حکیمه، دختر امام جواد (ع)

کتاب «حکیمه، دختر امام جواد (علیه السلام)» نوشته محمدمهدی بحرالعلوم، مدیر گروه تاریخ و سیره پژوهشکده حج و زیارت است، که در خرداد ماه 1394 توسط نشر مشعر منتشر شده است.
کد خبر: ۸۰۸۴۷۷
حکیمه، دختر امام جواد (ع)
حکیمه، دختر امام جواد (علیه السلام)، از بانوان بزرگ و عظیم الشأن شیعه است. او از راویان برجسته شیعه است که محضر چهار تن از ائمه شیعه را درک نموده و به عنوان سفیر امام زمان (عج) در غیبت صغرا، خدمت می کرد. حساسیت زندگی وی، نه به سبب آن است که محضر چهار امام شیعه را درک نموده است، بلکه او تنها حاضر و ناظر و شاهد میلاد منجی عالم، حضرت حجت بن الحسن العسکری (عج) بوده است که برای دوستان اهل بیت (علیهم السلام)، افتخاری بزرگ و برای دشمنان اهل بیت (علیهم السلام)، مایه رشک و انکار است.
نویسنده افزون بر زندگانی حکیمه خاتون (علیها السلام)، به روایات و راویان از او نیز پرداخته است. این کتاب در سه فصل سامان یافته است. فصل اول: زندگی حکیمه خاتون؛ فصل دوم: روایات حکیمه خاتون؛ فصل سوم: راویان حکیمه خاتون.
کتاب «حکیمه دختر امام جواد (ع)» نوشته محمدمهدی فقیه بحرالعلوم در گروه تاریخ و سیره پژوهشکده حج و زیارت تهیه شده و توسط نشر مشعر در 140 صفحه در خرداد ماه 1394 منتشر شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها