حمله ستاره پرتغالی رئال به دو خبرنگار

کریس رونالدو: شما باعث شدید مثل احمق ها به نظر بیایم!

لیگ قهرمانان فصل 2015 ـ 2014 اروپا نیز به پایان رسید و پرونده رقابت‌ها با برگزاری دیدار فینال در برلین بسته شد. رقابت‌ها تمام شد، اما بحث بر سر این که چه کسی برترین بازیکن رقابت‌ها بود، ادامه دارد.
کد خبر: ۸۰۶۳۳۵
لشکر ستاره‌های این فصل اروپا

صریح‌ترین پاسخ به این سوال لیونل مسی است؛ نابغه آرژنتینی بارسلونا، اما همه چیز قرار نیست تنها به نام لیونل مسی یا کریستیانو رونالدو محدود شود. در میان برترین‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا حتی ممکن است بازیکنانی حضور داشته باشند که در همان مرحله گروهی با تیم‌هایشان از گردونه رقابت‌ها حذف شده‌اند. آنچه در ادامه می‌آید، معرفی20 بازیکن برتر این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپاست.

20 ـ لوکا مودریچ (رئال‌مادرید)

ستاره کروات رئال‌مادرید دراین فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا تنها شش بازی برای تیمش انجام داد و بقیه بازی‌ها به دلیل مصدومیت بیرون میدان بود، اما در همان شش مسابقه چنان برای تیمش درخشید که حالا در زمره برترین‌های فصل قرار می‌گیرد.

19 ـ سوکراتیس (دورتموند)

مدافع یونانی بوروسیا دورتموند آلمان، یکی از عوامل چهار پیروزی پیاپی این تیم در مرحله گروهی بود که البته نوار پیروزی‌های دورتموند در دور برگشت گروهی با شکست مقابل یوونتوس پاره شد. با این حال، سوکراتیس یکی از برترین مدافعان رقابت‌ها لقب گرفت.

18 ـ کارلوس ته‌وز (یوونتوس)

مهاجم آرژانتینی یوونتوس بدون شک یکی از برترین‌های این فصل بود. نمایش‌های او بخصوص مقابل رئال‌مادرید در مرحله نیمه‌نهایی و دورتموند در مرحله گروهی، دیدنی و تحسین برانگیز بود.

17 ـ یانیک فریرا کاراسکو (موناکو)

مهاجم تند و تیز موناکو در این فصل 10‌بار برای موناکو در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت. او مقابل دروازه حریفان موقعیت زیادی خلق و علاوه بر آن، توپ‌های زیادی را سمت چارچوپ دروازه تیم‌های مختلف شوت کرد.

16 ـ سرخیو آگوئرو (منچسترسیتی)

در حالی که منچسترسیتی فصل خوبی را در اروپا پشت سر نگذاشت، سرخیو آگوئرو ستاره پرفروغی برای تیمش بود. او مقابل بایرن مونیخ نمایش خیره‌کننده‌ای داشت. افسوس که منچسترسیتی زود حذف شد تا درخشش این ستاره نیز همین جا تمام شود.

15 ـ ادن هازارد (چلسی)

ادن هازارد در مرحله گروهی برای چلسی بسیار عالی کار کرد، اما در مرحله حذفی چندان خوب نبود. هازارد خیلی زود با چلسی از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت وگرنه شاید یکی از سه بازیکن برتر فصل اروپا بود.

14 ـ نیمار (بارسلونا)

نیمار یکی از برترین بازیکنان فصل بود. او مقابل بایرن مونیخ در نیمه نهایی و پاری سن ژرمن در یک چهارم نهایی بهترین عملکرد را از لحاظ فنی به جا گذاشت. نیمار می‌تواند حتی نامزد دریافت جایزه برترین بازیکن فصل لیگ قهرمانان باشد.

13 ـ تیبوت کورتوآ (چلسی)

دروازه‌بان جوان و بلژیکی چلسی در این فصل تنها پنج‌مرتبه در لیگ قهرمانان به میدان رفت اما در همان پنج مسابقه به قدر کافی خوب و درخشان بود. سیوهای او مقابل پاری سن ژرمن در یک هشتم نهایی بسیار دیدنی بود، هر چند درنهایت چلسی با شکست مقابل پاری‌سن‌ژرمن حذف شد.

12 ـ فرانک ریبری (بایرن مونیخ)

در این فهرست برای نخستین بار نام یک بازیکن بایرن مونیخ را می‌آوریم. او با این که مصدوم بود، اما چنان خوب بازی کرد که در فهرست 20 بازیکن برتر رقابت‌ها قرار بگیرد. عملکرد او بخصوص مقابل رم و شاختار دونتسک خیره‌کننده بود.

11 ـ آلکسیس سانچز (آرسنال)

یکی از برترین خریدهای این فصل لیگ برتر انگلیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برای آرسنال بسیار خوب کار کرد، اما درخشش او با شکست ناامیدکننده آرسنال مقابل موناکو در مرحله رفت یک‌هشتم نهایی و حذف از رقابت‌ها متوقف شد.

10 ـ جکسون مارتینز (پورتو)

او یکی از پرمشتری‌ترین بازیکنان لیگ پرتغال در مهلت نقل و انتقالات تابستانی خواهد بود. مارتینز در دیدار رفت یک‌هشتم نهایی مقابل بایرن مونیخ، بالاترین سطح فوتبالی خود را در این فصل نشان داد؛ یعنی همان مسابقه‌ای که بایرنی‌ها با نتیجه 3 بر یک باختند، اما در دیدار برگشت سه گل زدند تا پورتو با ستاره اش مارتینز حذف شود.

9 ـ دنیل سوباسیج (موناکو)

او برای موناکو آنقدر خوب بود که با وجود حذف زودهنگام تیمش از گردونه رقابت‌ها، یکی از برترین بازیکنان فصل لقب می‌گیرد. دو گل دیدنی او مقابل یوونتوس بهترین عملکرد وی معرفی می‌شود.

8 ـ آرین روبن (بایرن‌مونیخ)

او شرایطی مشابه هم‌تیمی‌اش فرانک ریبری داشت. روبن در مرحله گروهی، بهترین عملکرد ممکن را برای تیمش داشت اما پس از صعود بایرن مونیخ به مرحله حذفی مصدوم شد و تمام بازی‌های حساس و مهم تیمش را از دست داد. روبن با وجود مصدومیت، یکی از برترین بازیکنان فصل است.

7 ـ کریم بنزما (رئال‌مادرید)

او بهترین مکمل کریستیانو رونالدو است. بنزمای فرانسوی در 9 بازی که برای رئال در این فصل انجام داد،شش گل زد. عملکرد این ستاره فرانسوی واقعا تاثیر‌گذار و تحسین برانگیز بود.

6 ـ لوئیس سوارز (بارسلونا)

بعد از یک شروع آرام در این فصل لیگ قهرمانان اروپا مقابل آژاکس در بازی‌های بعدی سوارز برای بارسلونا به معنای واقعی ستاره بود. سوارز در کنار نیمار و مسی مثلثی آتشین تشکیل داده بودند.

5 ـ جرمی تولالان (موناکو)

یکی دیگر از بازیکنان موناکو که در جمع 20 بازیکن برتر فصل جای می‌گیرد، تولالان است . او در مجموع هشت بار برای موناکو به میدان رفت و چهار گل دیدنی زد.

4 ـ کریستیانو رونالدو (رئال‌مادرید)

رونالدو هنوز افسوس می‌خورد که چرا با تیمش به فینال لیگ قهرمانان نرسید. او در ترکیب رئال بسیار آماده تر و گلزن تر از هر زمان دیگری بود، اما یوونتوس در نیمه‌نهایی ترمز او و رئال‌مادرید را کشید. رونالدو در 12 مسابقه این فصل رئال در لیگ قهرمانان، 10 گل زد.

3 ـ دیوید آلابا (بایرن‌مونیخ)

بیشتر از اینها می‌توان درباره تاثیر غیبت ریبری و روبن در ترکیب بایرن‌مونیخ نوشت، اما از غیبت دیوید آلابای اتریشی هم نباید گذشت. اصلا می‌توان گفت مصدومیت آلابا به قیمت حذف بایرن‌مونیخ تمام شد. این اتریشی تا پیش از مصدومیت بهترین بازیکن مونیخی‌ها بود.

2 ـ یمن عبدنور (موناکو)

دفاع وسط موناکو یکی از غیرمنتظره‌ترین ستاره‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا بود. شگفت‌آور این که در جمع ‌20 بازیکن برتر رقابت‌ها قرار دارد در حالی که چهار بازی نخست مرحله گروهی را غایب بود اما در بازی‌های بعدی چنان درخشید که در زمره برترین‌ها قرار گرفت.

1 ـ لیونل مسی (بارسلونا)

بازیکن دیگری غیر از مسی می‌تواند در صدر برترین‌های این فصل باشد؟ درباره او هیچ نمی‌توان گفت جز این که پنجمین توپ طلای فوتبال دنیا در انتظار اوست.

سایت گل / مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها