لاریجانی در بزرگداشت شهدای مؤتلفه اسلامی:

داعش ۳۰ میلیارد دلار سلاح در اختیار دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داعش را غربی ها ایجاد کردند گفت: داعش امروز ۳۰ میلیارد دلار سلاح دارد؛ آیا این سلاح ها از کره مریخ آمده است؟! جز این است که کشورهای منطقه آن را به داعش داده اند؟! چرا کاری نمی کنید؟! این البته برای آنها فضاحت است که ائتلاف ایجاد کردند اما نتوانستند کاری کنند.
کد خبر: ۸۰۷۶۰۳
داعش ۳۰ میلیارد دلار سلاح در اختیار دارد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در یادمان طلایه داران آفتاب؛ بزرگداشت شهدای موتلفه اسلامی که در عصر امروز ساختمان مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه این شهیدان در آن شرایط سیاه که کمتر کسی جرأت می کرد با استکبار و استثمار مبارزه کند این حرکت را انجام دادند گفت: حزب موتلفه اسلامی باید افتخار کند که در این حرکت ضد استبدادی و ضد استثماری که ملت ایران انجام داد پیشرو بوده است.

لاریجانی افزود: حزب موتلفه اسلامی مسیرش را خوب و با دقت نظر طی کرد و با صحت مباحث اسلامی و دقت نظر کافی افراد موثری را در این راه به میدان آورد.

وی با بیان اینکه مرحوم عسگراولادی حق زیادی بر گردن مردم ایران دارد تصریح کرد: وی از لحاظ اخلاق فرد معقولی در سیاست بود و همواره رفتار ملازم با اخلاقگرایی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نکته دوم در شیوه مرحوم عسگراولادی که فردی مثبت اندیشی در سیاست بود و در فراز و فرودهای پس از انقلاب هیچ گاه مضطرب نمی شد و چون تکیه بر خدا داشت همواره آرام بود.

لاریجانی ادامه داد: بادامچیان و رفیق دوست نیز همواره همین روحیه را داشته اند و در عملیات کربلای ۵ مشکلات زیادی از نظر پشتیبانی وجود داشت و اغلب می گفتند که مهمات کم داریم و رفیق دوست به رزمندگان می گفت شما با شدت شلیک کنید و من مهمات به شما می رسانم و این روحیه امیدواری برای حرکت یک ملت بسیار مهم است.

وی افزود: کشوری که دچار یاس و ناامیدی باشد نمی تواند پیشرفت کند.

نقش منطقه ای و جهانی ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به عنایت الهی امیدوار باشیم و با صدق قدم برداریم، گفت: چند روز پیش یکی از صاحب منصبان اروپایی در مرکز شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت: ایران قوی ترین کشور منطقه است و باید با ایران روابط راهبردی را تعریف کنیم؛ یک زمانی خودمان می گوییم قدرتمندترین کشور منطقه هستیم اما یک وقتی اغیار می گویند، ایران قدرتمندترین کشور منطقه است.

لاریجانی با اشاره به سخنان این مقام اروپایی ادامه داد: این سیاستمدار گفته است داعش به وجود نیامده است که از بین برود، بلکه برای طولانی مدت آمده است.

وی گفت: این سیاستمدار اروپایی درست می گوید؛ آنها نمی خواهند داعش را از بین ببرند بلکه می خواهند مدیریتش کنند. آن سیاستمدار اروپایی در ادامه صحبت هایش گفته است، تنها ایران می تواند داعش را از بین ببرد.

رئیس مجلس با بیان اینکه نگاه ابزاری غربی ها در نهایت موجب رنجش خاطر ایرانی ها می شود، تاکید کرد: آن سیاستمدار اروپایی می گوید، برخی کشورهای منطقه مزاحم توافق هسته ای با ایران هستند.

لاریجانی افزود: سخن این سیاستمدار اروپایی بیراه نیست و باید اظهارات وی را درست فهم کنیم که چرا ایران مهمترین کشور منطقه است؛ این موضوع به دلیل این است که ما زیاد جنگل و زیاد انرژی داریم؟ کشورهای پرجمعیت زیادی در منطقه هستند اما تاثیرگذار نیستند، مسئله اقتدار ایران مربوط به این امور نیست؛ شاید موقعیت ژئوپلتیک ایران تاثیر گذار باشد اما همه آن، این موضوع نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید یک فهم درست از این موضوع داشته باشیم و بدانیم که چطور باید این دستاورد را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: سخن آقای صفار هرندی درست است؛ زیرا شهدای موتلفه اسلامی برای عزتمندی ایران جان خود را فدا کردند تا ایران سربلند باشد. باید ریشه اقتدار ایران را بشناسیم.

ملت ایران دنبال سلطه گری نیست

لاریجانی با تاکید بر اینکه ایران یک ملت ریشه دار است و از سابقه تمدنی ارزشمندی برخوردار است گفت: ریشه دار بودن مهم است؛ زیرا ملت ایران همواره علاقه مند بوده است که در آینده جهان تاثیرگذار باشد که این به ریشه داری ایران بر می گردد. این یک عقبه تمدنی برای ملت ایران است و به همین دلیل همواره ملت ما در قبال مسلمانان جهان احساس مسئولیت داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: ملت ایران دنبال سیطره نیست. ما وقتی به کشورهای منطقه کمک می کردیم عده ای می گویند ایران دنبال امپراطوری فارسی است. این یک کج اندیشی است. یکی از دلایل اینکه با رژیم گذشته و استکبار مبارزه می کردیم، سلطه آنها بود و امپراطوری نیز همان سلطه گری است.

رهبری شرایط عراق را تغییر داد

وی با اشاره به دلایل اقتدار و عزت ایران گفت: داشتن یک رهبری هوشمند که متوجه همه مصالح مسلمین است و در عین حال متقی و پارسا است بسیار ارزش دارد. شما رهبران کشورهای مختلف را دیده اید اما وقتی مقایسه می کنید با زندگی امام(ره) و آیت الله خامنه ای متوجه می شوید که پارسا بودن، فقیه بودن و خداترس بودن یک عزت برای کشور است.

لاریجانی افزود: نقش رهبری در هدایت جامعه در کشور ما کم نبوده است. نقش امام(ره) و مقام معظم رهبری بر حل مشکلات بسیار برجسته است وامروز نیز برجسته خواهد بود. در جنگ تحمیلی رهبری امام بود که مردم را بسیج کرد و در خاتمه جنگ هم رهبری امام و شجاعت و فهم ایشان باعث شد که آن شرایط را قبول کند تا جنگ تمام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کسانی که آن زمان دستشان در کار بود می دانستند که این خیلی شجاعت و مجاهدت می خواست کشور را به این سمت ببرد. خیلی ها بودند که پیشنهادات دیگری را می دادند.

وی با بیان اینکه در مسائل منطقه ای و مسئله عراق هم همینطور است گفت: زمانی که عراق اشغال شد، این رهبری بود که شرایط عراق را تغییر داد و توانست آنها را به جایی برساند که مقابل ستم آمریکایی ها بایستند و در نهایت آمریکایی ها از عراق خارج شوند.

نقش رهبر انقلاب در جنگ 33 روزه بی بدیل بود

لاریجانی با تاکید بر اینکه در جنگ ۳۳ روزه نقش آیت الله خامنه ای بسیار بی بدیل بود گفت: همه کسانی که در صحنه بودند در آن مقطع طور دیگری می اندیشیدند. من به خاطر دارم ایشان در آن زمان در مشهد بودند و ما خدمت ایشان مشرف شدیم و گزارش دادیم و رویکرد ایشان نسبت به آن موضوع و سرنوشت نبرد را تغییر داد. شاید باید اجزای آن اتفاقات نوشته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای سید حسن نصرالله که در جریان بود، وقتی پیام مقام معظم رهبری به وی منتقل شد فهمید که چگونه سرنوشت جنگ تغییر پیدا کرد.

وی با بیان اینکه این حرکت ملت بدون داشتن یک پیشوای بزرگ امکانپذیر نبود، گفت: چه در زمان امام و چه در زمان فعلی باید قدر این پیشوا را دانست. وقتی فکر ایشان را در اقتصاد می بینیم متوجه می شویم که فهم اندیشه بلندی دارند. باید با ایشان هم رای باشیم و از آن تبعیت کنیم.

لاریجانی اسلام را عامل حرکت ملت ایران و اقتدار این کشور دانست و گفت: حقیقت اسلام بود اما اسلام ناب محمدی نه اسلام متحجرانه، خموده و آمریکایی که عده ای در دنیا آن را برجسته می کنند؛ اسلام ناب محمدی را باید درست شناخت که امام آن را تعریف کردند و گاهی گفتند اسلام جواهری که حوزه ها دنبال می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز جنس دیگری از التقاط وجود دارد، تاکید کرد: امروز گروههای تکفیری می گویند ما پیرو اسلام سیاسی هستیم اما آنها اسلام سیاسی بدلی و یک اسلام متحجرانه را ترویج می کنند و همه فرق اسلامی را کافر می دانند و می گویند باید همه آنها را بکشیم. همان اسلامی که امام از دست آن به فغان آمده بود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها