وزیر اطلاعات، گفت: با هوشیاری نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی تمامی مرزهای کشور در امنیت کامل است و با هر اقدام ضد امنیتی با قدرت و درایت برخورد لازم صورت می گیرد.
کد خبر: ۸۰۷۴۴۷
با هر اقدام  ضد امنیتی برخورد قاطع می کنیم

حجت الاسلام سید محمود علوی روز شنبه در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات استان یزد که در روضه محمدیه (حظیره یزد) برگزار شد، افزود: تهدید در مرزهای فیزیکی نیست، بلکه ناامنی در مرزهای اعتقادی و فکری مردم ما به ویژه جوانان است.

وی اظهار کرد: نیروهای امنیتی کشور با اقتدار و با همدلی در سریعترین زمان ممکن با هر اقدام ضد امنیتی برخورد می کنند.

وزیر اطلاعات، به وضعیت امنیتی کشورهای همجوار در بعد امنیتی اشاره و اضافه کرد: با وجود اینکه مشکلات امنیتی در آن کشورها وجود دارد، ولی به لطف خدا و همدلی و هم افزایی نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی، نظامی و قضایی امنیت در سراسر کشور و مرزهای ما به صورت کامل و مثال زدنی برقرار است.

علوی خاطر نشان کرد: از طرف دیگر وضعیتی که در عراق شاهد آن هستیم از جمله فتنه داعش و به هم ریختگی بخش های مختلف آن کشور زمینه را برای هر مجموعه فراهم می کند که آسیب متوجه مرزهای ما شود.

مقام ارشد وزارت اطلاعات تاکید کرد: ممکن است گاهی اتفاقی در مرزها بیفتد و حتی یک گروه تروریستی بدون یونیفورم و پوشش خاص تحرکاتی انجام دهند، ولی این اقدام هیچ ارزش نظامی ندارد.

علوی ادامه داد: در صورتی که هر روز چنین اتفاقی می افتاد آن را می توانستیم ناامنی بگوییم، ولی اینکه چند ماه یک مرتبه چنین اتفاقی می افتد را نمی توان ناامنی دانست.

وی اظهار داشت: در صورتی که کوچکترین تحرکی از سوی چنین افرادی اتفاق افتد، چیزی نمی گذرد که دست های پلیدی که ناامنی آفریدند و عزیزانی را به شهادت رساندند، به دست توانمند نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و نظامی جمهوری اسلامی ایران به مجازات اعمال خود می رسند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: امنیت در مرزهای کشور ما حاکم است و اگر کسی دست از پا خطا کند، بدون شک نیروهای جمهوری اسلامی ایران در سریع ترین زمان آنها را سرجایشان می نشانند.

وی خاطرنشان کرد: اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) کوچکترین حرکت داعش را تحت نظر خود قرار داده و آنها را از رسیدن به آرزویشان در ایجاد ناامنی در ایران، بازداشته است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: سلطه و اشراف دستگاه های امنیتی بگونه ای است که هم خود آنها با آرامش در حال فعالیت هستند و هم برای مردم و مسئولان ما آرامش ایجاد کرده اند.

علوی افزود: نگرانی ما این است که الان اعتقادات بچه های ما در حال آسیب دیدن است و عرفان های کاذب یکی بعد از دیگری اعتقادات آنها را هدف گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت توجه مبلغان دینی بیان آیات و روایات در منابر افزود: منبر بی روایت و احادیث اهل بیت(ع) به معنای یک شوره زار است و اثربخش نیست.

علوی گفت: این شرایط ارزشمندی که امروز انقلاب اسلامی ایران ایجاد کرده که باید استفاده کرده و به نجات جوانان از دست فتنه های مختلف دشمن در عرصه اعتقادی بپردازیم.

وی خاطر نشان کرد: امروزه خطر همه جوان ها را تهدید می کند، از یک سو باید آسیب شناسی و از سوی دیگر باید مخاطب شناسی کنیم که ببینیم این مخاطب ما امروز چه نیاز و آسیبی دارد.

علوی ادامه داد: امروزه یکی از آسیب هایی که حتی نیروهای مذهبی را تهدید می کند کم رنگ شدن جنبه های اخلاقی در جامعه است در حالی که دین ما دینی است که پیامبر خود را برای شکوفا شدن جنبه های اخلاقی در جامعه مبعوث می کند.

وی افزود: پیامبری که ویژگی های بسیاری در زمینه های مختلف دارد اما خداوند ویژگی پیامبر را در اخلاق ایشان بیان می کند و این باید الگو قرار گیرد .(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها