به آغاز فصل نقل و انتقالات فوتبال اروپا نزدیک می‌شویم. بمب‌های خبری در راهند و همچنین نقل و انتقالات به ظاهر کم‌اهمیت‌تر.
کد خبر: ۸۰۵۹۷۴
فرش پول زیر پای ستاره

روند هزینه‌هایی که در فصل نقل و انتقالات صرف می‌شود، تقریبا در سال‌های اخیر هر بار نسبت به دفعه قبل افزایش می‌یابد. همین افزایش روند باعث شده است گاه بازیکنان با ارقام عجیب و غریب و بسیار خیره‌کننده‌ای به باشگاه دیگری بپیوندند. افزایش رقم دستمزد ستاره‌های فوتبال در 20 سال اخیر باعث شده است تا فهرستی به نام گران‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال شکل بگیرد. درصدر گران‌ترین بازیکنان تاریخ گرث‌بیل قرار دارد، ستاره ولزی رئال مادرید که البته فصل خوبی را با تیمش پشت سر نگذاشت. او در سال 2013 با 85 میلیون پوند از تاتنهام به رئال مادرید پیوست، اما فهرست گران‌ترین‌های تاریخ قرار نیست بدون تغییر باقی بماند. ستاره‌ها در حال چشمک زدن هستند. این ستاره‌های چشمک زن حتی اگر در تابستان پیش‌رو تیم‌های خود را تغییر ندهند مستعد این هستند تا در آینده به جمع‌ گران‌ترین‌های تاریخ فوتبال بپیوندند. ‌فرش پول زیر پای کدام ستاره‌ها پهن خواهد شد؟ فهرست پیش‌رو شامل بازیکنانی نیست که قبلا به فهرست گران‌ترین‌های تاریخ پیوسته‌اند.

سرخیو آگوئرو ـ قیمت تقریبی: 75 میلیون پوند

مهاجم آرژانتینی منچسترسیتی در پایان فصل 2015 ـ 2014 لیگ برتر انگلیس با 26 گل زده عنوان آقای گلی را از آن خود کرد. سرخیو که دوست صمیمی لیونل مسی به شمار می‌رود و حتی مسی با سران باشگاه بارسلونا جهت جذب دوست صمیمی‌اش صحبت کرده بود دو فصلی می‌شود که در رادار رئال مادرید قرار دارد. آینده او به همین دلیل در منچسترسیتی مشخص نیست. شاید او در منچسترسیتی ‌ بماند، اما حتی اگر چنین هم شود او باز هم از فهرست ستاره‌هایی که قیمت نجومی دارند خارج نمی‌شود. رئال آماده است او را 75 میلیون پوند جذب کند و این یعنی وارد شدن سرخیو به جمع گران‌ترین‌های تاریخ. این اتفاق در تابستان پیش‌رو می‌افتد؟ منچسترسیتی تمایلی برای فروش این ستاره آرژانتینی و گلزن خود ندارد و در صورتی که تیم‌های خواهان سرخیو اصرار کنند باید مبلغ بسیار سنگینی را بپردازند. البته هیچ جای انکار نیست که آگوئرو برنامه‌ای بلند‌مدت برای بازی کردن در لیگ برتر انگلیس ندارد.

پل پوگبا ـ قیمت تقریبی: 77 میلیون پوند

ستاره فرانسوی یوونتوس یک سال است به طور ثابت مورد توجه تیم‌های رئال مادرید، چلسی، پاری سن‌ژرمن و البته تیم سابقش منچستر یونایتد قرار دارد. در حالی که یوونتوس در صدد حفظ پوگباست مشتریان او دست‌بردار نیستند و حاضرند هر مبلغی را که باشگاه ایتالیایی بخواهد بپردازند. آخرین ارزیابی‌ها نشان می‌دهد پل 77 میلیون پوند می‌ارزد که البته مبلغ بسیار بالایی برای یک بازیکن 22 ساله است. پوگبا پتانسیل این را دارد که در 22 سالگی به جمع گران‌ترین‌های تاریخ فوتبال ملحق شود. پوگبا مورد توجه تیم سابق خود منچستریونایتد هم قرار داشت، اما به نظر می‌آید در صورت جدایی وی از یوونتوس او هرگز به تیم سابق خود برنمی‌گردد.

رحیم استرلینگ ـ قیمت تقریبی: 55 تا 60 میلیون پوند

شمارش معکوس برای پیوستن استرلینگ 20 ساله از لیورپول به آرسنال آغاز شده است. درواقع بلندپروازی‌های استرلینگ مانع از ‌ماندن وی در لیورپول است. استرلینگ 55 الی 60 میلیون پوند ارزشگذاری شده است، اما دو حالت مختلف برای وی وجود دارد. ممکن است وی زیر 55 میلیون پوند به آرسنال (یا هر تیم دیگری) فروخته شود و برعکس؛ آرسنال و سایر تیم‌ها ممکن است بابت این انتقال بیش از 60 میلیون پوند هزینه صرف کنند.

نگاهی به فهرست گران‌ترین‌های تاریخ

همان‌طور که ذکر شد در صدر گران‌ترین‌های تاریخ گرث‌بیل قرار دارد. بعد از او کریستیانو رونالدو است که در سال 2009 با 80 میلیون پوند از منچستریونایتد به رئال مادرید پیوست. در رده سوم هم مهاجم اروگوئه‌ای بارسلونا یعنی لوئیس سوارز قرار دارد که تابستان سال گذشته با 75 میلیون پوند از لیورپول به بارسا پیوست، اما با صرف‌نظر از فهرست گران‌ترین‌های تاریخ نگاهی به برخی از بازیکنان حاضر در این فهرست از نوع دیگر می‌اندازیم:

*‌ آنخل دی‌ماریا که هم‌اکنون در رتبه پنجم گران‌ترین‌های تاریخ فوتبال است، گران‌ترین بازیکنی به شمار می‌رود که تا به حال از سوی یک تیم انگلیسی خریداری شده است. منچستریونایتد در ابتدای فصل 2015 ـ 2014 با 59 میلیون پوند وی را از رئال مادرید خرید.

*‌ ادینسون کاوانی اهل اروگوئه نیز گران‌ترین بازیکنی است که تا به حال از سوی یک باشگاه فرانسوی خریداری شده است. او در سال 2013 از ناپولی به پاری سن‌‌ژرمن پیوست که مبلغ این قرارداد 55 میلیون پوند بود.

*‌ گران‌ترین بازیکن تاریخ سری A ایتالیا هم یک آرژانتینی است. هرنان کرسپو در سال 2000 با انتقال 35 میلیون پوندی از پارما به لاتزیو نام خود را در میان گران‌ترین‌های تاریخ ثبت کرد.

*‌ خاوی مارتینز نیز گران‌ترین بازیکن تاریخ بوندسلیگاست. مارتینز در سال 2012 با حدود 32 میلیون پوند از آتلتیک بیلبائو به بایرن مونیخ پیوست.

*‌ جیان لوئیجی بوفون عنوان گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ را یدک می‌کشد. رکورد‌ 32 میلیون پوندی انتقال او از پارما به یوونتوس که در سال 2001 افتاد هنوز از سوی هیچ دروازه‌بانی شکسته نشده است.

*‌ داوید لوئیز برزیلی هم گران‌ترین مدافع تاریخ فوتبال است. انتقال او از چلسی به پاری سن‌ژرمن در تابستان 2014 حدود 50 میلیون پوند هزینه دربر داشت.

ادن هازارد ـ قیمت تقریبی: 83 میلیون پوند

هافبک 23 ساله و بلژیکی در پایان این فصل لیگ برتر انگلیس که با قهرمانی چلسی همراه بود به‌عنوان برترین بازیکن فصل انتخاب شد. او تاکید کرده هیچ برنامه‌ای برای جدایی از چلسی ندارد و می‌خواهد با این تیم به رویایش برسد؛ رویای قهرمانی در اروپا، اما کیست که نداند ادن یکی از مورد توجه‌ترین ستاره‌های فوتبال دنیاست. اکنون هم تیم‌های پاری سن‌ژرمن و رئال مادرید حاضرند 73 الی 85 میلیون پوند برای وی هزینه کنند، اما ارزش‌گذاری بازیکنان در بنگاه‌های نقل و انتقالات بازیکنان نشان می‌دهد ادن 83 میلیون پوند می‌ارزد. او در صورتی که با این مبلغ به هر باشگاهی بپیوندد در جمع سه بازیکن گرانقیمت تاریخ جای می‌گیرد. البته چندی پیش دیلی‌تلگراف انگلیس خبری منتشر کرد مبنی بر این‌که رئال مادرید این بازیکن را 94 میلیون پوند می‌خواهد که‌ این خبر هرگز تحقق نیافت. اگر این خبر صحت داشته باشد، هازارد به ستاره‌های گرانقیمت می پیوندد.

اسکای اسپورت ‌/ ‌مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها