رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جهان

جوانان وزنه بردار دهم شدند

جام جم ورزشی: تیم چهار نفره وزنه‌برداری ایران عنوان دهمی رقابتهای قهرمانی جوانان جهان در لهستان را از آن خود کرد.
کد خبر: ۸۰۹۰۶۵
جوانان وزنه بردار دهم شدند

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از فدراسیون وزنه برداری، مسابقات وزنه برداری جوانان جهان در سال ۲۰۱۵ با رقابت ۲۳۱ ورزشکار دختر و پسر در شهر «ورکلاو» (Wroclaw) لهستان برگزار شد تا دورهای دیگر از این پیکارها با افتخار آفرینی نسل های آینده وزنه برداری به پایان برسد.

حضور ۹۶ وزنه بردار زن و ۱۳۵ وزنه بردار مرد در مسابقات امسال از جمله نکات مثبت آن بود؛ ضمن اینکه میزبان نیز به خوبی از عهده برگزاری این رقابتها برآمد و توانست نمره قبولی بگیرد.

در بخش دختران سه رکورد نوجوانان جهان شکسته شد و «Jiang Huihua» از چین به عنوان تنها رکوردشکن مسابقات، حد نصاب ۹۲ کیلوگرم در حرکت یکضرب و ۲۰۵ کیلوگرم در مجموع حرکات دسته ۴۸ کیلوگرم را از خود بر جای گذاشت.

در مسابقات رده دختران، چینی ها با مجموع ۴۸۰ امتیاز و علیرغم به میدان فرستادن ۶ وزنه بردار (یک نفر کمتر نسبت به دیگر مدعیان) قهرمان شدند و عناوین دوم و سوم به ترتیب از آن روسیه با ۳۸۵ امتیاز و مکزیک با ۳۷۰ امتیاز شد.

دیگر آسیایی ها در رده بندی تیمی متاسفانه جایگاه درخور توجهی به دست نیاوردند اما به لحاظ کسب مدال، بعد از دختران چینی که ۱۰ طلا و ۸ نقره به دست آوردند، تایلندی ها با ۳ طلا، ۴ نقره و یک برنز و قزاقها با ۳ طلا عملکرد بهتری داشتند.

در این بخش ۱۴ کشور موفق به کسب مدال شدند که آسیایی ها ( چین، تایلند، قزاقستان، ویتنام، کره شمالی و چین تایپه) در مجموع ۱۷ طلا، ۱۳ نقره و ۸برنز از آن خود ساختند. در مسابقات دختران، دسته ۵۸ کیلوگرم با ۱۸ شرکت کننده شلوغ‌ترین وزن و دسته ۶۹ کیلوگرم با ۹ شرکت کننده خلوتترین وزن بود.

اما در قسمت پسران اتفاقات دیگری رخ داد و در حضور کمرنگ چینیها که فقط ۴ وزنه بردار مرد به پیکارها اعزام کرده بودند، روسیه با ۴۸۱ امتیاز، لهستان با ۳۸۱ امتیاز و کلمبیا با ۳۵۱ امتیاز به ترتیب عناوین اول تا سوم رده بندی تیمی را از آن خود ساختند.

ژاپن با شش شرکت کننده چهارم شد و بهترین رده بندی تیمی را از آن خود ساخت. کره جنوبی هفتم شد و ایران هم با ۴ وزن شرکت کننده به رتبه دهم نائل آمد. در این قسمت پسران چینی با همان ۴ وزنه بردار خود ۷ طلا و ۵ نقره به دست آوردند اما بیشترین تعداد مدال را روسها درو کردند که ۶ طلا، ۶ نقره و یک برنز برگردن آویختند.

کره شمالی ۳ طلا و ۳ برنز به دست آورد. ایران، تایلند، ازبکستان، کره جنوبی و ژاپن دیگر آسیایی هایی بودند که در زمره ۱۵ کشور صاحب مدال در رده پسران قرار داشتند. آسیایی ها در مجموع۱۲ طلا، ۱۲ نقره و ۱۲ برنز در این بخش به دست آوردند.

به هر حال این دوره از رقابتهای وزنه برداری قهرمانان جوانان جهان نیز با کیفیتی قابل قبول و استقبالی ارزنده از سوی کشورهای جهان مواجه شد تا همچنان تنور رقابت آینده سازان وزنه برداری، گرم ودیدنی باقی بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها