رییس‌ جمهوری در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی:

لغو قطعنامه‌ها و تحریم‌های اقتصادی خط قرمز ماست

رییس‌ جمهوری حفظ غنی‌سازی، تداوم تحقیق و توسعه و لغو قطعنامه‌ها و تحریم های اقتصادی را خطوط قرمز ایران در مذاکرات دانست و گفت: در مذاکرات هسته‌ای هیچ کس نباید شک کند که دولت و مذاکره‌کنندگان، همه خطوط قرمز را رعایت کرده‌اند.
کد خبر: ۸۰۸۱۲۲
لغو قطعنامه‌ها و تحریم‌های اقتصادی خط قرمز ماست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی گفت: اولین بار در تاریخ سیاسی جهان است که کشوری که پرونده‌اش در شورای امنیت در چارچوب فصل هفتم منشور سازمان ملل است، با قدرت‌ها، پای میز مذاکره نشسته و توانسته با حفظ خطوط قرمز ، به همه اهداف مهم خود دست یابد و این همه بخاطر حضور مردم است.
دکتر روحانی همچنین با اشاره به انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲آنرا روز افتخار دیگری به ملت ایران دانست اظهار داشت: در جریان آن انتخابات به دنیا اعلام شد که ملت ایران مسیر اعتدال، عقلانیت و تدبیر را برگزیده و منطقه و جهان تحت تاثیر این حماسه بزرگ سیاسی قرار گرفت.
رییس‌ جمهوری گفت: تردیدی وجود ندارد که دشمنان نیز با این حماسه بزرگ ملت ایران تحت تأثیر قرار گرفتند و تغییر نگرش های غلط به ایران حاصل حضور مردم در صحنه است .
رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه باید همه به راه ۲۴ خرداد وفادار بمانیم، گفت: باید در عمل و اقداماتی که انجام می‌دهیم به مردم نشان دهیم که رأی آنها در انتخابات تأثیرگذار و مؤثر بوده و این موضوع باعث خواهد شد تا حضور مردم در صحنه‌های مختلف تداوم یابد.
دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه امروز کسی در دنیا نمی‌تواند انکار کند که ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم است ،اظهار داشت: اگر کمک برق‌آسای جمهوری اسلامی ایران نبود، امروز تروریست‌ها بر بخش عمده‌ای از شهرهای مهم عراق مسلط می‌شدند.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه امروز افکار عمومی دنیا ، ایران را در خط مقدم مبارزه با تروریسم می داند به تصویب طرح جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: امروز کسی نمی‌تواند در جهان در این موضوع تردید کند که ایران ضد خشونت و افراطی‌گری است و همه اینها ناشی از حماسه حضور مردم ایران می‌باشد.
رییس‌ جمهوری گفت: امروز قضاوت افکار عمومی نسبت به ملت ایران و انقلاب اسلامی و فرهنگ بلند ایران با ۲ سال پیش کاملاً متفاوت است و این بخاطر حماسه، حضور و ایثار مردم است و البته این حضور مردم بار مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.
رییس‌ جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت حفظ وحدت و اتحاد در جامعه برای عبور از مشکلات اشاره کرد و گفت: دوره رقابت، دوره‌ای محدود است و وقتی تمام شد ،دوره حمایت شروع می‌شود و همه باید از منتخب مردم حمایت کنند و این یک ضرورت است.
دکتر روحانی تأکید کرد: این ملت با وحدت و اتحاد خود از همه مشکلات به خوبی عبور خواهد کرد.
رییس‌ جمهوری به اقدامات دولت در توسعه همه جانبه و متوازن کشور اشاره کرد و گفت: ارتقاء رتبه علمی و محیط کسب و کار در ایران در عرصه جهانی نشان دهنده موفقیت‌های طرح‌ها و برنامه‌های دولت است و این روند باید ادامه یابد.
دکتر روحانی درادامه همدلی مردم، مسئولان و روحانیون استان را بسیار ارزشمند خواند و با تاکید بر تقویت آن ،گفت: اگر این همدلی و تعامل نباشد، کار در استان و سطح کشور پیش نخواهد رفت.
رییس‌ جمهوری همچنین با قدردانی از استقبال پرشور و با شکوه مردم از خادمان خود در دولت، آنرا دارای پیام های مهمی توصیف و تصریح کرد: کدام رییس دولت در منطقه و یا در کشورهای غربی وقتی به یکی از شهرستان‌ها و استان‌های خود سفر می‌کنند با چنین استقبالی مواجه می‌شوند؟ این استقبال به معنای همبستگی مردم با نظام و دولت است و نشانه وفا و دلبستگی مردم به نظام اسلامی می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها