. این ورزش مروج احترام به انسان ها و سیاره ای است که در آن شریک هستیم. یوگا تبعیض قائل نمی شود، این بدین معنی است که تمام افراد با توجه به درجه سختی تمرینات و صرف نظر از قدرت، سن و توانایی شان می توانند آن را تمرین کنند.

اینجانب به شخصه این موضوع را به هنگام تمرین آسانا برای اولین بار، امتحان کردم. آسانا وضعیت درخت مانندی است که به مبتدیان پیشنهاد می شود. فقط چند لحظه طول کشید تا تعادل خود را حفظ کنم و هنگامی که موفق شدم، یوگا حس ساده رضایت را برای من به ارمغان آورد که ستودنی بود.

در این اولین روز بین المللی یوگا بیایید مزایای این ورزش را از لحاظ تندرستی فردی و تلاش های جمعی برای ترویج سلامت همگانی، بهبود ارتباطات صلح آمیز و ایجاد زندگی با عزت برای تمام مردم در نظر بگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها